Zviedrijas rallijs ir klāt

Info: crash.net
Foto: rallye-info.com

Šodien ar superspeciālo ātrumposmu Kārlstādē tiks dots starts otrajam WRC posmam. Līdz šim Zviedrijas rallijā pārsvarā ir dominējuši skandināvi, bet kā būs šoreiz, to uzzināsim jau nedēļas nogalē.

Skandināvi šos ceļus pazīst gandrīz kā savu kabatu, jo šeit ir uzvarējuši gan somi, gan norvēģi. Čempionāta kopvērtējuma līderis Loebs šeit pagaidām ir uzvarējis tikai vienu reizi, bet divas reizes bija otrais. Viņa komandas biedram Danijam Sordo klājies daudz bēdīgāk, jo labākā vieta līdz šim ir izcīnīta pagājušajā gadā, kur viņš finišu sasniedza 12.vietā. Arī šogad Sordo būs grūti cīnīties par augstām vietām, jo FIA noteikumi paredz, ka pirmos divus WRC posmus nedrīkst mainīt dzinēju, taču pēc dzinēja problēmām Montekarlo rallijā, komanda nolēma to tomēr nomainīt, par ko pilotam nāksies šo ralliju sākt ar piecu minūšu sodu.

Visvairāk uzvaru šajā rallijā ir izcīnījis bijušais „Ford” komandas pilots Markuss Gronholms, taču kā zināms, tad šogad viņš vairs nebrauc. Arī „Subaru” pilots Solbergs šeit vienu reizi ir uzvarējis, bet divas reizes bijis trešais. Šogad noteikti labu vietu centīsies izcīnīt gan Jari-Mati Latvala, gan Džidži Galli, kuriem patīk braukt šādos laika apstākļos. „Esmu braucis daudzos ziemas rallijos un sajūtas, kad tajos var braukt ātri, ir ļoti patīkamas,” saka Latvala. „Man ļoti patīk Zviedrija,” atklāj Galli. „Man šeit ir saglabājušās ļoti labas atmiņas. Gan 2005., gan 2006.gadā biju tuvu tam, lai izcīnītu goda pjedestālu. Man ļoti patīk braukt sānslīdē un tas ir tas, kāpēc man patīk ziemas ralliji. Īstenībā, šis noteikti būs kārtējais ziemas rallijs, kurš man izdosies,” optimistiski saka itālis.

Uz starta šogad izies ap 60 ekipāžām, no kurām 18 brauks ar WRC automašīnām. Šajā rallijā pie „Citroen WRC” stūres debitēs igaunis Urmo Āva, kurš brauks ar „Citroen C4 WRC”, bet viņa komandas biedrs Rautenbahs ar „Citroen Xsara WRC.”

Nopietna konkurence solās būt N4 grupā, kurā par uzvaru cīnīsies ap 40 automašīnām. Uz starta Zviedrijas rallijā izies arī mums pazīstamais Jari Ketomā, kurš brauks ar „Subaru Impreza N14″ automašīnu.

Ja salīdzina pagājušā gada ātrumposmus ar šī gada dopiem, tad šogad tikai seši posmi būs tādi paši kā pagājušajā gadā, bet visi pārējie būs jauni, kas nozīmē to, ka reālu priekšrocību nebūs nevienam pilotam. Pa trijām rallija dienām pilotiem nāksies aizvadīt 20 ātrumposmus, kas kopā ar pārbraucieniem sastādīs 1440.08 kilometrus, bet sacensību režīmā būs jānobrauc 340,24 kilometri.

Pirmā ātrumposma starts jau tiks aizvadīts šovakar, kad piloti sacentīsies 1,9 kilometrus garā superspeciālā posmā, kurš norisināsies hipodromā.

Lai arī daudzi par favorītu šeit uzskata „Ford” komandas pilotu Miko Hirvonenu, pats pilots tā neuzskata. „Šajā rallijā uz uzvaru var pretendēt vairāki piloti, tāpēc es neuzskatu sevi par izteiktu favorītu.”

Šodien pēcpusdienā tika aizvadīti „Shakedown” braucieni, kur ātrāko laiku uzrādīja Kriss Atkinsons, taču šie laiki reāli nekādu priekšstatu nevar sniegt, jo, piemēram, desmitās vietas ieguvējs Gardmeisters no Atkinsona atpalika tikai 1,6 sekundi.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *