‘Toyota’ tehniskais direktors: “Nākotnē WRC mašīnu jaudu varēs palielināt”

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

2027. gada sezonā pasaules rallija čempionātā (WRC) stāsies spēkā jauni noteikumi, kuru mērķis ir samazināt izmaksas un ļaut vairāk auto ražotājiem pievienoties seriālam ar zemāku starta kapitālu. Vienlaikus tas nozīmēs, ka augstākās klases spēkrati zaudēs ievērojamu daļu savas jaudas.

Jaunajiem augstākās klases automobiļiem noteikta cenu griestu robeža – 345 tūkstoši eiro. Tas nozīmē, ka to ražošanas izmaksas saruks par vairāk nekā pusi no pašreizējā līmeņa. “Toyota” tehniskais direktors Toms Faulers uzsver, ka jaudas līmeņa pielīdzināšana “Rally2” mašīnām ir veids, kā dot iespēju startēt pēc iespējas plašākam dalībnieku lokam.

“Lai piesaistītu vairāk ražotāju, ja tev jau ir “Rally2″ auto, tu to izstrādā vai plāno būvēt 2027. gada noteikumiem atbilstošu mašīnu, visi ir gaidīti,” skaidroja Faulers. Viņš arī piebilda, ka jaudas samazinājums nav pārāk satraucošs. “Tā ir sava veida nulles atzīme. Ja nākotnē vajadzēs palielināt veiktspēju, to varēs izdarīt ar nelielām izmaiņām tajos pašos noteikumos. Šobrīd tas ir saprātīgs risinājums.”

Pēc Faulera domām, jaunie noteikumi paver plašas iespējas, lai gan viņš pats vēlētos, lai augstākās klases spēkrati izskatītos un skanētu kā īsti flagmaņi. “No dalības viedokļa – jā, tas ir labi. Tehniski būtu vēlams, lai vadošajai klasei būtu mazliet augstāka jauda nekā plānots, bet šī pieeja ir kompromiss. Viņi cenšas turēt durvis atvērtas dalībniekiem pēc iespējas plašāk,” viņš piebilda.

Lai arī jauno noteikumu pamatprincipi jau ir apstiprināti, atsevišķi punkti vēl nav līdz galam izstrādāti. Pašlaik vēl nav skaidrs, vai 2027. gada mašīnās drīkstēs izmantot sērijveida dzinējus un, kā tieši tiem jābūt konstruētiem.

“Cik saprotu, ir konkrēta nodaļa, kas nosaka, kā uzbūvēt dzinēju čempionātam. Ja vēlies piedalīties, ievēro šo nodaļu – viss ir skaidri aprakstīts,” sacīja Faulers. “Papildus ir pielikums, kas paredz, ka, ja ražotājam vai darbnīcai ir īpašas prasības, piemēram, sērijveida motors, elektrifikācija vai kas līdzīgs, to var iesniegt FIA. Tad noteikumus varētu pielāgot, lai piesaistītu vairāk dalībnieku. Bet, cik zinu, šāds pieteikums vēl nav iesniegts, tāpēc papildu nodaļa nav izstrādāta,” viņš atklāja.

Bāzes noteikumi ir skaidri – no 2027. gada “Rally1” klases mašīnās tiks izmantoti “Rally2” dzinēji. “Šis motors, kā tas aprakstīts noteikumos, ir sākuma punkts un bāze – dzinējs, kuru vari izmantot. Izvēle balstās uz izmaksām un faktu, ka daudziem ražotājiem šāds dzinējs jau ir. Taču, ja kādam ražotājam, čempionātā vai ārpus tā, ir citas prasības, viņš var tās iesniegt un pamatot,” uzsvēra Faulers.

Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *