‘Toyota’ ir riepu priekšrocības, jo startē ar vairāk ekipāžām, uzskata Noivils

Foto: Hyundai Motorsport

2024. gada WRC čempions Tjerī Noivils atzinis, ka “Toyota” komandai šobrīd ir vairāk priekšrocību attiecībā pret jaunajām “Hankook” riepām, jo tā startē ar vairāk ekipāžām un līdz ar to nobraukusi vairāk testu kilometrus nekā “Hyundai”.

Fundamentālās atšķirības starp līdz šim izmantotajām “Pirelli” un jaunajām “Hankook” riepām ir viena no šīs sezonas apspriestākajām tēmām pasaules rallija čempionātā. Pagaidām aizvadīti Montekarlo un Zviedrijas posmi, kas WRC kontekstā ir unikāli, līdz ar to arī īsti daudz secinājumus vēl nevar izdarīt.

Skaidrs ir tas, ka šī riepa ir izturīgāka, bet pavisam citāda no veiktspējas viedokļa. Divkārtējais WRC čempions Kalle Rovanpera jau paudis, ka viņam jāmaina savs braukšanas stils, lai ar “Hankook” riepām varētu iesaistīties cīņā par trešo titulu.

Lai komandas saprastu, kā optimizēt mašīnu regulējumus, būtiska ir ar šīm riepām veiktā kilometrāža. Noivils ir pārliecināts, ka tieši šajā ziņā “Hyundai” pašlaik atpaliek. “Toyota” nometne Montekarlo rallijā startēja ar piecām ekipāžām, piecas gribēja izmantot arī Zviedrijā, bet privātbraucējs Lorenco Bertelli pēdējā brīdī atsauca dalību. “Hyundai” tikmēr startē ar trim “Rally1” klases auto un vismaz pagaidām ceturto mašīnu pieteikt neplāno.

“Mums nevajag aizmirst, ka “Toyota” ir četras, pat piecas mašīnas, arī Bertelli veica testus,” saka Noivils. “Līdz ar to viņiem bijušas daudz vairāk testu dienas. Uz Montekarlo posmu tam bija milzīga pievienotā vērtība, ka viņi bija testējušies dažādos apstākļos, ar dažādām riepu kombinācijām, ko mēs ar savām tikai trim testu dienām nevarējām tā iespēt. Un tas pats bija Zviedrijas rallijā. Tāpēc, godīgi sakot, domāju, ka tas ir viens no iemesliem, kāpēc mums dažkārt ir grūtības un varbūt vairāk nekā viņiem tieši ralliju sākumā. Faktiski viņiem ir lielāka pieredze.”

“Hankook” autosporta nodaļas direktors Manfrēds Sandbihlers pauž pretējo: “Nav svarīgi, cik kilometrus mēs nobraucam testos. Galu galā rezultāts vienmēr būs viens un tas pats: testu būs par maz. Gan no komandu vadības, gan ražotājiem un braucējiem šos komentārus varam dzirdēt vienmēr, vairāk un vairāk. Tas viņu biznesā ir normāli. Viņu mērķis ir būt labākajiem no labākajiem, tāpēc viņi vienmēr prasīs pēc vairāk testiem. Bet laiks ir ierobežots. Bija tikai 11 mēneši, lai attīstītu šo WRC produktu un šajā laikā mēģinājām veikt tik testus, cik tas iespējams un esam dalījušies ar to, ko paveicām, ar visiem trim ražotājiem. Tas nozīmē, ka nevienam nav priekšrocības vai zaudējumi.”

Pirmajā WRC posmā šogad uzvarēja Sebastjēns Ožjē, otrajā – Elfins Evanss, bet “Toyota” braucēji atrodas pilotu kopvērtējuma pirmajās trīs vietās. Komandu ieskaitē “Toyota” ir jau 48 punktus priekšā “Hyundai”. Savukārt Kenijā gaidāmais posms būs pirmais grants rallijs šosezon, kur par jaunajām riepām pilotiem atkal būs jauni iespaidi.

WRC kopvērtējums pirms 3. posma:

Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *