Sesks/Francis dodas uz Zviedrijas ralliju un atklāj jauno auto dizainu
![](https://cdn.4rati.lv/wp-content/uploads/2025/02/Sesks-scaled.jpg)
Foto: M-Sport
Pēc Somijas sniegos aizvadīta treniņa Latvijas ātrākā rallija ekipāža Mārtiņš Sesks un Renārs Francis devušies uz Zviedriju. Seska/Franča 2025.gada sezonas pirmais starts Zviedrijas rallijā plānots no 13. līdz 16. februārim.
Sesks, tāpat kā pārējie trīs “M-Sport Ford World Rally Team” piloti Greguārs Munsters, Džošs Makerlīns un Džourdans Serderidis, sacensībās startēs ar “Ford Puma Rally1” automašīnu. Seska pārstāvētā “M-Sport Ford World Rally Team” ir vienīgā no WRC komandām, kas šosezon atjauninājusi automašīnu krāsojumu, turklāt Seska pilotēto auto no pārējo komandas biedru automašīnām, kā ierasts, atšķir Latvijas karoga akcents.
Starts Zviedrijā būs Seska debija ziemas rallijā ar “Rally1” automašīnu. Lai gan pilota pieredzē ir tikai divi starti Zviedrijas rallijā ziemā, 2019. gadā un 2020. gadā, kad viņš izcīnīja otro vietu WRC junioru ieskaites kopvērtējumā, Sesks un Francis guvuši nozīmīgu pieredzi testa braucienos Somijā un vairākkārtējas uzvaras pašmāju ziemas rallijos, kas veido labu pamatu veiksmīgai debijai šonedēļ Zviedrijā.
“Esmu ļoti priecīgs atgriezties pie “Rally1” auto stūres un “M-Sport Ford World Rally Team” komandas sastāvā. Iespēja saņemt atbalstu, ko sniedz “M-Sport”, “Safety Culture” un mūsu Latvijas partneri – tehnoloģiju uzņēmums “Tet”, “11.lv”, “Storent Latvia”, “Virši”, “Otaņķu Dzirnavnieks” un citi atbalstītāji, lai šogad aizvadītu jau pusi no WRC sezonas posmiem, tā ir daudz lielāka iespēja parādīt savu mērķtiecību un ātrumu pie “Rally1″ automašīnas stūres,” prieku pauž Mārtiņš Sesks.
Zviedrijas rallijs WRC kalendārā ir vienīgais ziemas rallijs un, neskatoties uz saltajiem un sniegotajiem apstākļiem, arī viens no ātrākajiem. Pirmajā rallija dienā dalībniekiem jāveic astoņi ātrumposmi, otrajā dienā – septiņi, bet trešajā vēl trīs ātrumposmi. Kopējā sacensību distance ir 300.2 kilometri.
“Ziemas ralliji ir tiešām lieliski, man ļoti patīk braukt šādos apstākļos un izmantot sniega kupenas ceļa malās. Pagaidām lielākos atklājumus varam sagaidīt saistībā ar to, kā “Rally1” automašīna darbosies ziemas apstākļos, interesanti atklājumi mūs sagaida gan ar aerodinamiku, gan jaunajām “Hankook” ziemas riepām. Tie būs jauni atklājumi visiem, taču centīsimies savu mazo pieredzi aizstāt ar neatlaidīgu sagatavošanās darbu,” apņēmīgs ir Sesks. “Salīdzinājumā ar ekipāžām, kas aizvada pilnu WRC sezonu, uz mums gulstas mazāks spiediens ilgtermiņā. Veiksim ralliju pēc rallija un un tad jau varēsim redzēt, kā jūtamies un kāds ir mūsu temps.”
“M-Sport Ford World Rally Team” vadītājs Ričards Milleners atzīst, ka Zviedrijas posms komandai radīs atšķirīgus izaicinājumus no tiem, kas bija WRC sezonas atklāšanas posmā Montekarlo: “Pirmajā WRC posmā uz starta izgāja divas automašīnās, Zviedrijā jau piecas (komandas sastāvā WRC2 klasē startēs arī igaunis Romets Jurgensons). Tas ir fantastiski, ka uz starta līnijas redzēsim šādu sastāvu, un, lai gan visām mūsu ekipāžām uz šāda seguma pieredze vēl jāiegūst, jau Montekarlo parādījām, ka ar pareizu pieeju varam sasniegt labus rezultātus. Ar šādu pat mērķi un šādā garā startēsim arī Zviedrijā.”
Pērn Mārtiņš Sesks un Renārs Francis trīs WRC posmos debitēja ar sarkani baltu – no parējās “M-Sport” komandas atšķirīgi krāsotu automašīnu. Šogad, kad agrāko balti zilo “M-Sport World Rally Team” krāsu shēmu nomainījusi dziļāka violeti zilā krāsa, komandas dalībnieku automašīnu bāzes dizains būs identisks, atšķirības piešķirs atbalstītāju logotipi un specifiski elementi, kas Seska un Franča gadījumā ir Latvijas karogs.