Ožjē iesaka nepārspīlēt ar drošības prasībām WRC trasēs
2013. un 2014. gada pasaules čempions autorallijā Sebastjēns Ožjē nepiekrīt igauņu pilota Ota Tanaka ieteikumam vairāk domāt par drošības uzlabošanu rallija trasēs.
Lai gan pēc Tanaka avārijas Meksikas posmā, kad viņa pilotētais WRC auto iekrita ezerā, sākušās plašas diskusijas par nepieciešamību padarīt trases drošākas, Ožjē ir pret to, sakot, ka pilnīgu drošību rallijā vienalga nevar panākt, turklāt tas var negatīvi ietekmēt sportu kopumā.
“Mēs taču braucam rallijā,” Ožjē skaidro intervijā britu žurnālam “Autosport”. “Un rallijā vienmēr būs vietas, kur nebūtu labi izlidot no trases. Paņemsim kaut vai “Col de Turini” ātrumposmu Montekarlo rallijā – tur ir daudzas vietas, kur viena izbraukšana no trases beigtos ar “finišu”. Tur var kļūdīties tikai vienreiz. Un tādas vietas šogad ir daudz. Cerams, ka izvairīsimies no nelāgām lietām, kā to esam spējuši visai daudzus gadus.”
Viņš turpina: “Esmu pārliecināts, ka ikviens cenšas uzlabot mašīnu drošību, bet uzlabot ceļu drošību… nevajag aizmirst, ka mēs braucam rallijā. Mēs, protams, varam izvietot siena ķīpas vai kaut ko tādu, bet Ota gadījumā, kad mašīna neveiksmīgi salūza tieši pirms līkuma, tas neko neglābtu. Tas vienkārši notika neīstajā vietā.”
Arī “Volkswagen Motorsport” komandas vadītājs Josts Kapito ir Ožjē pusē, piekodinot, ka diskusijās par drošības jautājumiem jāpieiet ar skaidru prātu, nevis emocijām.
“Situācija, kad mašīna pakļuva zem ūdens, bija kaut kas jauns,” viņš saka. “Vai mums vajadzētu sekošanas sistēmu, kas darbojas zem ūdens? Ja šādas vietas pa visu sezonu ir divas vai trīs, varbūt labāk tajās izvietot laivas ar nirējiem, jo tad zinātu, ka tās vietas ir drošas. Nav iespējams sagatavoties pilnīgi visam, kas notiek pasaulē. Mēs par to, protams, varam diskutēt, jo te neiet runa par izmaksām. Drošība vienmēr ir galvenajā vietā, tomēr jābūt saprātīgiem un jāapzinās, ka šāda veida lietas var notikt vienmēr.”
Teksts: 4rati.lv
Foto: autosport.com