Nākamās paaudzes ‘Rally1’ mašīnas maksās uz pusi mazāk
WRC komisijas sēdē apspriesti jautājumi par nākamās paaudzes “Rally1” un “Rally2” mašīnu tehniskajiem noteikumiem, kas tuvākajā nākotnē piedzīvos būtiskas pārmaiņas.
Jaunajiem noteikumiem, kas attieksies uz pasaules rallija čempionāta vadošajām klasēm, būtu jāstājas spēkā 2027. gadā. Plāns paredz, ka “Rally1” mašīnām būs jāmaksā aptuveni 400 tūkstošus eiro, kas ir uz pusi mazāk nekā šobrīd. Būtiskas izmaiņas varētu skart arī “Rally2” klasi, kas to, iespējams, sadārdzinās, bet padarīs konkurētspējīgāku rallija kopējā hierarhijā, iesaistot vairāk rūpnīcu komandas.
Plānots atstāt spēkā esošos tehniskos noteikumus attiecībā uz “Rally1” šasijām, bet vēl nav pieņemts lēmums par to, kā šīs mašīnas tiks darbinātas. Iespējams, spēkrati kļūs pilnībā elektriski, taču, ja tas notiks, noteikti vēl ne 2027. gadā. Jauda pagaidām varētu tikt iegūta tikai no iekšdedzes motora, ko darbinātu dabai draudzīga degviela, tāpat tiek apspriesta iespēja pāriet uz dzinējiem, ko darbina ūdeņradis.
Plāns ir padarīt “Rally1” klasi finansiālu pieejamāku privātajām komandām, lai tās varētu sacensties ar ražotājiem. Rūpnīcām tikmēr būs jānodrošina iespēja privātajām vienībām nopirkt dažādas to ražotās komponentes, arī motorus, transmisiju un šasiju. Tām arī būtu noteikti cenu griesti.
Šobrīd arī tiek strādāts pie idejas, kas ļautu “Rally1” un “Rally2” šasijas izmantot pasaules rallijkrosa čempionātā. Piemēram, šobrīd jau paredzēts, ka “Rally4” un “Rally5” mašīnas var izmantot par pamatu tādās autošosejas klasēs kā “Touring Car Lite”, TLC4 un TLC5.
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com