Montekarlo rallijs atkal varētu tikt izslēgts no WRC kalendāra

2015 World Rally Championship / Round 01 / Rally Monte Carlo // Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport

Foto: nobraking.com

2016. gadā no pasaules rallija čempionāta (WRC) kalendāra varētu tikt izslēgtas divas sacīkstes – Montekarlo rallijs un posms Korsikā, jo abu šo sacensību rīkotāji aizvien nav parakstījuši līgumu par dalības nosacījumiem.

Pasaules čempionātā startējošie ražotāji nebija apmierināti ar to, ka sacensību skaits 2016. gadā palielināts no 13 uz 14 posmiem, iekļaujot kalendārā arī Ķīnu. Tomēr patiesībā posmu skaits varētu pat sarukt, jo Montekarlo un Korsikas ralliju rīkotāji nav spējuši vienoties par sadarbības nosacījumiem ar WRC promouteru.

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) ir noteikumi termiņu līdz 30. novembrim, kad nesaskaņām jābūt atrisinātām un līgumiem parakstītiem, pretējā gadījumā ne Montekarlo rallijs, ne posms Korsikā nākamgad nenotiks, vismaz ne pasaules rallija čempionāta ietvaros.

Abu šo sacīkšu organizatori jau iepriekš cīnījušies par lielāku neatkarību, vēloties panākt izdevīgākus nosacījumus attiecībā uz tiesībām translēt sacensības televīzijā.

Jāpiemin, ka Montekarlo rallijs WRC kalendārā netika iekļauts arī no 2009. līdz 2011. gadam, kad bija viens no “Intercontinental Rally Challenge” (IRC) čempionāta posmiem.

“Citroen” rūpnīca pēc 2016. gada sezonas beigām slēgs vienu no savām sacīkšu programmām, pametot vai nu WRC, vai arī salonmašīnu pasaules čempionātu (WTCC). WRC komandas vadītājs Īvs Matons norāda, ka “14 posmu kalendārs varētu radīt negatīvu ietekmi attiecībā uz to, vai arī 2017. gadā “Citroen” turpinās startēt pasaules rallija čempionātā”.

Arī “M-Sport” komandas vadītājs Malkolms Vilsons, lai gan atbalsta Ķīnas iekļaušanu kalendārā, norāda, ka 14 posmi ir par daudz un tikai palielinās jau tā lielās izmaksas. Tikmēr “Volkswagen” vadītājs Josts Kapito atzīst, ka Ķīnas posms radīs papildus tēriņus 1 miljona eiro apmērā katrai no komandām, uzsverot, ka komandu viedoklī pirms kalendāra paplašināšanas neviens nav ieklausījies.

Izmantotie resursi:
www.autosport.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *