Ķenavs plāno atgriezties uz Spānijas čempionāta pēdējo posmu

Aizvadītajās brīvdienās Spānijā norisinājās rallijs “Villa de Llanes”, kas bija Spānijas rallija čempionāta astotais posms. Šajā sarežģītajā un grūtajā asfalta rallijā uz starta izgāja arī ASRT komandas pilots Mārcis Ķenavs ar stūrmani Ričardu Vīksnu.

Jau pirms starta vietējie zināja teikt, ka šis visā Spānijas rallija čempionātā esot grūtākais rallijs. Par to pārliecinājās arī Mārcis, kurš kādā no ātrumposmiem pieļāva kļūdu, kas beigās viņam lika izstāties.

“Rallijs kā tāds bija ļoti sarežģīts. Trases pierakstīšana ar visiem pārbraucieniem aizņēma 12 stundas. Arī paši ātrumposmi, ar kuriem varējām iepazīties trīs reizes, bija ļoti sarežģīti. Šis rallijs notika vienu dienu, kurā bija jāveic 170 kilometri ātrumposmos un apmēram 350 kilometri pārbraucienos,” stāsta Mārcis Ķenavs.

Mārcis atklāj, ka šajā rallijā, lai brauktu ātri, bija nepieciešama liela pieredze, taču ekipāžai šādas pieredzes vēl nav, jo šis bija tikai otrais asfalta rallijs karjerā. “Ceļi bija ļoti līkumaini un ļoti viltīgi, kas it īpaši izpaudās rīta stundās. Vietām ceļš bija sauss, bet vietām asfaltu klāja ēna, kas ceļu padarīja mitru. Vajadzēja lielu pieredzi, lai zinātu, kur varētu slīdēt, bet kur var braukt ar pilnu gāzi. Mums diemžēl šāda pieredze vēl nav uzkrāta.”

“Otrajā posmā kļūdījāmies vietā, kur bremzēšanas ceļš sākās vietā, kur bija ēna, bet pats līkums bija saulē. Tajā brīdī precīzi nespēju novērtēt, vai bremzēšanas ceļš būs pietiekams, rezultātā bremzēšanas ceļš pagarināsies, un mēs “nesabremzējāmies” un nobraucām no ceļa. Pēc šīs kļūdas ātrumposmu nobraucām līdz galam, kur finišā daudz maz salabojām mašīnu, lai varētu braukt tālāk uz servisa parku. Taču tad gaisu nolaida divas riepas, tāpēc nolēmām neturpināt ralliju, jo bija vēl jāveic 20 km līdz servisam,” savu izstāšanos komentē ASRT pilots Ķenavs.

Neskatoties uz šo neveiksmi, Mārcis atzina, ka ir gūta kārtējā lieliskā pieredze, kas ļoti noderēs gan rallijos, gan komandas vadīšanā. “Kopumā esam guvuši kārtējo lielisko pieredzi, kā arī iemācījušies daudz jaunu lietu. Protams, žēl, ka neizdevās sasniegt finišu, kā bijām cerējuši, taču tāds ir tas sports. Šoreiz mums bija īsā versija jauno zināšanu iegūšanai.”

“Tagad dosimies atpakaļ uz Latviju, kur gatavosimies rallijam Sāremā un rallijam Latvija. Iespējams, novembra vidū atgriezīsimies Spānijā uz viņu pēdējo čempionāta posmu, kas notiks Madridē,” stāstījumu beidz Mārcis.

Neskatoties uz pāragro finišu, apmierināts ar komandas sniegumu šajā un iepriekšējā rallijā bija ASRT komandas īpašnieks Ainārs Igaveņš.

“Manā skatījumā komanda un paši braucēji sevi parādīja tikai no tās labākās puses. Ļoti labi, ka mēs izvēlējāmies pašu, pašu sarežģītāko Spānijas ralliju. Tas, ka viņiem sanāca maza neveiksme, tas neko nenozīmē. Šobrīd virziens ir skaidrs, uz kuru pusi jāiet. Iespēju robežās turpināsim iesaistīt sacensībās Mārci, kurš sevi pierādījis, ka var braukt arī pasaules līmeņa sacīkstēs. Ja viss būs labi, ceru, ka Mārcis šosezon vēl atgriezīsies Spānijā, lai startētu Madrides rallijā. Mēs gribam revanšēties! Prieks, ka arī spāņi novērtē šo Mārča, Ričarda un ASRT komandas paveikto. Viņi zvana un saka, ka mums ir ātrs un gudrs pilots, kā arī gudra un zinoša komanda. Tas priecē, tāpēc uzskatu, ka esam uz pareizā ceļa un ir jāiet tikai uz priekšu. Tāpat gribu teikt lielu paldies MT Racing, ANL Serviss, Dansan, Pirelli Motorsport Baltics, OtankiMill, Battery, Liepājas rallija komandai, kā arī personīgi saku lielu Paldies Manuelam Hosē Mateo Pačeko(Manuel Jose Mateo Pacheco), Andrejam Laicānam, Jānim Vīksnam kā arī Ģirtam Krūzmanim par vērtīgiem padomiem un ieteikumiem,” sarunu nobeidz Ainārs Igaveņš.

Info un foto: asrt.eu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *