Caune/Svencis šonedēļ startēs Spānijas ekorallijā

Foto: Mārtiņš Goldbergs

FIA “Eco Rally” pasaules kausā šogad piedalās arī latviešu autosportisti Krišjānis Caune / Edgars Svencis, kļūstot par pirmo Latvijas ekipāžu, kas sacenšas elektroauto rallija pasaules mēroga sacensībās. “X3000 Skandi Motors Racing” ekipāža, kuru ātrumposmos atpazīstam pēc “Hyundai Ioniq 6” automašīnas, šajā nedēļas nogalē, 19.-21. septembrī, startēs savā trešajā ekorallijā – Spānijā notiekošajā “Eco Rallye A Coruña”.

FIA Eco Rally 2025 ir prestižs pasaules kauss, kurā piedalās vadošie elektroauto rallija braucēji. Kalendārā šogad ir plānoti 14 posmi, viesojoties tādās valstīs, kā, Spānija, Čehija, Portugāle, Slovēnija, Apvienotā Karaliste, Ķīna, Islande, Beļģija, Šveice, Monako un Itālija. Latvijas komandas debija pasaules kausā piedzīvota aprīlī Slovēnijā, startējot 8th Eco Rally, bet turpinājums jūlijā, piedaloties EcoRally Scotland. Šonedēļ kārta ekipāžas trešajam startam Spānijā, kur norisināsies FIA Eco Rally 2025. gada sezonas devītais posms 9º Repsol Eco Rallye A Coruña. Krišjānis Caune un Edgars Svencis sacensībās brauks ar Hyundai Ioniq 6 automašīnu, kas ļauj startēt augstākajā divīzijā jeb Category 1.

Stāsta Krišjānis Caune, autosportists ar plašu sacensību pieredzi: “Šīs būs mūsu, pagaidām, noslēdzošās sacensības pasaules elektroauto kausā! Lai gan pilns dalībnieku saraksts tiks publicēts tikai šovakar, no neoficiāliem avotiem jau zinām, ka konkurence būs pamatīga – gan skaita, gan meistarības ziņā. Tas ir ļoti labi. Skotijā pierādījām, ka rezultātu ziņā ejam pareizo ceļu, atsevišķos ātrumposmos iebraucot Top3. Jāsaka gan, ka pirms Spānijas posma sarežģītās loģistikas dēļ mūsu gatavošanās iespējas bijušas ļoti ierobežotas. Tomēr mēs darīsim visu, kas mūsu spēkos, lai godam pārstāvētu Latviju!”

Šis ir lielisks veids, kā pierādīt, ka arī inovatīvās tehnoloģijas ir aizraujošas sacensību režīmā, kamdēļ elektroauto ralliji kļūst arvien populārāki. Dalībniekiem, braucot pa vispārējai satiksmei atvērtiem ceļiem, būs jāspēj pierādīt savas prasmes gan auto vadīšanā – precīzi ievērojot noteikto vidējo braukšanas ātrumu, gan stratēģijā – patērējot iespējami mazāk enerģijas. FIA Eco Rally pasaules kausā tiks vērtētas abas šīs komponentes, kas kopā ņemtas ļaus gūt augstu rezultātu un nopelnīt punktus sezonas kopvērtējumā.

Latviešu ekipāžas autosportistus Krišjāni Cauni / Edgaru Svenci piektdien un sestdien Akoruņas apkārtnē sagaida pamatīgs pārbaudījums – 13 ātrumposmi, 467,73 kilometru garumā. Ekipāžai šis būs sportiski garākais rallijs kādā tā šosezon piedalījusies. Tā, piemēram, Slovēnijā sportiskā distance bija 262,00 km, bet Skotijā – 270,62 km. Attiecīgi arī atsevišķu ātrumposmu distance būs krietni garāka kā iepriekš pieredzēts. Ja Skotijā īsākais ātrumposms bija 2,08 kilometri un Slovēnijā ātrumposmu vidējais garums bija 17,47 km, tad Spānijā neviens no ātrumposmiem nebūs īsāks par 25,29 kilometriem, bet garākais no tiem sasniegs pat 55,94 km jeb attālumu, kāds veicams no Rīgas līdz Siguldai.

X3000 Skandi Motors Racing ir pirmā Latvijas komanda pasaules elektroauto kausā, kas dalībai sacensībās izvēlējusies Hyundai Ioniq 6 automašīnu, kuras parametri, ņemot vērā izvirzītos tehniskos kritērijus, ir konkurētspējīgākie. Aizmugures jeb 2WD piedziņas sacensību auto aprīkots ar 77 kWh elektro dzinēju, kas attīsta 229 zirgspēku jaudu, ar pilnībā uzlādētu bateriju ļaujot sasniegt nobraukumu līdz pat 614 kilometriem.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *