Caune/Svencis izcīna ceturto vietu FIA ‘EcoRally’ posmā Skotijā

Foto: X3000 Skandi Motors Racing
Šajās brīvdienās, 26.-27. jūlijā, notika FIA EcoRally pasaules kausa septītais posms EcoRally Scotland, kurā startēja arī Krišjānis Caune/Edgars Svencis. X3000 Skandi Motors Racing komandai šīs bija otrās sacensības elektroauto rallija pasaules kausā. Latviešu autosportistu ekipāža sacensību posmus veica ar Hyundai Ioniq 6 elektroauto, EcoRally Scotland kopvērtējumā ierindojoties ceturtajā vietā.
FIA ECORALLY 2025 ir prestižs pasaules kauss, kurā piedalās vadošie elektroauto rallija braucēji. Kalendārā šogad ir plānoti 14 posmi, viesojoties tādās valstīs, kā, Spānija, Čehija, Portugāle, Slovēnija, Beļģija, Islande, Apvienotā Karaliste, Šveice, Ķīna, Monako un Itālija. Latvijas komanda sacensībās debitēja aprīlī Slovēnijā, startējot 8th Eco Rally – ekorallija izskaņā ierindojoties piecpadsmitajā vietā. Nu klāt jūlijs un ekipāžas otrais starts Skotijā, kur norisinājās pasaules kausa 2025. gada sezonas septītais posms EcoRally Scotland. Veicot kopumā 12 posmus un 262,924 km garu sacensību distanci, ekipāža Krišjānis Caune / Edgars Svencis ierindojās kopvērtējuma ceturtajā vietā.
Caune / Svencis sacensībās piedalījās ar Hyundai Ioniq 6 automašīnu, startējot augstākajā divīzijā jeb CATEGORY 1, kas ļauj cīnīties par pasaules kausa kopvērtējuma punktiem. Latviešu autosportistu ekipāža startēja stabili, uzrādot rezultātus “olimpiskā sešinieka” ietvarā, tikai vienreiz esot devītajiem, ko ar uzviju kompensēja sacensību turpinājumā – divkārt sasniedzot Top3 rezultātu.
Atgādināsim, ka FIA EcoRally Cup sacensību gala rezultātu nosaka divas komponentes – regularitātes sacensību režīmā gūtie soda punkti un sacensību gaitā patērētās enerģijas koeficients. EcoRally Scotland noslēgumā pēc pirmās komponentes latviešu ekipāža ierindojās 4. vietā, bet pēc patērētās enerģijas koeficienta gūta – 7. vieta. Ņemot vērā abu šo komponenšu kopsummu, EcoRally Scotland noslēgts Category 1 ieskaites 4. vietā.
Līdzīgi kā sacensībās Slovēnijā, arī Skotijā neiztika bez piedzīvojumiem un negaidītiem pavērsieniem. Tā neilgi pirms sacensību starta tika paziņots, ka sūtījuma piegāžu kavēšanas dēļ tiks mainīta rezultātu uzskaites kārtība, liekot ekipāžām ļoti īsā laika sprīdī pielāgoties jaunajiem apstākļiem. Šī iemesla dēļ, organizatori pat pieņēma lēmumu pirmos divus posmus neiekļaut sacensību kopvērtējumā. Atgādināsim, ka sacensības notiek pa koplietošanai atvērtiem ceļiem, kas Skotijā ir ļoti šauri – divu auto izmainīšanos veicot ar nobraukšanu no ceļa. Tas, protams, ir izaicinājums dalībniekiem, kas šoreiz radīja neparedzēti lielus sarežģījumus – ar rallija norisi nesaistīta automašīna bija nobloķējusi vienu ceļa posmu, kamdēļ dažas no laika kontrolēm tika pilnībā anulētas, tādējādi nodrošinot objektīvus sacensību rezultātus.
Finišā stāsta ekipāžas pilots Krišjānis Caune: “Startēt pasaules kausa sacensībā nav joka lieta – nav brīnums, ka sacensības norisinās Skotijā, kur ceļi ir tik šauri, ka divas automašīnas nemaz nevar uz tā samainīties. Regularitātes sacensības nav klasiskais autorallijs, kur ceļu posmi tiek slēgti, tamdēļ arī mēs, iestrēgām aiz ikdienas ceļa lietotājiem. Tā kā apsteigt viņus vienkārši nebija iespējams, diezgan novirzījāmies no laika normām, gūstot arī krietnu bagāžu ar soda punktiem.
Bet neskatoties uz visiem sarežģījumiem, kas bija saistīti arī ar sacensību organizatorisko pusi, man ir liels prieks, ka esam uz pareizā ceļa. Divos no desmit ieskaites ātrumposmiem uzrādījām Top3 laiku – kas ir absolūti lielākais atalgojums visiem mums, par to darbu, ko ieguldījām gatavojoties sacensībām un ko veicām šeit, sacensību norises vietā Skotijā! Tas dod ticību saviem spēkiem un pārliecību, ka Spānijā jau mērķus varam likt augstākus!”
Pēc sacensībām stāsta ekipāžas stūrmanis Edgars Svencis: “Posms Skotijā noteikti paliks atmiņā. Grūti, šauri ceļi, daudz izmaiņu un labojumu, kā arī neprecizitātes trases leģendā. Reizēm tikai mūsu ilggadējā pieredze ļāva pieņemt pareizos lēmumus, bet jāsaka atklāti – reizēm arī sportiskā veiksme stāvēja mums klāt. Šajos apstākļos pārbaudīt kā strādā visas sistēmas, sadzīvot ar pa ceļiem braucošo traktortehniku un pretī braucošajiem satiksmes dalībniekiem, galu galā sasniegt drošu finišu, pie tam divos posmos uzrādot arī Top3 rezultātu – galvenais uzdevums noteikti ir izpildīts!”
Ekipāžas nākamais starts paredzēts 19.-21. septembrī Spānijā, kur norisināsies Eco Rallye A Coruña.
Šis ir lielisks veids, kā pierādīt, ka arī inovatīvās tehnoloģijas ir aizraujošas sacensību režīmā, kamdēļ elektroauto ralliji kļūst arvien populārāki. Dalībniekiem, braucot pa vispārējai satiksmei atvērtiem ceļiem, jāspēj pierādīt savas prasmes gan auto vadīšanā – precīzi ievērojot noteikto vidējo braukšanas ātrumu, gan stratēģijā – patērējot iespējami mazāku elektroenerģiju. X3000 Skandi Motors Racing ir pirmā Latvijas komanda pasaules elektroauto kausā, kas dalībai sacensībās izvēlējusies Hyundai Ioniq 6 auto, kura parametri, ņemot vērā izvirzītos tehniskos kritērijus, ir konkurētspējīgākie. Aizmugures jeb 2WD piedziņas sacensību auto aprīkots ar 77 kWh elektro dzinēju, kas attīsta 229 zirgspēku jaudu, ar pilnībā uzlādētu bateriju ļaujot sasniegt nobraukumu līdz pat 614 kilometriem.
Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts