Vorobjovam otro gadu Aleksandra Karamiševa ceļojošā balva

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Svētdien ar pieciem ātrumposmiem Tukumā, Jūrmalā, un Biķernieku trasē noslēdzās Latvijas rallija čempionāta finālposms – Rallijs Latvija, kura izskaņā par sacensību uzvarētāju kļuva 16 gadus jaunais somu rallija talants Kalle Rovanpera. Tādējādi somu rallija talants kļuva arī par 2016. gada Latvijas rallija čempionu prestižākajā pilnpiedziņas auto ieskaites klasē LRČ1! Prestižo Aleksandra Karamiševa ceļojošo balvu otro gadu pēc kārtas saņēma Jānis Vorobjovs!

Līdzīgi kā dienu iepriekš, arī šodien rallija interesenti Tukumā, Jūrmalā un Biķernieku trasē pierādīja, ka rallija vērošana ir vienlīdz spraiga kā vasaras svelmē, tā arī rudenīgā lietū un vējā! Pretēji sestdienas asfalta seguma ātrumposmiem šodien lielākā daļa distances notika pa grunts ātrumposmiem un tikai pilsētas ātrumposms SSS13 Jūrmala un paralēlais ātrumposms SSS14 20th Rally Latvija notika pa asfaltētiem ceļiem. Atgādināsim, ka Rallijs Latvija laikā bija iespējams iegūt paaugstinātu punktu skaitu, un sacensību finišā tika noskaidrots čempiona kausa ieguvējs divās pilnpiedziņas ieskaites klasēs – LRČ1 un LRČ2.

Jaudīgākajā pilnpiedziņas automašīnu ieskaites klasē LRČ1 šodien stabilu un nekļūdīgu sniegumu demonstrēja Kalle Rovanpera (Škoda Fabia R5, stūrmanis Risto Pietileinens), kurš saviem konkurentiem neatstāja ne mazāko cerību stariņu. Talantīgais soms uzrādīja ātrāko laiku visus piecos svētdienas ātrumposmos, izcīnot maksimāli pieejamos 28 punktus un sacensību izskaņā izcīnīja Latvijas rallija čempiona titulu – turklāt, esot 16 gadus un 22 dienas jauns, viņš kļuva arī par līdz šim jaunāko Latvijas rallija čempionu!

“Cīņa bija interesanta. Rallijs Latvija aizraujošākais mirklis bija garie grunts ātrumposmi Tukumā. Braukšana tajos bija ļoti interesanta, un tieši tajos mums izdevās izvairīties no kļūdām un panākt nepieciešamo pārsvaru. Šaubos, vai spētu pabraukt vēl ātrāk! Līdz ar to esmu ļoti apmierināts ar paveikto un izcīnīto čempiontitulu!” Rallijs Latvija finišā atzina Kalle Rovanpera.

Svētdien izvērtās intriģējoša spēkošanās starp Nikolaju Grjazinu (Škoda Fabia R5, stūrmanis Jaroslavs Fedorovs) un pieredzes bagāto latviešu rallija meistaru Jāni Vorobjovu (Mitsubishi Mirage, stūrmanis Artūrs Žeibe). Ja dienas sākumā Vorobjovs no konkurenta atpalika 29,28 sekundes, tad pirms izšķirošā ātrumposma deficīts bija sarucis jau līdz 5,68 sekundēm. Lai gan pēdējā ātrumposmā ātrāks izrādījās Vorobjovs, tomēr pārsvars bija nepietiekams, un Grjazins nosargāja otro pozīciju, Vorobjovu apsteidzot vien par 4,91 sekundēm!

Norādām, ka pēc sacensību finiša Nikolaja Grjazina ekipāžai tika piespriests 4 minūšu sods par neatļautām manipulācijām ar riepu protektoru, tādējādi ekipāža zaudēja sešas pozīcijas, Rallijs Latvija kopvērtējumā ierindojoties astotajā vietā. Sekojoši šiem notikumiem, uz trešo vietu sacensību kopvērtējumā pakāpās vēl viena latviešu ekipāža – Mārtiņš Svilis / Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo X).

Jānis Vorobjovs svētdien saņēma arī Aleksandra Karamiševa ceļojošo balvu, ko pasniedz Latvijas autosportistam – pilotam, kurš Latvijas rallija čempionāta pēdējā posma pēdējā grunts ātrumposmā uzrāda ātrāko laiku. Vorobjovs šo prestižo apbalvojumu saņem otro gadu pēc kārtas un ceturto reizi pēdējo sešu gadu laikā.

“Mežā viegli negāja! Visu laiku bija jāuzmanās, lai noturētos uz ceļa. Otrajā piegājienā garajā ātrumposmā sāka tecēt ārā motoreļļa, tādēļ nebijām pārliecināti, vai mašīnai vispār izdosies sasniegt finišu. Līdz Jūrmalai gan izdevās likvidēt problēmas. Kopumā – viens kārtīgs rudens rallijs! Pasākums lieliski noorganizēts, par ko jāpasakās Rallijs Latvija rīkotājam Jānim Krastiņam un viņa komandai!

Ir patiess gods izcīnīt šo balvu, zinot cik leģendārs braucējs bija Karamiševs. Patīkami, ka to ir izdevies sasniegt un sasniegt finišu!” Latvijas rallija čempionāta sezonas finišā saka Jānis Vorobjovs.

LRČ1 sezonas kopvērtējums:

Vieta Pilots Stūrmanis Automašīna Punkti
1. Kalle Rovanperä Risto Pietiläinen Škoda Fabia R5 121
2. Jānis Vorobjovs Artūrs Žeibe/Andris Mālnieks Mitsubishi Mirage 99.5
3. Raimonds Kisiels Arnis Ronis Škoda Fabia R5 51
4. Edijs Bergmanis Edgars Grīns/Māris Kulšs Mitsubishi Evo IX 46
5. Ralfs Sirmacis Artūrs Šimins Škoda Fabia R5 32
6. Guntis Lielkājis Ivars Grošus/Vilnis Miķelsons Mitsubishi Evo IX 25

Uzrādot ātrāko laiku visos piecos svētdien notikušajos ātrumposmos, LRČ2 ieskaites klasē līderpozīciju nosargāja Mārtiņa Sviļa ekipāža (Mitsubishi Evo X, stūrmanis Ivo Pūķis), kuri tādējādi nodrošināja ne vien uzvaru Rallijs Latvija ieskaites klasē, bet arī izcīnīja Latvijas rallija čempionu titulu! Otrajā pozīcijā ierindojās Sergejs Remeņņiks (Mitsubishi Evo X, stūrmanis Marks Rozins, +32,29 sekundes), bet trešajā vietā – Aleksandrs Gorelovs (Mitsubishi Evo X, stūrmanis Igors Skuridins, +1 minūte 13,01 sekundes).

“Šodien gāja sarežģītāk kā vakar. Ar saviem braucieniem esmu apmierināts, lai gan pirmajos ātrumposmos pārliecības vēl nebija. Ātrumposmi bija šauri un slideni. Beigās jau koncentrējāmies uz to, lai neuzkāptu uz grābekļiem un droši sasniegtu finišu, tādējādi nezaudējot vērtīgos punktus čempionāta kopvērtējumā. Esmu apmierināts, un sezonas mērķis ir izpildīts!” apmierināts Latvijas rallija čempionāta sezonas finišā ir LRČ2 ieskaites klases čempions Mārtiņš Svilis.

LRČ2 sezonas kopvērtējums:

Vieta Pilots Stūrmanis Automašīna Punkti
1. Mārtiņš Svilis Ivo Pūķis Mitsubishi Evo X 112
2. Alexander Gorelov Igor Skuridin Mitsubishi Evo X 88
3. Alexander Mikhaylov Normunds Kokins Mitsubishi Evo X 64.5
4. Sergei Remmenik Mark Rozin Mitsubishi Evo X 31
5. Māris Neikšāns Anrijs Jesse Mitsubishi Evo IX 29
6. Ainārs Igaveņš Gatis Cimdiņš/Uldis Znotiņš Mitsubishi Evo IX 22

LRČ3 ieskaites klasē Mārtiņa Seska vadītajai čempionu ekipāžai (Peugeot 208 R2, stūrmanis Reinis Vilsons), šodien izvērtās spraiga spēkošanās ar otrajā pozīcijā esošo Daņilu Belokoņu (Ford Fiesta R2T, stūrmanis Toms Freibergs), kurš divos no ātrumposmiem uzrādīja ātrāku laiku par čempionu. Rallijs Latvija finišā gan Seska pārsvars pār Belokoņu sasniedza 3 minūtes 48,59 sekundes. Tikmēr lietuvietis Jons Pipirs (Škoda Fabia R2, stūrmanis Ričards Baubins) par pāragru ierašanos uz laika kontroli šodien saņēma 5 minūšu sodu, un kopumā no uzvarētāja atpalika 8 minūtes 50,14 sekundes.

“Vakar laikam gāja pārāk labi, jo šodien no rīta nespējām noķert sajūtu un tempu. Tomēr diena bija gara, un pamazām iejutāmies arvien labāk. Ar sezonu esam ļoti apmierināti. Nākamgad mūsu plāni un mērķi jau būs nopietnāki!” svētdienas pievakarē atzina liepājnieks Mārtiņš Sesks.

LRČ3 sezonas kopvērtējums:

Vieta Pilots Strūrmanis Automašīna Punkti
1. Mārtiņš Sesks Reinis Vilsons Peugeot 208 R2 112
2. Daņila Belokoņs Toms Freibergs/Georgy Troshkin Ford Fiesta R2T 68.5
3. Jonas Pipiras Mindaugas Čepulis/Vytis Pauliukonis/Ričardas Baubinas Škoda Fabia R2 64
4. Miko-Ove Niinemäe Martin Valter Peugeot 208 R2 59
5. Denis Rostilov Aleksei Ignatov Peugeot 208 R2 40
6. Joonas Tokee Jani Salo Peugeot 208 R2 33

Tikmēr neviena no RK1 klases ekipāžām rallija finišu nesasniedza, bet RK2 uzvarētāja lauri tika Vasilija Grjazinam / Dmitrijam Lebedikam (Subaru Impreza WRX STI). Savukārt “Junioru” ieskaites klasē uzvarēja liepājnieks Mārtiņš Sesks.

Latvijas rallija čempionāta komandu vērtējumā, jau pirms starta Vorobjovs Racing bija nodrošinājusi sev čempiona titulu, un arī Rallijs Latvija kopvērtējumā tā ieguva visvairāk – 40,5 punktus. 29 punkti šoreiz Prospeed – Uralasbest, kas sezonas kopvērtējumā pakāpās par pozīciju augstāk. 20 punktus šajā nedēļas nogalē pievienoja ASRT Rally Team, 18 punkti Sports Racing Technologies, bet Neiksans Rally Sport sacensības noslēdza bez punktiem.

Vieta Komanda Punkti
1. Vorobjovs Racing 159.5
2. Sports Racing Technologies 71
3. ASRT Rally Team 63
4. Prospeed – Uralasbest 45
5. Neiksans Rally Sport 29

Jaunizveidotajā FIA Baltijas rallija kausa noslēdzošā posma uzvarētāja kauss tika Nikolaja Grjazina / Jaroslava Fedorova (Škoda Fabia R5) ekipāžai.

Pretēji pieredzētajai pārbagātu pavērsienu sestdienai, visnotaļ stabilu un prognozējamu sniegumu svētdien demonstrēja Historic Rally Latvija sporta režīma ekipāžas. Alari Sillaste (AZLK 2140, stūrmanis Arvo Līmanns) dienas laikā demonstrēja pārliecinošu sniegumu, ne tikai nosargājot sestdien iegūto līderpozīciju, bet palielinot pārsvaru pār tuvāko sekotāju līdz pat 2 minūtēm 22,20 sekundēm. Otrajā vietā sacensības noslēdza Aldis Vilcāns (VAZ 2107, stūrmanis Zigmunds Zuševics), bet trešie – Arnis Alksnis (VAZ 2107, stūrmanis Armands Pārupe). Par prieku skatītājiem ātrumposmos šodien devās arī Ivars Velme (stūrmanis Andris Velme), kuri nakts laikā spēja novērst sava Audi Quattro A2 tehniskos defektus, un uzrādīja ātrāko laiku visos piecos svētdienas ātrumposmos.
“Ļoti foršs rallijs! Šī ir mūsu pirmā uzvara! Daudziem līderiem nācās saskarties ar dažādām tehniskām problēmām, mēs nebijām izņēmums, tomēr izdevās tās laicīgi likvidēt. Rallijs Latvija sniedza visu, ko vien rallijs var sniegt – nokrišņus, tumsu, asfaltu, granti… Tādos apstākļos var gūt lielisku pieredzi. Šogad startējam Latvijā jau otro reizi un ceru te atgriezties arī nākamgad!” apmierināts Historic Rally Latvija finišā ir igaunis Alari Sillaste.

Šodien norisinājās arī Minirallijs Latvija sacensības, kurās kopumā piedalījās 67 ekipāžas – tajā skaitā arī FIA Eiropas rallija čempionāta trešās vietas ieguvēji Ralfs Sirmacis un Artūrs Šimins, kuri gan sacensībās startēja dažādās ekipāžās. Minirallijs Latvija dalībniekiem šodien bija jāveic četri ātrumposmi Biķernieku kompleksajā sporta bāzē, savukārt sacensību izšķirošais ātrumposmos notika Kauguros, Jūrmalā – uzvarētāju noskaidrojot pēc 15,18 km garas sportiskās distances veikšanas.

Ieskaites klase Uzvarētājs Automašīna
4WD Niks Kanders / Didzis Kanders Audi 80 Quattro
4WD Plus Valts Zvaigzne / Mārtiņš Ozoliņš Subaru Impreza
1600 Reinis Trūps / Artūrs Birģelis MG ZR
Juniori Madars Dīriņš / Guntis Dīriņš Renault Clio
2WD Indulis Kalniņš / Gvido Rozenblūms BMW 323
Open Artūrs Igaveņš / Ralfs Igaveņš Mitsubishi Lancer Evo 8
2000 Ēriks Kursišs / Reinis Nartišs Opel Astra

Sestdien notika arī Historic Rally Latvija regularitātes sacensības, kuru dalībniekiem ļoti plašā ģeogrāfijā – no Tukuma līdz pat Ropažu novadam – dienas laikā bija jāveic septiņi pārbaudījumi. Sacensību finišā, pēc 148,15 garās distances veikšanas, Youngtimer ieskaites klasē visprecīzākā izrādījās Kristapa Rikāna / Ingmāra Birka ekipāža (Porsche 944), kas dienas laikā sakrāja 89 “soda” sekundes. Tikmēr Expert ieskaites klasē vistuvāk ideāli noteiktajam ātrumam distanci veica Kārlis Miķelsons / Normunds Vuguls (Mazda RX-7), kuru novirze no normas bija 98 sekundes.

Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts,
RA Events