Vasīlijs Grjazins: “Nebūtu prātīgi uzreiz atkal sēsties pilnpiedziņas mašīnā”
Bijušais Latvijas rallija čempions Vasīlijs Grjazins arī 2015. gadā turpinās pārstāvēt latviešu komandu SRT. Tomēr viņa plāni ir krietni mainījušies – sportists gatavojas turpināt karjeru Eiropā, taču startēs ar R2 klases auto. Tāpat viņš plāno startēt Baltijas valstīs ar jaunu “Subaru”, kas vēl tiek būvēts, kā arī izmēģināt spēkus rallijkrosā un ledus sacīkstēs.
Kādi ir Tavi plāni nākamajai sezonai?
V.G.: “Mans galvenais uzdevums būs cīnīties Eiropas rallija čempionātā “Junior” ieskaitē. Tas būs interesanti, lai gan kalendārs šajā klasē ir diezgan īss un uz visiem ERC posmiem nebraukšu. Dažus rallijus gribas sagaidīt ātrāk, piemēram, Liepājā un Azoru salās. “Rally Liepāja” es labi zinu un tā ir viena no manām mīļākajām sacīkstēm, un arī Azoru salu rallijs man ļoti iepatikās – pagājušajā gadā tur guvu daudz prieka. Tā ir unikāla sacīkste, kas nelīdzinās nevienai citai un tur ir ļoti interesanti braukt. Galvenā balva “Junior ERC” čempionātā ir iespēja aizvadīt sezonu ar R5 auto “Citroen” rūpnīcas komandā. Domāju, ka par to cīnīsies daudzi jauni un ātri braucēji. Būs lieliski mēroties spēkiem par tik foršu balvu. Es braukšu ar “Peugeot 208 R2″ un neļaušu viņiem atpūsties!”
Kāpēc startēsi tieši ar “Peugeot”?
V.G.: “S2000 klases “Ford”, ar ko braucu iepriekšējās sezonās, šobrīd jau ir ļoti veca mašīna un ir grūti ar to cīnīties par uzvarām savā klasē. Turklāt, kādu laiku neesmu braucis vispār, tādēļ nebūtu prātīgi uzreiz sēsties pie jaudīgas pilnpiedziņas mašīnas stūres. Tādēļ arī statēšu ar priekšpiedziņas R2 klases auto. Pagaidām ar šo “Peugeot” esmu braucis tikai pa asfaltu, taču man tā tiešām ļoti patīk. Tā ir daudz ātrāka un jaunāka par šīs klases “Fiesta”, ar labāku motoru, taču grūtāk vadāma. Varbūt arī vēl to neesam pilnvērtīgi noregulējuši, tāpēc sezonas pirmajā pusē plānoti daudzi testu braucieni. Regulējumi būs ļoti svarīga nianse.”
Komanda arī šobrīd gatavo jaunu auto – 2015. gada “Subaru Impreza WRX STi”. Cik daudz laika veltīsi šim projektam?
V.G.: “Šajā projektā veidojam vienkāršu, uzticamu un relatīvi lētu rallija auto. Vienīgā atšķirība no ielas versijas būs drošības karkass un īpaša piekare. Tiks saglabāts standarta motors, bez antilaga, un ātrumkārba. Vienkāršs auto. Pagaidām gan nevaru pateikt neko par tā pieejamību, jo mašīna vēl tiek būvēta. Domāju, ka pirmie testi ar to varētu notikt tuvojoties pavasarim. Mācīšos šo auto pilotēt – veikšu testus un plānoju aizvadīt vairākus rallijus Baltijas valstīs.”
Tu startēsi arī rallijkrosā. Kā domā sadalīt prioritātes?
V.G.: “Pirmajā vietā būs Eiropas rallija čempionāts, pēc tam nāk rallijkross un tikai tad “Subaru” projekts. Rallijkrosā ar “Ford Fiesta” plānoju aizvadīt vairākus posmus “RX Lites” klasē.”
Iepriekšējos gadus ārpus rallija aizvadīji sacensības autošosejā. Vai arī nākošgad to domā darīt?
V.G.: “Nē, autošosejā startēt neplānoju. Arī testus neplānoju. Gribētu aizbraukt uz Nirburgringu – ļoti mīlu šo trasi un sen tur neesmu bijis, tāpēc esmu noilgojies. Taču konkrētas programmas autošosejā, domāju, man nebūs.”
Kopā ar brāli Nikolaju plānojat startēt “Trophee Andros” ledus sacīkstēs…
V.G.: “Jā, plānojam aizvadīt pilnu sezonu šajā čempionātā, varbūt izņemot dažus posmus, kad būs nepieciešamība aktīvi gatavoties ziemas rallijiem. Tas domāts pieredzes gūšanai. Tur startē daudzi piloti, atsevišķās sacīkstēs pat Sebastjans Lēbs. Ir interesanti starpsezonā pamēģināt kaut ko jaunu. Šeit mašīnas ir tādas kā nekur citur.”
Vasīlijs Grjazins pagājušajās brīvdienās jau aizvadījis pirmo posmu “Trophee Andros” čempionātā, kur spēja izcīnīt uzvaru otrajā spēcīgākajā klasē “Elite 2”. Savukārt Nikolajs Grjazins startēja prestižajā “Elite 1” klasē, debijas reizē ieņemot 14. vietu.
Info un foto: srt.lv