Skandi Auto Rally Team ir Latvijas ātrākā rallija komanda

Info: Ģirts Avotiņš, Skandi Auto Rally Team
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Rallija komanda “Skandi Auto Rally Team” ar dubultu uzvaru rallijā “Latvija 2007” un uzvaru komandu vērtējumā ir noslēgusi LMT Latvijas atklātā čempionāta un kausa izcīņas autorallijā 2007. gada sezonu, kā arī izpildījusi sezonas sākumā nosprausto mērķi izcīnīt čempiona titulu komandu vērtējumā.

Rallijā “Latvija 2007” komanda “Skandi Auto Rally Team” startēja ar līdz šim nepieredzēti plašu komandas sastāvu. Tās sastāvā šoreiz nestartēja Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis, jo uz šo ralliju nebija iespējams atgādāt viņu šīs sezonas rallija automobili Mitsubishi Lancer WRC, toties komandas ekipāžām Jānis Kārkliņš / Reinis Pozņaks un Raimonds Kisiels / Gatis Panavs pievienojās divas ātrākās Somijas N4 klases rallija ekipāžas – divkārtējie Somijas čempioni Jarī Ketomā / Mika Teiskonens un šīs sezonas Somijas vicečempioni, četrkārtējie Somijas čempioni Juha Salo / Miks Stenbergs ar savām N4 klases Mitsubishi Lancer EVO 9 rallija automašīnām.

Šī gada Somijas rallija čempioni savu pārākumu sāka parādīt kopš pirmā rallija metra – Jarī Ketomā un Mikas Teiskonena vārdi nevienu brīdi nepameta rallija rezultātu augstāko iedaļu, kaut arī ekipāžai neklājās viegli.“Šis bija ļoti skaists rallijs, bet mums tajā bija gana daudz nepatikšanu. Sākumā mūsu automašīnas pārnesumkārbai pazuda piektais pārnesums, kas mums traucēja garos un ātros trases posmos, un vienu posmu pirms rallija finiša mums pazuda arī sajūgs, kas braukšanu padarīja neiedomājami grūtu. Tomēr mums laimīgi ir izdevies sasniegt rallija finišu, un mēs neesam pārāk daudz zaudējuši. Šī mums ir ļoti skaista uzvara, ļoti labā rallijā,” pēc finiša atklāja Jarī Ketomā.

Otra Somijas ekipāža Juha Salo / Miks Stenbergs ralliju uzsāka nedaudz mierīgāk, ieņemot trešo pozīciju, nedaudz piekāpjoties Jāņa Vorobjova / Gunta Ervalda ekipāžai. Taču tehniskās problēmas šo ekipāžu piemeklēja pirmo – viņu automašīnas sporta pārnesumkārbai viens pēc otra sāka pazust pārnesumi, kas ekipāžu rallija rezultātos atmeta pāris vietas zemāk. Rallija otro dienu ekipāža uzsāka ar standarta automašīnas pārnesumkārbu un apņēmību cīnīties vismaz par otro vietu rallijā. Ekipāža divos pirmajos otrās dienas ātrumposmos izcīnīja uzvaras un ar to atguva zaudēto. Nākamajā ātrumposmā tā jau apsteidza Jāņa Vorobjova / Gunta Ervalda ekipāžu un sāka tuvoties saviem galvenajiem šīs sezonas konkurentiem Jarī Ketomā un Mikam Teiskonenam, tomēr rallija finišu sasniedzot otrajā vietā.

Juha Salo: “otro rallija dienu mēs sākām piektajā pozīcijā, kas nebija tas, ko vēlējos šajā rallijā parādīt un panākt. Es uz šo ralliju ierados ar domu tajā vinnēt, tomēr tehnisku problēmu dēļ man tas neizdevās. Tomēr jāsaka, ka nelielas izmaiņas balstiekārtas regulējumos un standarta pārnesumkārba šo auto padarīja bez maz vai perfektu, tāpēc arī šodien varēju atgūt zaudēto. Jāsaka, ka Jānis Vorobjovs brauc ļoti labi, tomēr mums vairāk paveicās un mums izdevās izcīnīt otro vietu. Man jāatdzīst, ka man ļoti patīk šie ceļi – tie ir ātri ar daudz līkumiem un tramplīniem, kas ir tieši tas, ko es mīlu.”

Ilgi rallija trasēs neredzētās ekipāžas Raimonds Kisiels / Gatis Panavs atgriešanās rallijā nebija tik vienkārša cik varētu likties. Izlaistie ralliji par sevi lika manīt it sevišķi rallija otrajā dienā, kurā bija garāki ātrumposmi. Pēc rallija ekipāža atzina, ka nav apmierināta ar piekto vietu “A Plus” ieskaitē, un to, ka labāka rezultāta sasniegšanai ir pietrūkuši treniņi.

Savukārt jaunais rallija talants Jānis Kārkliņš ar stūrmani Reini Pozņaku rallijā “Latvija 2007” pārsteidza, gan skatītājus, gan somu pilotus, gan paši sevi. No paša rallija starta ekipāža uzsāka cīņu par pirmo vietu N3 klasē ar šīs klases Somijas rallija čempioniem Jonasu Lindrosu / Joni Lampinenu, un jau ceturtajā ātrumposmā izvirzījās N3 klases vadībā, pirmo rallija dienu noslēdzot ar 3,48 sekunžu pārsvaru pār ātro somu ekipāžu. Otrajā rallija dienā cīņa turpinājās, un tā bija gana spraiga cīņa. Diemžēl priekšpēdējā ātrumposmā ekipāžu pievīla neliels elektronisks automašīnas defekts, kas vairākkārt pārtrauca automašīnas dzinēja vienmērīgo darbību, liekot zaudēt ekipāžai tik dārgo laiku un arī līderu pozīcijas. Pirms pēdējā ātrumposma ekipāža ar saviem spēkiem novērsa sīko defektu un tomēr vēl cerēja uzvarēt, taču ātrumposmā Jānis Kārkliņš pieļāva pāris kļūdas, un ļāva Somijas rallija čempionam ar 4,89 sekunžu pārsvaru uzvarēt rallijā.

Jānis Kārkliņš: “Pēdējā ātrumposmā soms mani uzvarēja ar pieredzi, tomēr jāsaka, ka zaudēt 3,5 sekundes vairāk kā divdesmit kilometrus garā ātrumposmā Somijas čempionam nav slikts rezultāts.”

“Skandi Auto Rally Team”, pateicoties Jarī Ketomā un Jāņa Kārkliņa lieliskajam sniegumam, rallijā “Latvija 2007” izcīnīja pirmo vietu komandu vērtējumā, un ieguva pietiekami daudz punktus, lai izcīnītu komandas čempiona titulu LMT Latvijas atklātā čempionāta un kausa izcīņas autorallijā 2007. gada sezonā, kas pievienosies jau līdz šim Ivara Vasaraudža un Valda Spredža izcīnītajam 2007. gada sezonas kausam “A Plus” iekaitē.

“Skandi Auto Rally Team” pateicas par lielisko sadarbību komandas atbalstītājiem “Parex Līzings”, “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, “Pata AB” un “Vianor”, jo tikai pateicoties šo kompāniju atbalstam rallija komandai “Skandi Auto Rally Team” šogad izdevās priecēt Latvijas rallija fanus ar pasaules līmeņa tehniku un īpaši ātrām Somijas rallija zvaigznēm.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *