Rallijā „Kurzeme 2013” uzvarējis Gross

Info: Linda Brūdere, rallija “Kurzeme” preses sekretāre
Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Rallijā „Kurzeme 2013” uzvarējis sacensību galvenais favorīts Georgs Gross ar stūrmani Raigo Molderu, kuri rallijā piedalījās ar ļoti spēcīgo „Ford Focus WRC” automašīnu. Līdz ar to G. Gross kļuvis par trīskārtējo rallija „Kurzeme” uzvarētāju.

Iepriekš G. Gross uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena Liepājā stājās 2010. un 2011.gadā.

2.vietu izcīnīja Ots Tanaks, bet 3.vietā palika Egons Kaurs.

Pirms sacensībām daudzi prognozēja G. Grosa pārliecinošu uzvaru, tomēr pavisam viegli tā jaunajam Igaunijas čempionam absolūtajā vērtējumā nemaz nenāca. Rallija pirmajā dienā, kad visi cīnījās ar biezajiem putekļiem, kam vēlāk nāca klāt migla un tumsa, G. Gross izcīnīja uzvaras piecos ātrumposmos no septiņiem, tuvāko sekotāju Egonu Kauru apsteidzot vien par 8,68 sekundēm.

Savukārt rallija otrajā dienā piepildījās daudzkārtējā Latvijas čempiona Ivara Caunes prognozes, ka O. Tanaks, kurš pēc pirmās dienas atradās 3.vietā, ar nomināli vājāko N4 grupas „Subaru Impreza” spēs cīnīties ar G. Grosu. O. Tanaks uzvarēja dienas pirmajos divos ātrumposmos, atgūstot 4,81 sekundi un līdera pārsvaru sadeldējot līdz 5,54 sekundēm. Rallija 10.ātrumposmā gan tika pieļauta kļūda, kā rezultātā zaudēts dārgais laiks. Atlikušajos ātrumposmos O. Tanakam ar WRC braucošo tautieti pārspēt neizdevās, līdz ar to G. Grosam izdevās izcīnīt trešo uzvaru „Kurzemē”. Interesanti, ka visos otrās dienas ātrumposmos, izņemot pilsētas ātrumposmu, G. Gross un O. Tanaks svinēja dubultuzvaras. Liepājas ostā ātrākais bija Jānis Vorobjovs.

Par lielāko rallija „Kurzeme” neveiksminieku būtu uzskatāma Krievijas ekipāža Aleksejs Lukjaņuks/Aleksejs Arnautovs. Vispirms ekipāža sešas minūtes nokavēja ierašanos pirmajā laika kontrolē, kā rezultātā tā saņēma vienu soda minūti. Rallija pirmajā dienā A. Lukjaņuks bija fantastiski ātrs, un trasē G. Grosam pēc septiņiem ātrumposmiem zaudēja 4,82 sekundes. Rallija otrās dienas otrajā ātrumposmā automašīnai sabojājās eļļas spiediena rādītājs, kādēļ ekipāža pieņēma lēmumu braukt piesardzīgi, un īsajā 4,7 kilometrus garajā ceļa posmā tika zaudēta vēl viena minūte. Kad A. Lukjaņukam tomēr bija izdevies pacelties līdz 3.vietai Latvijas čempionāta N4 grupas ieskaitē, turklāt pusotru sekundi priekšā Aivim Eglem, kas viņam saglabātu izredzes cīņā par čempiona titulu šosezon, rallija garākajā ātrumposmā sabojājās sajūgs, un ekipāža tomēr bija spiesta izstāties. Tiesa, pirms tam Vecpils ātrumposmā A. Egle rādīja savu labāko sniegumu un A. Lukjaņukam atspēlēja četras sekundes.

Līdz ar to A. Egle pirms pēdējā čempionāta posma kļuvis par 2013.gada Latvijas čempionu N4 grupā.

Pēc desmitā ātrumposma ģeneratora problēmu dēļ izstāties nācās tā brīža pārliecinošam līderim N4 grupā Latvijas čempionāta ieskaitē Sīmam Plangi.

Labākais no Latvijas sportistiem rallijā bija ar Latvijas licenci startējošais Krievijas pilots Vasilijs Grjazins, kurš finišēja 4.vietā, no G. Grosa atpaliekot 2 minūtes un 14 sekundes. Savukārt 5.vietā ierindojās Jānis Vorobjovs, kuram tikai priekšpēdējā ātrumposmā izdevās apsteigt igauņu braucēju Timmu Korgi. 7.vietu kopvērtējumā ieņēma Mārtiņš Svilis, bet 8.vietā ierindojās Markus Abrams, kurš tikai pēdējā ātrumposmā pārspēja A. Egli.

N4 grupā uzvaru svinēja O. Tanaks, 2.vietā palika E. Kaurs, bet pēdējo vietu uz goda pjedestāla izcīnīt izdevās J. Vorobjovam. Latvijas čempionāta ieskaitē N4 grupā labākais bija J. Vorobjovs, viņam sekoja T. Korge un A. Egle. 4.vietas īpašnieku no goda pjedestāla šķīra jau piecas minūtes.

Rallija pirmā diena aizritēja ļoti smagos apstākļos. Pirmajos trīs ātrumposmos sportisti cīnījās ar putekļu dēļ samazinātu redzamību. Rēķinoties ar gaidāmo tumsu un vēl arī miglu, kas sacensības padarītu ļoti bīstamas, tiesneši pieņēma lēmumu starta intervālu palielināt no vienas līdz divām minūtēm. Otrajā aplī atkārtotajos ātrumposmos trase bija nedaudz notīrījusies un putekļu bija nedaudz mazāk, tomēr šādos apstākļos ļoti liela nozīme bija precīzi pierakstītai stenogrammai un ekipāžas meistarībai.

Otrajā dienā situācija pagriezās par 180 grādiem, lija lietus, trase bija slapja un slidena.

Kopumā rallijam bija pieteikušās 105 ekipāžas, no kurām 37 startēs Latvijas, bet 34 – Igaunijas čempionāta ieskaitē, bet 27 ekipāžas veica saīsinātu distanci kā rallijsprinta dalībnieki. Līdz finišam netika 31 ekipāža.

Rallijs „Kurzeme” ir senākais un tradīcijām bagātākais rallijs Baltijas valstīs, kurš Liepājā notiek jau no 1965.gada. Liepāja pie sevis uzņēmusi Latvijas PSR un PSRS čempionāta posmus, pēc neatkarības atjaunošanas arī Lietuvas, Igaunijas, Krievijas čempionāta posmus. Vairākus gadus „Kurzeme” tika novērtēta arī kā labi organizēts Eiropas čempionāta posms.

Kopš 2010. gada „Kurzeme” kļuvis par kaut ko vairāk nekā tikai ralliju – tas ir ātruma festivāls, kas pulcē gan Latvijas un tuvāko kaimiņvalstu labākos rallija braucējus, gan citu motoru sporta veidu pārstāvjus. 2010. gadā Liepājā notika gan rallijs, gan ūdensmotosporta un „SuperMoto” sacensības, nākamajā gadā vienlaikus norisinājās rallijs un „SuperMoto” sacensības, pērn – Latvijas Dragreisa čempionāta posms un „ProKart” kausa izcīņa kartingā.

Šogad Ātruma festivāls tika kuplināts ar Ziemeļeiropas „Streetbike Freestyle” čempionātu, kur trikus ar motocikliem rādīja un labāko noskaidroja spēcīgākie superbaiku braucēji no daudzām Eiropas valstīm.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *