Mārtiņš Sesks: “Braukšana bija interesanta, bet nebija viegli adaptēties”
Neraugoties uz izaicinošiem apstākļiem, ar ātrumposmiem Tukuma novadā, Talsos un Talsu novadā, Kuldīgas novadā un rallija pilsētā Liepājā šodien sākās FIA Eiropas rallija čempionāta Latvijas posms Tet Rally Liepāja. Pēc veiktiem sešiem ātrumposmiem, liepājnieks Mārtiņš Sesks ar stūrmani Renāru Franci iepriecināja pašmāju Latvijas publiku, lieliski uzsākot Eiropas čempionāta 2023. gada sezonas ceturto posmu. Pirms svētdien gaidāmajiem izšķirošajiem notikumiem Sesks iekrājis 28,3 sekunžu pārsvaru pret tuvāko sekotāju Heidenu Padonu.
Tet Rally Liepāja pirmais ātrumposms SS1 Tukums radīja pamatīgus izaicinājumus braucējiem, jo putekļainais ceļš pamatīgi apgrūtināja redzamību. 27,56 kilometru garajā ātrumposmā Mārtiņš Sesks (Škoda Fabia RS Rally2) uzreiz iekrāja iespaidīgu 16,4 sekunžu pārsvaru pār norvēģi Madu Ostbergu (Citroën C3 Rally2), kamēr igaunis Roberts Virvess (Ford Fiesta Rally2) ierindojās trešajā pozīcijā.
Diemžēl pārmērīgo putekļu radītie drošības riski lika pieņemt nepatīkamu lēmumu un atcelt otrā ātrumposma SS2 Tukums norisi. Atlikušajā dienas daļā autosportistiem bija jācīnās ne tikai ar viltīgajiem Kurzemes ceļiem, bet arī lietu, kas padarīja ceļa segumu slidenāku. Sesks turpināja palielināt savu pārsvaru. Pēc SS3 Talsi uz otro pozīciju kopējā ieskaitē pakāpās Virvess, taču dienas atlikušajā daļā līdera tuvākais sekotājs bija Heidens Padons (Hyundai i20 N Rally2) no Jaunzēlandes. Pēc SS4 Īvande un SS5 Snēpele Seska pārsvars sasniedza pusminūti.
Par vakara odziņu kļuva speciālais pilsētas ātrumposms SSS6 Liepāja City Stage, kas ļāva liepājniekiem un rallija pilsētas viesiem vērot FIA Eiropas čempionāta meistarīgākos braucējus, traucoties pa ikdienas ceļu satiksmē lietotajām ielām. Šai vidē vislabāk jutās Andrea Mabellini (Škoda Fabia RS Rally2), lai gan itālis kopējā ieskaitē atrodas 16. pozīcijā. Pilsētas ātrumposmā Padons atguva 3,1 sekundi cīņā ar Sesku, dienu noslēdzot ar 28,3 sekunžu deficītu. Labāko trijnieku noslēdz Ostbergs, bet minūtes ietvaros aiz Seska atrodams arī Virvess, Mikko Heikkila (Škoda Fabia RS Rally2 evo) un Georgs Linnamae (Hyundai i20 N Rally2).
“No rīta mēs bijām pilnīgā putekļu mutulī, bet divas stundas vēlāk Talsos jau braucām pa lietu. Lai gan braukšana bija interesanta, neteiktu, ka bija viegli adaptēties, arī iekšējais ritms nebija pats labākais, taču domāju, ka mums vēl ir laiks un spēsim to atrast. Lietus vakarā kļuva arvien spēcīgāks, tomēr diena ir noslēgusies un esam droši pieveikuši visus paredzēto distanci, kas bija galvenais uzdevums. Rītdiena mūs sagaida vēl četri, cietāka seguma ātrumposmi, tomēr tas nemainīs rallija specifiku – tie joprojām būs ātri,” par paveikto un vēl gaidāmo stāsta rallija līderis Mārtiņš Sesks.
ERC3 ieskaitē Džons Armstrongs (Ford Fiesta Rally3) neatstāja nekādas cerības saviem konkurentiem un četrus ātrumposmus pirms Tet Rally Liepāja finiša ir 1 minūti un 20,2 sekundes priekšā Jakubam Matulkam (Ford Fiesta Rally3), bet tikai 2,2 sekundes tālāk ir vēl viens polis Pjotrs Pariss (Ford Fiesta Rally3).
Junior ERC ieskaitē pirms pilsētas ātrumposma četri vadošie braucēji katrs izmantoja atšķirīga ražotāja automašīnas, apliecinot plašo konkurenci ne tikai braucēju vidū. Igaunis Jaspars Vahers (Ford Fiesta Rally4) spēja pieveikt pirmā posma uzvarētāju Olu Nori Jr. (Renault Clio Rally4), tomēr izstājās no cīņas pēc diskvalifikācijas par mašīnas svara ierobežojumu pārkāpumu. Lielisks sniegums pēdējā ātrumposmā ļāva Maksam Makrejam (Opel Corsa Rally4) par 1 sekundi aizsteigties garām Norem junioram, garantējot aizraujošu dueli svētdien.
Tet Rally Liepāja noslēgsies svētdien, 18. jūnijā, kad Dienvidkurzemes novadā paredzēti kopumā četri ātrumposmi.
Rezultāti pēc SS6:
Izmantotie resursi:
www.lvrally.com