Latvijas rallija līderi – Vorobjovs, Svilis, Nebars, Klemencis un Nazarovs
Info:Viesturs Saukāns
Foto: Dace Janova (Fotoaģentūra “4rati”)
Pēc Lietuvā aizvadītā „Halls Winter Rally 2012″ apkopotais Latvijas rallija čempionāta un kausa izcīņas kopvērtējums vēsta, ka N4 klases līderi ir Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (N4), Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks (A Plus), Artjoms Nazarovs/Ķestutis Girštauts (R4), Kārlis Nebars/Gundars Berķis (R2) un Gatis Klemencis/Mārcis Gaspažiņš (2WD kausa izcīņa). Debijas rallijā komandu vērtējumā uzvarēja daudzsološā OKartes Autosporta Akadēmijas vienība.
Utenas apkārtnē notikušais „Halls Winter Rally 2012″ bija Latvijas čempionāta un kausa izcīņas pirmais posms. Lai gan klasiskajās pilnpiedziņas ieskaitēs uzvarētāju uzvārdi – Vorobjovs (Vorobjovs Racing) un Svilis (LMT Rallija komanda) – allaž bijuši līderu vidū, citas ieskaites sarūpējušas pārsteigumus. Vienas ass piedziņas R2 klasē uzvaru guva rallija debitanti Kārlis Nebars/Gundars Berķis (OKartes Autosporta Akadēmija). Lai gan Nebars ir pieredzējis un titulēts sprinta tipa sacensību braucējs, šis bija viņa pirmais rallijs mūžā, līdz ar to nebija skaidrs, vai ekipāža pratīs turēt augstu un vienmērīgu tempu līdz rallija finišam. Vienība pierādīja, ka R2 klasē viņi būs nopietni spēlētāji.
Nebars/Berķis pārspēja vairāk pieredzējušos komandas biedrus Ralfu Sirmaci/Māri Kulšu. Sirmacis/Kulšs atzīst, ka rallija laikā pieļāvuši kļūdu riepu izvēlē, kā dēļ zaudēta līderpozīcija. Tomēr, jebkurā gadījumā, OKartes Autosporta Akadēmijas pērnā gada laureāti uzrādījuši daudzsološu sniegumu ne tikai savā klasē, bet arī rallija absolūtajā vērtējumā. Nebars/Berķis ralliju noslēdza 18. vietā kopējos rezultātos. Starp citu, komandas trešā ekipāžā Mārcis Ķenavs/Aleksandrs Innuss izstājās, atrodoties R2 grupas līderpozīcijā.
Latvijas čempionāta ieskaitē trešajā vietā igauņu juniora ekipāža Miko Uve Nīnemē/Martins Valters.
Arī 2WD Latvijas kausa izcīņas grupā pie uzvaras tika ekipāža, kura, lai arī regulāri startējusi Latvijas rallija čempionātā, nebija nostiprinājusies līderu vidū. Gatis Klemencis/Mārcis Gaspažiņš sasniedza uzvaru, aiz sevis atstājot ātro, tomēr neveiksmes piedzīvojušo Jāņa Berķa/Edgara Čeporjus (NJ Racing) ekipāžu. Trešie Latvijas kausa ieskaitē lietuvieši Dovils Čiutele/Aleksandrs Daiņus. Izstāšanos piedzīvoja Gunta Lielkāja, Dmitrija Mjačina un Oskara Laivenieka ekipāžas – vienības, kuras sezonas gaitā tomēr var pretendēt uz augstām vietām gan posmos, gan kopvērtējumā.
Jaundibinātajā R4 pilnpiedziņas automašīnu grupā debijas reizē uzvaru guva Krievijas un Lietuvas apvienotā ekipāža Artjoms Nazarovs/Ķestutis Girštauts. Latvijas R4 pionieri Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse bija spiesti izsāties.
Tikmēr Latvijas čempionātā pēdējos gados principiālā N4 klase arī Lietuvā nodemonstrēja spilgtu izrādi. Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns par saviem sīvākajiem sāncenšiem bija atraduši igauņus Kasparu Koitlu/Andresu Otsu un lietuviešus Dominiku Butvilu/Renatu Vaitkeviču. Ar lielisku sniegumu pēdējos ātrumposmos Latvijas šobrīd vadošā ekipāža izrāva drošu uzvaru, Latvijas ieskaitē aiz sevis atstājot Butvilu un Koitlu. Aiz vadošā trijnieka vēl viena Lietuvas ekipāža Vitauts Šveds/Žilvins Sakalausks, tikai tad seko nākamās Latviešu vienības Aivis Egle/Andis Dauga (R-evolution/Rector Racing) un Māris Neikšāns/Ringolds Bērziņš (LMT Rallija komanda). Līdz ar to sezonas intriga – vai par galveno favorītu dēvētais Vorobjovs sezonā cīnīsies ar ārzemniekiem, vai tomēr pozīcijas atkaros arī N4 latviešu bataljons?
A Plus grupā, līdzīgi kā N4, pirmajā vietā Latvijas vienība, kurai izdevās pārspēt vairākas Latvijas čempionātam pieteiktās ārzemju ekipāžas. Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks pārspēja krievu Staņislava Travņikova/Konstantīna Samuiša ekipāžu. Trešajā vietā Lietuvas vienība Daiņus Matijošaitis/Mindaugs Čepulis. Nākamie labākie no Latvijas braucējiem – Aleksandrs Grīva/Ritvars Vēveris – guva grupas piekto vietu.
Latvijas rallija komandu kausā pirmajā vietā OKartes Autosporta Akadēmijas vienība, kura aiz sevis atstājusi pieredzējušās konkurentes – LMT Rallija komandu un R-evolution/Rector Racing. Neapšaubāmi, interesants pieteikums intrigai arī šajā ieskaitē.
Čempionāta pirmais posms sarūpējis vairākus pārsteigumus, tomēr pēc vienas sacīkstes apgalvot, ka zināms šā gada spēku samērs, ir pāragri. Nākamnedēļ Latvijas rallija čempionāts un kausa izcīņa atgriezīsies Latvijā, kad 11. un 12. februārī Gulbenes un Apes apkārtnē notiks rallijs „Sarma 2012″.
Latvijas rallija čempionāta kopvērtējums: http://lrc.lv/files/s2012/overall-2012-1.pdf