Lai saprastu, kas ir rallijs, bija jābrauc uz Joensuu

Info: PercAuto Racing

Pagājušās nedēļas nogalē vienlaicīgi ar Somijas rallija čempionāta otro posmu notika LRČ trešais posms auto rallijā. PercAuto Racing ekipāža Jānis Feldmanis / Juris Vilmanis LRČ ieskaitē izcīnīja ceturto vietu N4 klasē, kas LRČ kopvērtējumā pēc trīs aizvadītiem posmiem ļauj atrasties augstajā trešajā vietā, ar vienādu punktu skaitu, kā otrajā vietā esošā Jāņa Vorobjova ekipāžai. Dalīties ar iespaidiem lūdzām ekipāžas dalībniekus:

Jānis Feldmanis: ” Ļoti vērtīga pieredze, vienkārši ideāls rallijs, liekas, ka šoreiz tā pa īstam izjutām īsto rallija garšu, perfekta sacīkste. Ceļi un to konfigurācijas kā radīti rallijam, pirms sacīkstes, kad sākām iepazīties ar trasi, nodomāju – nu būs beigas. Ar pastiprinātu vērību veicām trases pierakstu, kur brīžiem līkumu sasaistes liekas nebeigsies nekad, kas ļāva ļoti labi nostartēt šajā vienā no sarežģītākajiem pasaules rallijiem (paši somu sportisti un arī organizatori vienbalsīgi apstiprināja šī rallija sarežģītību, salīdzinājumam ar Juvaskylas ralliju, kas zināms kā Neste Oil Rally Finland, tad Juvaskyla esot tikai vizināšanās). Pirmais ātrumposms bija vienkāršāks, un tāpēc sākām diezgan pārliecinoši, otrais jau bija sarežģītāks un, vēl nedaudz pārbaudot stenogrammas atbilstību, braucām piesardzīgi. Trešā ātrumposma sākumā uzņēmēm lielisku tempu, bet trases pirmajā trešdaļā izbaudījām somu kupenas, pilnīgi nevainīgā S veida līkumā nedaudz atspiedos ar mašīnas aizmuguri pret kupenu (ziemas rallijā sportisti bieži izmanto ceļmalas kupenas, lai ātrāk veiktu pagriezienus), bet tā vietā, lai kupena atsistu auto aizmuguri, tā vienkārši mūs aprija. Ko tādu nebiju gaidījis, jo, kā izrādījās, kupenas bija ļoti irdenas. Pēc sagriešanās noslāpa auto, ar lielām grūtībām piedarbinājām to, bet uzsākot atgūt iekavēto, auto vadības bloks ieslēdzās drošības režīmā, kas nozīmē, ka auto ir bez turbo, ierobežoti apgriezieni un pazudušas vēl vairākas lietas bez kā rallijā neiztikt. Tā arī noripinājām šo ātrumposmu. Vainīgs izrādījās sniegs, kas bija nonācis līdz gaisa filtram un piepildījis to, paspējis jau izkust, un nu mēs bijām meža vidū ar pilnīgi slapju gaisa filtru. Izeju radām izmantojot Rolanda Evo izpūtēju, paldies viņam par to, filtru izžāvējām un varējām turpināt sacīksti. Vēl pieminēšanas vērts bijas sestais ātrumposms, kurš bija arī šī rallija garākais. Uzsākām ļoti labi, ko sapratām- ka stenogramma ir labi sastādīta un ar auto arī bija viss ok. Jau pirmajā pusē noķērām preikšā startējošo somu ekipāžu, bet vēl pēc brītiņa arī preikšā braucošo krievu ekipāžu, un tādā zosu gājienā arī sasniedzām finišu. Liekas, ka nekā jau īpaša, bet pāris reizes bija ļoti bīstami momenti skatītāju dēļ- viņi palaiduši garām kārtējo auto, tas ir, mums pa priekšu braucošās ekipāžas, vienā mierā cenšas atrast labāku skatu punktu un atradās trasē bīstami tuvu mūsu auto priekšā. Tiešām pāris skatītāji bija ļoti pārgalvīgi, un tikai mana un viņu reakcija atļāva beigt šo ātrumposmu bez negadījumiem.

Kopumā esmu ļoti apmierināts ar šo sacīksti, protams, startējot pēc pussimts auto arī ceļa apstākļi jau nebija ideāli, bet tāds ir rallijs. Ja runā par sadzīviskajiem apstākļiem, tad dzīvošana bija lētāka kā apmeklējot ralliju Latvijā, pārtika līdzīgi kā pie mums, bet lielākās izmaksas bija prāmja biļetes. Viens no sacensību organizatoriem redzot mūsu kaujassparu uzaicīnāja arī uz nākamā gada Joensuu ralliju, bet laikam jau ka visi somi bija pārsteigti par latviešu 100 % finišu un uzrādītajiem labajiem rezultātiem šajā sarežģītajā rallijā”.

Juris Vilmanis: ” Man kā stūrmanim ļoti grūts rallijs, gan dēļ trases sarežģītības, gan dēļ trases tiesnešu vieglprātīgās rīcības. Varu teikt droši, Latvijā šajā ziņā ir labāka organizētība, arī pati laika skaitīšanas sistēma ir nedaudz savādāka. Viņi ātrumposmā pavadīto laiku rēķina katra ātrumposma beigās, no finiša laika atņem starta laiku, un tā neliela pārpratuma pēc, septītajā ātrumposmā saņēmām veselu minūti klāt somu puiša matemātiskās kļūdas dēļ. Labi, ka laicīgi to pamanījām, līdz ar to, kļūda tika ātri likvidēta. Arī saņemtais 10 sek. sods bija nepamatots, bet mīļā miera labad negājām strīdēties, jo kopvērtējumā tas neko nemainīja.

Kopumā domāju, ka šī bija īstā reize lai pārbaudītu ekipāžas sadarbības līmeni, jo, kā jau teica Jānis, šis ir viens no sarežģītākajiem rallijiem pasaulē. To pierāda arī daudzie izstāšanās gadījumi, gan igauņu, gan krievu un arī paši somu sportisti, pieļaujot nelielu kļūdu, pārtop tūlītējos skatītājos.”

PercAuto Racing ekipāža saku lielu paldies saviem atbalstītājiem, Bonus.lv, Sia Elfa, Mobil un īpaši liels paldies Sia TELMS.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *