Jāņa Feldmaņa ekipāža Sāremā rallijā finišē N4 klases ātrāko trijniekā
Info, foto: Dace Janova, www.4rati.lv
Kā ik gadu, oktobra sākumā Igaunijā, Sāremā salā norisinājās „Saaremaa Rally”. Šis rallijs ir vairāk, nekā vienkārši Igaunijas rallija čempionātu noslēdzošais posms, tas notiek jau 44.gadu un veiksmīgi sasniegts finišs šajā sarežģītajā sacensībā ir goda lieta ne tikai igauņu, bet arī latviešu, lietuviešu, krievu, ukraiņu un citu valstu spēcīgākajiem rallija braucējiem.
Starp 144 rallija dalībniekiem ar augsto 8.starta numuru – arī Jānis Feldmanis ar stūrmani Anriju Jessi un Mitsubishi EVO X.
Jānis Feldmanis atzīst, ka, jau pierakstot trasi, bija skaidrs, ka rallijs nebūs viegls. Mainīgie laika apstākļi, kas Latvijas ralliju ātrumposmos reizēm pat palīdz braukt ātrāk, Sāremā salas ceļu segumu pārvērš ne uz to labāko pusi. Lielie ātrumi, trases malām tuvās tradicionālās salas akmens sētiņas atstāj pavisam niecīgas iespējas labot sacensību gaitā pieļautās kļūdas.
Rallija pirmā diena sākās ar diviem grants ātrumposmiem, kurus Feldmaņa ekipāža finišēja starp desmit ātrākajiem absolūti.
Trešais, asfalta ātrumposms pa Kuresāres ieliņām, startēja jau pēc tumsas iestāšanās. Iespējams, ekipāžas sniegums te būtu labāks, ja ne neliela kļūda un pāragra bremzēšana pirms līkuma, kā rezultātā zaudētas apmēram 5 sekundes.
Otrā rallija diena sākās ar drošības apsvērumu dēļ atceltu ātrumposmu, jo te finiša tramplīnā bija sapulcējušies, šķiet visi Sāremā rallija skatītāji.
Arī Sāremā rallijā, tāpat kā iepriekšējā sacensībā, „Latvija 2011”, sportisti bija nolēmuši turpināt testēt ‘’Kumho” riepas, bet – šoreiz diemžēl vilšanās. Ja citu ražotāju piedāvātās riepas ir vairāk universālas, tad šajā gadījumā bija ļoti precīzi jāuzmin, kāds būs ceļa segums. Neprognozējamās īslaicīgās lietusgāzes pareizās riepu izvēles izdarīšanu it nemaz neatviegloja, un dažās vietās, kā komentē pilots, mašīna „ peldēja” kādu gabaliņu virs ceļa un brīžam kļuva pavisam nekontrolējama.
Pamatīgi no ritma izsita somu sportistu avārija 5.ātrumposmā , kur gandrīz puskilometru pirms notikuma vietas pa trasi pretī skrienošie skatītāji sabremzēja nākamās ekipāžas, te tika atstātas vismaz 20 sekundes.
Lai gan Sāremā rallijā sarežģītu un bīstamu vietu netrūka, šogad par vienu tādu bija kļuvis mazāk. Slavenā Kaugatomas ātrumposma tiltiņa, kas katru gadu pulcē simtiem skatītāju, pārveidošana, novācot betona blokus, kas no abām pusēm norobežoja līkumu, to padarījusi daudz vienkāršāk izbraucamu.
Arī pārējie ātrumposmi tika nobraukti stabili un lieki neriskējot, labākais ekipāžas laiks te – piektie absolūtajā vērtējumā astotajā dopā.
Rallija finišs Kuresārē tika sasniegts bez nopietniem starpgadījumiem un tehniskām problēmām (kādā brīdī gan motoram sāka zust eļļa, tomēr servisa parkā šo defektu izdevās novērst).
Uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena rallijā kāpa Ots Tanaks, kurš pilotēja WRC klases automašīnu.
Feldmaņa ekipāžaa „Saaremaa Rally” izcīnīja 3.vietu N4 klasē un tika apbalvoti arī par 6.vietu rallija kopvērtējumā absolūti. Par spīti tam, Jānis Feldmanis ar savu sniegumu līdz galam nav apmierināts un atzīst, ka cerēts tika uz augstāku rezultātu.
Tomēr šis pagaidām ir vislabākais Jāņa Feldmaņa, kurš savu pilota karjeru lielajā rallijā savulaik ir sācis tieši ar „Saaremaa Rally”, panākums šajā sarežģītajā sacensībā, un, ņemot vērā to, ka rezultāts ar katru gadu uzlabojas -gaidīsim „Saaremaa 2012”!