Kalvis Blūms: “Aizvadīta jautra rallija sezona”

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Nedēļas nogalē Sāremā rallijā ātrākā no latviešu ekipāžām bija Kalvis Blūms/Raivis Zeiļuks, kuri ierindojās desmitajā vietā absolūtajā ieskaitē un uzvarēja EMV5 klasē, pēc tam gan saņemot diskvalifikāciju par tehnisku pārkāpumu. Pilots dalījās iespaidos par aizvadītajām sacensībām.

EMV5 grupā startēja ap 20 ekipāžām, tostarp piecas no Latvijas. Kā allaž, ļoti ātrs bija kādreizējais WRC pilots Urmo Āva ar “Subaru Impreza STi N11” automašīnu, taču caura riepa lika zaudēt laiku. Tas vadībā ļāva nokļūt Blūma/Zeiļuka duetam, kas startēja ar “Mitsubishi Lancer Evo VI” un noturēja pirmo vietu līdz finišam. Pēc tiesnešu iejaukšanās uzvara gan tika atdota Āvam.


Kalvis Blūms:

“Pārmaiņas pēc nobraucām kaut ko šogad atkal līdz galam. Aizvadīta jautra rallija sezona. Sāremā rallijs, kā ierasts, ir ļoti izaicinošs, ar ātrumposmu dažādību un manīgajiem laikapstākļiem. Šogad laikapstākļi sacensību dienās mūs lutināja, ātrumposmi, protams, arī. Man šī bija ceturtā reize kā dalībniekam un otrā kā pilotam. Savukārt Raimondam Zeiļukam – piektais rallijs viņa karjerā.

Jau rallija pirmajā dienā sapratām, ka mūsu vadītais transportlīdzeklis diezgan labi ripo un uzņemtais temps varbūt ir nedaudz augstāks kā ierasts. Skaidrs, ka galvenā cīņa ar šī gada mūsu klases ātrāko Baltijas pilotu Urmo Āvu ekipāžā ar Sītanu Janno. Dienu noslēdzam ar +9.8 sekundēm aiz Urmo. Nu neko, pie vakariņām viens “apiņu smūtījs” un ar saldu miedziņu gatavi jaunai dienai.

Otrās dienas pirmajā dopā mūsu konkurentam neveiksme ar mīkstu riepu un iegūstam 26.4 sekunžu handikapu. Zinot Urmo spējas, nodomājam, ka divi dopi un būsim turpat, kur bijām. Sapūtām vaigos un nolēmām nedaudz “paspirināties” pretī. Nākamajos divos dopos atdodam vienā 0.8 sekundes, otrā 0.7 sekundes. Sportiskā spriedze pieaug un atlikuši trīs ātrumposmi. Pirmajā no trijiem “pagrūžam” 4.9 sekundes, nākamajā 3.3 sekundes. Pirms noslēdzošā dopa mums joprojām ir 16.7 sekunžu pārsvars un šķiet, ka saies. Un sagāja jau arī! 21.6 km garajā dopā atdodam tikai 1.8 sekundes, kas nozīmē uzvara klasē un “Top 10” absolūtajā ieskaitē. Ralliju uzsāka 141 ekipāžas un finišēja 98. Mūsu mazie, mīļie mehiņi Gatis Gedroics-Jurago un Monta Beierbaha finišā mūs sagaida ar šampanieti un pasākums ir izdevies!

Tiesa, vēlāk mūs paņēma uz pēcfiniša tehnisko pārbaudi, kurā konstatēja, ka mašīnas durvīs nav rūpnieciski paredzēta stiprības caurule. Pērkot šo auto, šī caurule tur nebija, un es kaut kādu apstākļu sakritības pēc pieņēmu, ka šī gada modelim tāda nav vajadzīga. Kļūdījos! Kausu nedabūjām, un viss ir korekti, noteikumi visiem vieni. Šis neesošais elements mašīnu nepadara ātrāku vai lēnāku, viņam vienkārši tur jābūt. Uzvaras prieku un emocijas mums neviens neatņems, un tas ir tas, pēc kā mēs tiecamies.

Vēl būtiski pieminēt – fani! Tie šoreiz bija tiešām daudz un ne tikai no tēvzemes. Karogi, taures un ovācijas – paldies jums! Kā jau mūsu ekipāžā ierasts, dažkārt cenšamies arī tā smukāk uzlaist jums, ne tik ļoti domājot par rezultātu. Ar šo arī noslēdzam mūsu ekipāžas sportisko sezonu. Vēl parādīsimies iekš rallijs “Latvija” pēc divām nedēļām. Tur pavizināšu ekipāžai nozīmīgus cilvēkus, jo pusplēstas riepas ir iekrājušās.”


Edgars Balodis/Māris Šeflers vēl pirms pēdējā ātrumposma bija tikai piektie starp EMV5 ekipāžām, bet beigās guvuši otro vietu. Sacensību beigās motora problēmu dēļ izstājās Marguss Murakas (“Audi S1 Proto”), diskvalificēta tika arī Aiko Aigro (“Mitsubishi Lancer Evo X”) ekipāža, kas finišēja trešā.

Sāremā rallija rezultāti EMV5 ieskaitē:

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *