Ožjē startēs Safari rallijā, Lēbs varētu braukt vēl divos WRC posmos

Foto: Honza Fronek

“Toyota” komanda paziņojusi, ka Sebastjēns Ožjē pasaules rallija čempionātā atgriezīsies uz posmu Kenijā, kas notiks jūnijā. Savukārt Sebastjēns Lēbs veic pārrunas ar “M-Sport Ford” par iespēju šosezon aizvadīt vēl vairākus posmus.

Šogad abi izcilie rallija piloti piedalījušies divos posmos. Montekarlo rallijā abi sacentās par uzvaru, Lēbam izcīnot pirmo vietu, bet Ožjē paliekot otrajā, kamēr iepriekšējās nedēļas nogalē notikušais Portugāles posms viņiem izvērsās neveiksmīgs, abi izstājās pat pa divām reizēm.

38 gadus vecais Ožjē nestartēs nākamajā posmā, kas jūnija sākumā risināsies Sardīnijā, jo tajā laikā viņam paredzēti Lemānas 24 stundu sacensību testi. Pēc tam viņš būs atpakaļ uz Safari ralliju, kas risināsies no 23. līdz 26. jūnijam. Tās būs trešās no piecām sacīkstēm, kurās astoņkārtējais WRC čempions šogad plānojis piedalīties. Sacensību programma gan vēl var pamainīties.

Safari rallijs pagājušajā sezonā atgriezās pasaules čempionāta kalendārā pēc 19 gadu pārtraukuma, un tieši Ožjē šajās sacīkstēs izcīnīja uzvaru. Grants rallijā Portugālē pagājušās nedēļas nogalē sportists vispirms izstājās piektdien, kad vairākas reizes plīsa riepas, un sestdien, kad, pēc atgriešanās sacīkstēs, tika piedzīvota avārija. Neskatoties uz to, viņš atzīst, ka pie “Toyota GR Yaris Rally1” stūres uz grants seguma jūtas arvien komfortablāk.

“Pozitīvais no Portugāles rallija ir ar šo mašīnu iegūtā pieredze, jo tā bija iespēja mācīties braukt ar to pa granti,” stāsta pilots. “Pirms tam ar to pa grants segumu nebiju braucis vispār, un tā bija manis paša izvēle, jo pagājušajā gadā neiesaistījos mašīnas attīstīšanā. Pietrūka pieredzes un bija problēmas ar auto pagriežamību līkumos, taču, neskatoties uz visām problēmām, beigās sajūta pie stūres bija labāka nekā startā. Mēs visi zinām, ka Safari rallijs ir unikāls, ar atšķirīgām īpašībām, bet tas tomēr būs grants rallijs. Nevienam īsti nebūs iespēja pirms tam aizvadīt testus, un es ceru, ka man tā izvērsīsies par labāku nedēļas nogali.”

Lēbs Portugāles posmā izstājās, kad piektā ātrumposma sākumā pieļāva sev neraksturīgu kļūdu un avarēja. Tobrīd viņš bija kļuvis par sacensību līderi. Sestdien ekipāža atgriezās trasē, bet izstājās turbīnas defekta dēļ. Šobrīd Lēba WRC programma šim gadam ir neskaidra, bet deviņkārtējais WRC čempions atzinis, ka mēģinās nodrošināt iespēju piedalīties vēl vairākos posmos ar “Ford Puma Rally1”.

“Mani plāni nav izlemti, runājam ar komandu par vēl viena vai divu posmu aizvadīšanu, bet pašlaik neko nevaram apstiprināt,” sacīja 48 gadus vecais Lēbs. “Par pagājušo nedēļas nogali nevaru būt priecīgs, jo viss beidzās ne tā, kā cerējām. Taču rallija sākumā redzējām, ka šī mašīna ir ātra – pēc četriem ātrumposmiem bijām vadībā. Ceru, ka būs iespēja šo mašīnu izmēģināt vēl dažās sacīkstēs šajā gadā.”

WRC kopvērtējums pēc 4. posma:

Vieta Pilots Komanda Uzvaras Pjedestāli Punkti
1. Kalle Rovanpera Toyota 3 3 106
2. Tjerī Noivils Hyundai 2 60
3. Takamoto Katsuta Toyota 38
4. Ots Tanaks Hyundai 1 37
5. Elfins Evanss Toyota 1 36
6. Kreigs Brīns M-Sport Ford 1 34
7. Sebastjēns Lēbs M-Sport Ford 1 1 27
8. Gass Grīnsmits M-Sport Ford 20
9. Sebastjēns Ožjē Toyota 1 19
10. Danijs Sordo Hyundai 1 19

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com