Madars Dīriņš: “Gandrīz katrā dopā noķērām priekšā startējošo auto”

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Madars Dīriņš 2022. gada sezonu iesāka Rally Sarma braucot pilno rallija distanci, kur LRC7 klasē bija viens no 14 dalībniekiem! “Rallijs.eu” piedāvā viņa atskatu uz aizvadītajām sacensībām un nelielu ieskatu arī baltā Renault tehniskajā specifikācijā.

Madars Dīriņš:

“Pagājušajā nedēļas nogalē atklājām sezonu piedaloties Rally Sarma, kur startējām LRC7 klasē (vienas ass piedziņas automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz 2000cc), 14 dalībnieku konkurencē.

Sacensībās startējam ar otrās paaudzes Renault Clio. Dzinēja tilpums ir 2.0 litri, nekādus lielus uzlabojumus tur veikuši neesam – jauda ap 180 ZS un griezes moments ir 210 NM. Lai labāk var saslēgties esam uzstādījuši kulaciņu tipa ātrumkārbu, tāpat uzlikti arī RSSP amortizatori, bet bremžu kluči mums ir CL – viss kas nepieciešams lai varētu cīnīties arī ar klases līderiem. Vēl viens interesants fakts – šis auto iepriekš ir piederējis Mārtiņa Seska trenerim, Uldim Briedim.

Jau pierakstu laikā redzējām, ka ātrumposmi būs ļoti interesanti. Pirmais ātrumposms šķita ātrs, ar dažām viltīgām vietām kur viegli var kļūdīties, bet kopumā ļoti aizraujošs. Otrā ātrumposma sākuma daļa bija lēna, šaura, mijoties starp sētām, kā arī šeit bija tikai vienas rises, attiecīgi kļūdas pieļaut nedrīkstēja. Ātrumposma vidusdaļa bija jau ātrāka, ar vairākiem krustojumiem, bet beigās ceļš atkal kļuva šaurāks – abās pusēs bija lieli grāvji, arī šeit bija tikai vienas rises, kas lika kārtīgi koncentrēties lai noturētos uz ceļa.

Mans favorīts gan noteikti bija trešais ātrumposms – sākums uz aizraujoša, tehniska ceļa, pēc kā ap ātrumposma vidusdaļu tiekam uz plašākas sekcijas kur var kārtīgi ieskrieties un izbaudīt ātrumu.”

Video no SS6 (kas bija otrā reize veicot šo trešo ātrumposmu):

“Sacensību laikā gan mums sanāca arī tā, ka gandrīz katrā ātrumposmā noķērām sev priekšā startējošo automašīnu, un ne vienmēr tas bija īsi pirms finiša. Pirms noslēdzošā ātrumposma rezultātos redzējām, ka esam vien dažu sekunžu attālumā no igauņu konkurenta un bijām noskaņojušies mēģināt viņu apsteigt. Skatoties uz starplaikiem ātrumposmā redzam, ka bijām jau vairākas sekundes atguvuši, taču diemžēl tad noķērām priekšā braucošo automašīnu. Neveiksmīgā kārtā, tā mūs uzreiz spoguļos nepamanīja, un braucot aizmugurē pazaudējām vairākas sekundes. Neraugoties uz to, noslēdzošajā ātrumposmā uzstādījām ātrāko laiku klasē, lai gan ar to nepietika lai kopvērtējumā apsteigtu igauņu konkurentu.

Kopumā gan par rezultātu sūdzēties noteikti nevar – sacensības noslēdzām otrajā vietā klasē! Ar to esam ļoti apmierināti, jo sevišķi apzinoties ka pie mums Rojas pusē ziemas nav un šogad ar sporta radzēm nebijām aizvadījuši nevienus testus. Pirms sacensībām likās ka nevarēsim būt konkurētspējīgi pret tiem, kuri šogad būs jau kaut ko braukuši. Tomēr, kad pirmā ātrumposma finišā iebraucot redzējām ka pirmā vieta tepat tuvumā vien ir, ieguvām papildu pārliecību ka varam cīnīties arī ar līderiem.

Par tālākās sezonas plāniem līdz galam vēl neesam izdomājuši. Ja Rally Liepāja ietvaros LRČ posms notiks Talsos tad tur noteikti startēsim, jo tas mums ir kā mājas rallijs. Mums ļoti patīk arī Louna Eesti Rally, kas notiek netālu no Otepes, jo turienes ceļu reljefs ir aizraujošs. Šobrīd esam arī sponsoru meklējumos – automašīna ir balta un vietas uz tās ir daudz, tāpēc noteikti dod ziņu ja vēlies uz tās redzēt arī savu logo!

Komandas sociālo tīklu mums nav, tāpēc ja vēlies uzzināt mūsu jaunumus, vari piesekot man un Gintam gan facebook, gan arī instagram vietnēs.”

Izmantotie resursi:
www.rallijs.eu