Pirmais 2008. gada autosporta sezonas čempions – Vilmārs Krivads
Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: Jānis Suija (www.scopestudio.lv)
“333” trasē pie Zaķumuižas un “Rullīša” kartodromā Jelgavā aizvadīti Latvijas ziemas autosprinta čempionāta kārtējie braucieni, pēc kuriem kļuvis zināms pirmais čempions – posmu līdz meistarsacīkšu beigām FWD klasē zelta medaļu nodrošinājis Vilmārs Krivads (“Opel Astra”). Sacensībās 4WD klasē abas dienas startēja arī rallija N4 klases čempions Jānis Vorobjovs („Mitsubishi EVO 9″), abas reizes finišējot pirmajā vietā. Čempionāta pēdējais posms risināsies 29. martā „333″ trasē.
Jau tradicionāli pēdējos deviņus gadus pirmie Latvijas autosporta čempioni tiek noskaidroti ziemas autosprinta (agrāk – daudzcīņas) disciplīnā – kamēr daudzos citos autosporta veidos vēl tikai norit gatavošanās jaunajai sezonai, ziemas autosprinta dalībnieki jau ir sadalījuši medaļas. Šogad nelabvēlīgo laika apstākļu dēļ čempionāts ir ievilcies, jo pēdējais posms tiks aizvadīts tikai pēc divām nedēļām „333″ trasē pie Zaķumuižas. Taču jau šobrīd ir zināms pirmais čempions – pēc uzvaras svētdienas sacīkstē „Rullīša” kartodromā FWD klasē neaizsniedzams sāncenšiem kļuvis Vilmārs Krivads („Opel Astra”). Saraustītajā sezonā ar mainīgo trašu segumu, Krivads demonstrēja apskaužamu stabilitāti, atšķirībā no sāncenšiem vērtīgus ieskaites punktus gūstot katrā no sešiem aizvadītajiem posmiem. Šī Krivadam ir pirmā medaļa autosportista karjerā. Pēc lieliskajiem rezultātiem sev ierastajos apstākļos cīņā par atlikušajām godalgām iesaistījušies ar „Opel Astra” braucošie jaunie kartingisti Dāvis Tobiass (uzvara „333″ trasē un trešā vieta Jelgavā) un Eliss Dukaļskis (divas otrās vietas). Šobrīd kopvērtējuma otrajā pozīcijā atrodas 2007. gada vicečempions Ritvars Kārkliņš („VW Golf”), tomēr, ņemot vērā sāncenšu tehnisko pārākumu, cēsniekam aizstāvēt savu pozīciju būs sarežģīti.
4WD klasē bez cīņas par medaļām izveidojās vēl viena intriga – abas dienas uz starta izgāja arī rallija N4 klases čempions Jānis Vorobjovs („Mitsubishi EVO 9″). Rallists uzskatāmi nodemonstrēja pareizu trajektoriju nozīmi laba rezultāta sasniegšanā un bija ātrākais visos četros braucienos. „333″ trasē Vorobjova pārsvars šaubas neradīja – tuvākais sekotājs Mareks Brauns („Subaru Impreza”) vienā no braucieniem tika apsteigts par gandrīz piecām sekundēm, bet Jelgavā sīvu konkurenci rallija meistaram sastādīja Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”), katrā no braucieniem zaudējot tikai trīs sekundes desmitdaļas. Valdošais čempions Aukšmuksts sestdien „333″ trasē bija trešais ātrākais un ar šiem rezultātiem ir nostiprinājies drošā čempionāta vadībā. Tikai Kārlis Nebars, kurš speciāli asfalta segumam bija spiests iegādāties jaudīgo „Subaru Impreza”, jo viņa ierastais kaujas „Audi 80 Quattro” šādos apstākļos būtu nekonkurētspējīgs, vēl var apsteigt Aukšmukstu. Pēdējā posmā sagaidāma cīņa par trešo kopvērtējuma pozīciju – tajā šobrīd atrodas Vigo Rubenis („Subaru Impreza”), taču turpat netālu ir Artūrs Kaļimuļins („Mitsubishi EVO 8″). Rubeņa cerības uz medaļu sašķobījās svētdienas rītā, kad, ierodoties trasē, tika atklāts, ka mašīnas atslēgas palikušas mājās. Startējot ar steigā no Kārļa Goldmaņa aizlienēto atmosfērisko „Subaru Impreza”, Rubenis zaudēja vērtīgus punktus. Teorētiskas izredzes uz bronzas medaļu saglabā arī Brauns. Ja nebūtu divu izlaisto posmu rallija „Sarma 2008″ dēļ, cīņā par medaļām noteikti piedalītos jaunais rallija talants Jānis Kārkliņš („Mitsubishi EVO”). Kārkliņš, kuram savu padomu braukšanai pa asfalta segumu neliedza arī Vorobjovs, ar katru braucienu uzlabo sapratni ar neierasto pilnpiedziņas automašīnu un Jelgavas posmā spēja izcīnīt trešo vietu.
Visvairāk no sacīkšu aizvadīšanas uz asfalta cieš RWD klases braucēji – lielākas daļas braucēju tehnika, kas ir konkurētspējīga uz sniega, ir pārāk mazjaudīga asfalta segumam. Lai turpinātu pirmajos četros posmos iesākto cīņu par medaļām arī trīs pēdējos posmos, dalībnieki izvēlējās visdažādākos veidus – tie, kas startē arī „Vasaras kausā”, varēja izvilkt no garāžas savus vasaras trasēm sagatavotos spēkratus, kāds jaudīgāku spēkratu aizlienēja no paziņām, dažiem nācās iegādāties „niknāku” tehniku. Vienīgais no šā brīža kopvērtējuma labāko septiņnieka, kurš arī aizvadītajā nedēļas nogalē startēja ar to pašu „Toyota MR-2″, ar kuru guva panākumus sniegotajās trasēs, bija 2007. gada čempions Jānis Gustāns. Nevienlīdzīgajā konkurencē Gustāns, kurš braukšanas meistarības ziņā ir viens no labākajiem arī uz asfalta, nespēja cīnīties par augstām vietām un no kopvērtējuma pirmās vietas atkritis uz trešo. Savukārt divkārtējais čempions Mareks Kairis izlēma savu uzticamo „VAZ 21013″ iedzīt garāžā, nemaz nesagaidot čempionāta noslēgumu. Pirmās vietas aizvadītajā nedēļas nogalē savā starpā sadalīja „Vasaras kausa” (šosezon šīm sacīkstēm būs piešķirts valsts čempionāta statuss) vadošie braucēji – sestdien „333″ trasē uzvarēja Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”), bet svētdien ātrākais bija Jānis Slišāns („Honda S2000″), kļūstot par kopvērtējuma līderi. Pēdējā posmā „333″ trasē gaidāma aizraujoša cīņa par čempiona titulu, jo reālas izredzes saglabā četri braucēji – asfalta speciālisti Slišāns un Skujiņš pret ziemas meistariem Jāni Gustānu un Normundu Orlovu, kurš pēdējās sacīkstes aizvada ar „BMW 323 ti Compact”.
Komandu ieskaitē sestdien triumfēja „TL Kart” (Mareks Kreišmanis, Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis), bet svētdien labākā bija „Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Jānis Skujiņš, Normunds Orlovs). „Ledus vīri”, kuriem pirmajos piecos posmos punktus guva arī Mareks Kairis, ir dažu punktu attālumā no uzvaras kopvērtējumā. Stabilā otrajā vietā izvirzījusies „TL Kart”. Par trešo pozīciju gaidāma sīva cīņa starp „RSR Ice Team” (Ints Jeršovs, Kārlis Nebars, Jānis Slišāns, Artūrs Bāriņš), „JNM Auto” (Jana Gustāne, Normunds Kārkliņš, Mairis Kārkliņš) un „VPLT” (Jānis Gustāns, Ritvars Kārkliņš, Mareks Brauns, Lauris Vīgants).
Latvijas ziemas autosprinta čempionāta pēdējais posms risināsies 29. martā „333″ trasē pie Zaķumuižas.
Latvijas čempionāts ziemas autosprintā
5. posms, „333″ trase
FWD
Dāvis Tobiass („Opel Astra”) 70 punkti (1. braucienā 1. vieta/2. braucienā 1. vieta), Eliss Dukaļskis („Opel Astra”) 64 (2./2.), Guntis Liepaskalns („Honda Civic Type-R”) 60 (3./3.).
4WD
Jānis Vorobjovs („Mitsubishi EVO 9″) 70 (1./1.), Mareks Brauns („Subaru Impreza”) 64 (2./2.), Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”) 60 (3./3.).
RWD
Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) 70 (1./1.), Jānis Grīnbergs („Toyota MR-2″) 62 (3./2.), Normunds Orlovs („BMW 323 ti Compact”) 58( 3./4.).
Komandas
„TL Kart” (Mareks Kreišmanis, Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis) 174, „Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Mareks Kairis, Normunds Orlovs) 157, „RSR Ice Team” (Ints Jeršovs, Kārlis Nebars, Jānis Slišāns) 150.
6. posms, „Rullītis”
FWD
Vilmārs Krivads („Opel Astra”) 67 (2./1.), Eliss Dukaļskis („Opel Astra”) 63 (1./4.), Dāvis Tobiass („Opel Astra”) 60 (4./2.).
4WD
Jānis Vorobjovs („Mitsubishi EVO 9″) 70 (1./1.), Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”) 64 (2./2.), Jānis Kārkliņš („Mitsubishi EVO”) 60 (3./3.)
RWD
Jānis Slišāns („Honda S2000″) 67 (2./1.), Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) 65 (1./3.), Imants Firsts („Honda S2000″) 58 (5./2.).
Komandas
„Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Mareks Kairis, Jānis Skujiņš) 185, „RSR Ice Team” (Ints Jeršovs, Kārlis Nebars, Jānis Slišāns) 167, „TL Kart” (Mareks Kreišmanis, Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis) 160.
Latvijas čempionāts ziemas autosprintā
Kopvērtējums pēc 6. (no 7) posma
FWD
Vilmārs Krivads 350, Ritvars Kārkliņš 322, Dāvis Tobiass 309, Eliss Dukaļskis 304, Normunds Kārkliņš 278, Andris Vītols 264.
4WD
Elmārs Aukšmuksts 342, Kārlis Nebars 318, Vigo Rubenis 300, Artūrs Kaļimuļins 293, Ints Jeršovs 252, Mareks Brauns 245.
RWD
Jānis Slišāns 334, Normunds Orlovs 333, Jānis Gustāns 324, Jānis Skujiņš 317, Imants Firsts 299, Gundars Tīdmanis 290.
Komandas
„Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Mareks Kairis, Normunds Orlovs, Jānis Skujiņš) 967, „TL Kart” (Mareks Kreišmanis, Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis, Jānis Gasparovičs) 849, „RSR Ice Team” (Ints Jeršovs, Kārlis Nebars, Jānis Slišāns, Artūrs Bāriņš) 795.