Latvijas ziemas autosprinta čempionāta laureātu intervijas
Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: scopestudio.lv
Vilmārs Krivads („Opel Astra”, 1. vieta FWD klasē)
Čempiona titulu matemātiski nodrošināji jau posmu pirms beigām. Vai pats rēķināji līdz punktus un uzreiz pēc 6. posma finiša saprati, ka esi izcīnījis zelta medaļu?
Tāda nojausma bija. Agnis Segliņš man atsūtīja īsziņu, ka es varu atpūsties (smejas – aut.). Pēdējo posmu „333″ braucu vairāk treniņa pēc priekš vasaras autosprinta.
Laika apstākļu dēļ pieci no septiņiem posmiem risinājās uz asfalta seguma? Kāds segums tev patīk labāk?
Loģiski, ka labāk patīk braukt pa sniegu. Visa meistarība jau rodas, braucot pa sniegu, ne jau asfaltu, kur vienkārši tīri jānobrauc.
Šis ir tavs lielākais sasniegums autosportā. Kas ir tavu panākumu pamatā? Tev vienīgajam bija ļoti stabili rezultāti uz abiem segumiem.
Tā sanāk. Te ir ko cīnīties! Visus posmus braucu ar vienu mašīnu. Tā, kas bija pagājušajā gadā, bija vājāka, tāpēc paliku sestais.
Kā nonāci autosportā un kādi ir tavi turpmākie plāni?
Visa sākumā bija sacensības ar īres kartingiem. Pēc tam braucu arī ar sporta kartingu, bet tas ir dārgi Plāni jau ļoti lieli ir, bet visu izsaka līdzekļi. Domāju startēt vasaras autosprintā.
Eliss Dukaļskis („Opel Astra”, 2. vieta FWD klasē)
Pirms pēdējā posma tev un komandas biedram Dāvim Tobiasam bija vienāds punktu skaits. Cik nopietna ir konkurence jūsu starpā?
Mēs vairāk kopā. Kad nobraucam, pastāstām savas kļūdas, kur vajadzētu uzmanīties. Neko neslēpjam, visu izstāstām.
Kā vērtē šo sezonu? Droši vien biji gaidījis sniegu un ledu, bet vairāk sanāca asfalts.
Vispār jau forši. Pa sniegu labāk patīk, taču pa asfaltu labāk sanāk, jo trīs gadus esmu braucis ar kartingu.
Tev šobrīd ir tikai 12 gadi, bet tavs treneris Aigars Lebedoks atklāja, ka jums jau ir tālejoši plāni.
Domājam iet uz rallijsprintu un pēc tam uz ralliju. Līdz tam vēl jāpabraukā sprinti un es vēl vasarā braucu ar kroskartu.
Kāds ir tavs mērķis, ko vēlētos sasniegt autosportā?
Gribētu tikt pasaules līmenī rallijā. Man patīk, kā brauc Peters Solbergs.
Dāvis Tobiass („Opel Astra”, 3. vieta FWD klasē)
Vai esi gandarīts ar sezonu un izcīnīto vietu?
Jā, esmu apmierināts. Dažas sacīkstes bija vieglas, dažas grūtas.
Kāds tev segums labāk patīk – sniegs vai asfalts?
Labāk patīk braukt pa ledu, tad ir interesantāk. Bet varu braukt arī pa asfaltu, jo esmu braucis arī ar kartingu.
Kā tu uztver iekšējo sāncensību ar gadu jaunāko Elisu?
Neesmu dusmīgs, ja Eliss mani apsteidz. Mēs abi strādājam pēc vienas programmas un ejam uz ralliju.
Jānis Slišāns („Toyota Corolla”/”Honda S2000″, 1. vieta RWD klasē)
Ar kādu domu uzsāki sezonu?
Kā katru gadu – cīnīties par čempiona titulu. Sezona bija gara, nogurdinoša dēļ laika apstākļiem, daudz nervus paņēma. Bet kopumā – interesanti.
Kā tavu sniegumu iespaidoja tas, ka bija pieci asfalta posmi?
Priekš manis, domāju, tas bija labāk. Tomēr esmu braucis arī „Vasaras kausā” un arī pa līderpozīcijām, tāpēc man bija priekšrocības uz šāda seguma.
Divus pēdējos posmus aizvadīji pārliecinoši, uzvarot trīs braucienos no četriem. Vai tomēr bija uztraukums?
Stress bija, pēdējās divas naktis netika gulēts. Stress ir liels, bet, kā palaiž startā, tā satraukuma vairs nav, tikai jābrauc.
Tu startē ne tikai ziemā, bet ar labiem panākumiem piedalies arī vasaras autosprintā.
Šīs sacensības man ir pieejamas finansiāli. Man gan ziemā patīk braukt, gan vasarā. Par nākošo gadu vēl domāšu, bet, var gadīties, ka ziemā braukšu tikai pilnpiedziņas klasē. Bija tāda doma iegūt čempiona titulu aizmugures klasē un tad pāriet uz pilnpiedziņu.
Normunds Orlovs („Toyota MR-2″/”BMW 323 ti Compact”, 2. vieta RWD klasē)
Otro gadu pēc kārtas ierindojies otrajā vietā. Kādas sajūtas?
Kad pirms vairākiem gadiem divas sezonas pēc kārtas kļuvu par čempionu, sajūtas, neapšaubāmi, bija patīkamākas. Pa šo laiku konkurence ir kļuvusi daudz lielāka un nākamsezon cīņa būs vēl spraigāka, jo vairāki braucēji plāno iegādāties jaunu tehniku. Arī man ir padomā daži tehniski uzlabojumi, kas manu mašīnu varētu padarīt ātrāku. Šīs sezonas plānus izjauca sniega trūkums, kā rezultātā pieci posmi no septiņiem notika uz asfalta. Lai būtu konkurētspējīgs uz asfalta pēdējos trīs posmos, biju spiests iegādāties jaudīgāku tehniku – „BMW 323 ti Compact”, jo ar mazo „Toyota MR-2″ ar 1,6 dzinēju izredžu nebūtu. Tas palīdzēja nosargāt vietu godalgoto trijniekā, tomēr cīnīties ar asfalta speciālistiem Jāni Slišānu un Jāni Skujiņu bija grūti. Taču man ir prieks par abiem Jāņiem – viņi ziemas autosprintā piedalās jau daudzus gadus un ar savu darbu un attieksmi panākumus bija pelnījuši.
Tavs vārds atrodams dalībnieku sarakstos arī citās autosporta disciplīnās.
Vasarā startēšu rallijsprintā 4WD klasē ar „Audi Coupe”. Šajās sacensībās gan uz augstu vietu nepretendēšu, jo to neatļauj mašīnas sagatavotības līmenis. Iespējams, ka ar aizmugures piedziņas mašīnām piedalīšos vasara autosprintā un jaunajā disciplīnā – supersprintā. Tālāks sapnis ir starts rallijā un rallijsprintā ar spēcīgu klasiskās piedziņas automašīnu.
Jānis Skujiņš („BMW 316″/”BMW 318 iS”, 3. vieta RWD klasē)
Ziemas autosprintā piedalies kopš pašas pirmās sezonas. Šis gads tev ir veiksmīgākais, jo pirmoreiz esi izcīnījis medaļu.
Sezona sanāca ļoti laba. Sezonas sākumā domāju, ka braukšu treniņa pēc un mani apmierinātu pirmais desmitnieks. Bet sanāca tā, ka augstākie spēki bija manā pusē – sakrita laika apstākļi. Bet tāds ir autosports – neko nevar paredzēt. Ja būtu sniegs vairāk, tad es trijniekā pilnīgi noteikti nebūtu. Asfalts man palīdzēja.
Pagājušajā gadā tu biji gandrīz nepārspējams „Vasaras kausa” sacensībās, kas risinās Latvijas kartodromos, uzrādot labāko rezultātu klasē deviņos no desmit braucieniem!
Starti vasaras autosprintā man ir primārais. Ziemā asfalts tomēr ir savādāks nekā vasarā, jo riepas turas savādāk. Mana mašīna vairāk ir piemērota sausam asfaltam, jo tā ir „asa” un aukstā slidenā laikā priekšrocības zūd.
Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”/”Audi Coupe Q”, 1. vieta 4WD klasē)
Skaists sezonas noslēgums – uzvara pēdējā posmā ļoti spēcīgā konkurencē un čempiona nosaukums!
Pēdējā posmā izcīnīt pirmo vietu absolūti nebiju domājis, galvenais bija nosargāt čempiona titulu. Bet izdevās ļoti labi.
Šis tev ir otrais čempiona tituls pēc kārtas. Sportā tiek uzskatīts, ka izcīnīt pirmo titulu ir vieglāk, nekā to noturēt. Vai tā bija arī tavā gadījumā?
Tā arī bija. Pagājušajā gadā braucu ļoti brīvi un šogad īstenībā ar tādu pašu „brīvumu” sāku braukt pirmos divus posmus, kuros es zaudēju diezgan daudz punktus, un tad sapratu, ka tā nevar.
Neierasti ziemas autosprintam pieci posmi notika asfalta trasēs.
Man pašam pa asfaltu braukt kādreiz nepatika, bet šogad es maksimāli centos braukt, piedaloties arī „333″ kausā, lai iemācītos pa asfaltu braukt. Manā vērtējumā uz asfalta uzreiz ļoti parādās tehnikas pārākums. Ja posmi tiktu taisīti uz grants, vai rallijkrosa variantā, tad tomēr tur varētu ar dažādu tehniku startēt un rezultāti būtu līdzīgāki.
Kas ir Tavi niknākie konkurenti, kas varētu nākamgad pacensties gāzt tevi no troņa?
Domāju, ar tiem pašiem, kas ir šogad, arī nākamgad būs stipra cīkstēšanās.
Tu piedalies arī vairākās citās autosporta disciplīnās – rallijsprintā, dragreisā, plāno braukt arī vasaras sprintā. Kura tev ir svarīgākā?
Primārais jau laikam būs rallijsprints, ko vajadzētu braukt. Bet redzēs, vai varēšu finansiāli atļauties to turpināt braukt. Gatavošanās ziņā rallijsprintā tiek ieguldīts vairāk darba un laika. Dragreiss vairāk ir izklaides pēc.
Kārlis Nebars(“Audi 80 Quattro”/„Subaru Impreza”, 2. vieta 4WD klasē)
Kādu mērķi biji sev izvirzījis šai sezonai?
Pirms sezonas mērķis bija mēģināt Elmāru nostumt uz otro vietu (smejas – aut.). Bija grūti pierast pie asfalta, jo ļoti maz ir braukts pa to. Labi, ka ir cilvēki, kas pamāca. Mērķis bija pirmā vieta, bet visiem jau gribas labāk. Bet man ļoti patika cīņa un viss ir OK.
Kas vajadzīgs, lai noķertu divu pēdējo sezonu čempionu Aukšmukstu?
Šai mašīnai („Subaru Impreza” – aut.) vajadzētu lielāku jaudu, kādus 50 zirgspēkus klāt. Protams, cietāku piekari, lai nešūpojas tā kā laiva pa viļņiem un tad jau varētu tuvāk tikt.
Sezonu uzsāki ar „Audi 80 Quattro”, bet pirms trim pēdējiem posmiem iegādājies jaudīgāko „Subaru Impreza”.
Nebūtu „Subaru”, rezultāta ziņā būtu galīgi slikti. Man jau sen gribējās „Subaru” un tagad ir. Agrāk vai vēlāk tāpat būtu nopircis.
Kurai mašīnai dosi priekšroku nākamajā sezonā?
Domāju, ka pārsvarā tomēr braukšu ar „Audi”, tikai pa asfaltu ar „Subaru”. Manējais „Audi” ir pārbaudīta vērtība (smejas – aut.).
Daudzi ziemas sprinta braucēji gatavojos startēt arī vasaras autosprintā. Vai tu esi viņu pulkā?
Tāda doma ir, bet vēl grūti teikt. Svarīgāks ir ziemas autosprints, kas gan vairāk izskatās pēc „Vasaras kausa”, jo cik tad ir bijis sniegs.
Pērn visnotaļ daudzsološi debitēji rallijsprintā. Kādi ir tavi plāni attiecībā uz šo disciplīnu?
Pabraucām, apostījām gaisu, patika, bet līdzekļi neatļauj, tāpēc šogad par to nedomāšu.
Vigo Rubenis(„Subaru Impreza”, 3. vieta 4WD klasē)
Šī bija tava pirmā pilnā sezona un uzreiz esi ticis uz goda pjedestāla! Vai biji cerējis uz tādu sniegumu?
Nopirkām mašīnu, gaidījām ziemu. Bet ziema neatnāca un mašīna bija par vāju asfaltam. Taču trešā vieta tāpat ir augsts panākums. Pirms sezonas noteikti necerēju uz tādu rezultātu. Gribēju piedalīties un laika gaitā, ar gadiem varbūt tikt līdz augstākiem sasniegumiem.
Tātad tev ne pārāk patika asfalta sacīkstes?
Īpaši gatavojāmies sniegam, bet sanāca savādāk. Labi, ka Ērgļos bija divi posmi pa sniegu.
Vai tev ir iepriekšēja autosporta pieredze? Un kādi ir Tavi tālākie plāni autosportā?
Nē. Tētis (Vitauts Rubenis – aut.) ir braucis autokrosā un laikam tas ir gēnos (smejas – aut.). Doma ir vēl pabraukt sprintus, varbūt nopirkt citu automašīnu. Domāju braukt arī vasaras sprintu. Vēlāk varbūt arī miniralliju. Skatīsimies, kā ies. Viss atkarīgs no galvenā sponsora – tēta un „Svētavota”. Gribētu pateikt paldies maniem skolotājiem Aukšmukstam, Bujānam un Vorobjovam.