Vasaras autosprinta čempioni arī Matvejevs un Skujiņš
Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: scoperacing.lv
Madonas kartinga trasē aizvadīts Latvijas vasaras autosprinta čempionāta izšķirošais, sestais posms. Klasē līdz 2500 kub.cm par čempionu kļuva Mareks Matvejevs („BMW M3″), grupā līdz 1800 kub.cm. zelta medaļa Jānim Skujiņam („BMW 318 iS”). Klasē virs 2500 kub.cm čempions bija zināms jau pirms pēdējā posma – Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo VI”). Komandu ieskaitē kopvērtējumā pirmajā vietā „Gabol/Fuchs Racing team”.
No vasaras autosprinta čempionāta trim ieskaites grupām vienīgi klasē virs 2500 kub.cm. čempions bija zināms jau pirms pēdējā posma – sāncenšiem neaizsniedzams bija Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo VI”). Toties līdz šim autosprinta sacensībām neizmantotajā Madonas kartinga trasē izvērtās ļoti spraiga cīņa par otro un trešo vietu kopvērtējumā. Kamēr medaļu pretendenti kārtoja savstarpējos rēķinus, negaidītu uzvaru posmā izcīnīja ziemas autosprinta speciālists Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”). Otro rezultātu pēdējā posmā uzrādīja Austris Antons („Mitsubishi Evo”), kas „Baltic Motorsport Team” pārstāvim garantēja sudraba medaļu kopvērtējumā. Pirmssacīkšu vakarā neapskaužamā situācijā nonāca vēl viens medaļu pretendents – otrās punktu summas īpašnieks Jānis Slišāns, kura „Subaru Impreza” salūza ātrumkārba. Sacensību rītā Slišānam izdevās sarunāt ar Kārli Goldmani par viņa rallijsprintam sagatavotās „Subaru Impreza” izmantošanu. Startējot ar svešo automašīnu, Slišāns uzrādīja tikai astoto rezultātu, tomēr ar to pietika, lai par vienu punktu kopvērtējumā apsteigtu Andri Slavu („Mitsubishi Evo”) un izcīnītu bronzas medaļu. Savu labāko sezonas rezultātu pēdējā posmā sasniedza viens no jaunākajiem vasaras autosprinta dalībniekiem Oskars Ezeriņš („Subaru Impreza”), iegūstot trešo vietu.
Čempiona cienīgu sniegumu klasē līdz 2500 kub.cm. pēdējā posmā nodemonstrēja Mareks Matvejevs („BMW M3″). Lai arī aprēķini liecināja, ka zelta medaļai pietiktu pat ar septīto vietu Madonā, Matvejevs neizvēlējās piesardzīgu braukšanas stilu un izcīnīja pārliecinošu uzvaru, jau trešo šosezon. Matvejeva uzrādītais rezultāts izrādījās labākais starp visu klašu braucējiem. Atcerēsimies, ka pats sezonas sākums jaunajam čempionam izvērtēs katastrofāls – pirmajā posmā, startējot ar nekonkurētspējīgu automašīnu, tika iegūta tikai 12. vieta un viens ieskaites punkts. Pateicoties Madonā izcīnītajai otrajai vietai, sudraba medaļu kopvērtējumā nodrošināja Raimonds Burakēvičs („Opel Kadett”), kurš bija spiests izlaist iepriekšējo posmu, jo tajā laikā piedalījās dragreisa sacensībās. Tikpat punktu arī Madonas sacīksti nesekmīgi aizvadījušā (sestā vieta) Valtera Šulca („Honda CRX”) kontā, tomēr pēc papildus rādītājiem viņam kopvērtējumā šoreiz tikai trešā pozīcija. Tikai četri punkti mazāk Aigaram Tīdmanim („BMW 323ti Compact”) – Madonā piektais, kopvērtējumā ceturtais. Trešo vietu pēdējā posmā izcīnīja Gundars Tīdmanis („BMW 323ti Compact”), kuram tā bija pirmā viesošanās uz goda pjedestāla.
Pārsteidzoši ātri šaurajā un līkumotajā trasē bija klases līdz 1800 kub.cm. labākie braucēji. Savu pirmo uzvaru divu braucienu summā izcīnīja Vilnis Haferbergs („Honda CRX”), uzrādot piekto rezultātu absolūtajā ieskaitē. Ierindojoties otrajā vietā, tādu pašu pozīciju čempionāta kopvērtējuma nodrošināja Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”). Čempiona tituls mazajā klasē Jānim Skujiņam („BMW 318 iS”) – četru posmu uzvarētājs (vienā posmā viņš nepiedalījās) sezonu noslēdza ar trešo vietu. Bronzas medaļu izcīnīja Imants Firsts („Toyota Corolla”), Madonā paliekot ceturtais.
Komandu ieskaitē par pēdējā posma uzvarētāju kļuva „S.B.C./DH”. Kopvērtējumā pirmo vietu jau pirms Madonas sacīkstes bija nodrošinājusi „Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns). Otro pozicīju kopvērtējumā ieņēma „Subaru Club I” (Jānis Slišāns, Imants Firsts, Aivars Ezeriņš, Zigurds Kalniņš), bet trešo „S.B.C./DH” (Ģirts Daugaviņš, Mareks Matvejevs, Kārlis Goldmanis, Aleksandrs Grīva).
Vasaras autosprintam, kas līdz šim bija pazīstams ar nosaukumu „Vasaras kauss”, Latvijas čempionāta statuss bija piešķirts pirmo sezonu. Kā jau varēja prognozēt, statusa celšana izteikti ietekmēja sacensību kvalitatīvo pusi – salīdzinot ar iepriekšējo gadu rezultātiem tajās pašās trasēs, šogad sasniegtie apļa laiki bija daudz augstāki. Sezonas laikā ievērojami progresējusi gan dalībnieku meistarība, gan tehnikas līmenis. Lai mazinātu izmaksas un pēc iespējas saglabātu sacensību pieejamību jebkuram brauktgribētājam, sacensību rīkotāji sākuši apsvērt ierobežojumu ieviešanu. Kā pirmais solis tiek plānots mehānisko un elektrisko riepu sildītāju aizliegšana. Visa informācija par Latvijas vasaras autosprinta čempionātu pieejama www.vasarassprints.lv.
Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
6.posms, Madonas kartinga trase
A klase (līdz 1799 kub.cm.)
Vilnis Haferbergs („Honda CRX”) 5:54,009, Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) +2,684, Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) +3,275.
B klase (līdz 2499 kub.cm.)
Mareks Matvejevs („BMW M3″) 5:51,436, Raimonds Burakēvičs („Opel Kadett”) +4,055, Gundars Tīdmanis („BMW 323ti Compact”) +6,729.
C klase (virs 2500 kub.cm.)
Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”) 5:51,913, Austris Antons („Mitsubishi Evo”) +1,615, Oskars Ezeriņš („Subaru Impreza”) +1,991.
Komandas
„S.B.C./DH” (Ģirts Daugaviņš, Mareks Matvejevs, Kārlis Goldmanis) 53, „Baltic Motorsport Team” (Austris Antons, Mārtiņš Jākobsons, Mihails Kvetnis) 32, „Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns) 32.
Noslēguma kopvērtējums
A klase (līdz 1799 kub.cm.)
Jānis Skujiņš 116
Ģirts Daugaviņš 97
Imants Firsts 90
Vilnis Haferbergs 85
Oskars Saltums 60
Agris Jēkabsons 48
B klase (līdz 2499 kub.cm.)
Mareks Matvejevs 110
Raimonds Burakēvičs 78
Valters Šulcs 78
Aigars Tīdmanis 74
Zigmārs Ancāns 60
Gundars Tīdmanis 43
C klase (virs 2500 kub.cm.)
Jānis Kļaviņš 134
Austris Antons 92
Jānis Slišāns 85
Andris Slava 84
Elmārs Aukšmuksts 58
Aivars Ezeriņš 40
Komandas
„Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns) 310, „Subaru Club I” (Jānis Slišāns, Imants Firsts, Aivars Ezeriņš, Zigurds Kalniņš) 203, „S.B.C./DH” (Ģirts Daugaviņš, Aleksandrs Grīva, Kārlis Goldmanis, Mareks Matvejevs) 194.
Intervijas ar čempioniem
Jānis Kļaviņš („Mitsubishi EVO VI”), klases virs 2500 kub.cm. čempions:
„Pavisam nejauši divus gadus atpakaļ tika iegādāta šī mašīna, lai pavizinātos, lai uzturētu kaut kādu sportisko formu, jo braukšana jau visu laiku prātu nodarbina. Mašīna tika iegādāta no Japānas un, par cik viņai virsū stāvēja zemie amortizatori, tad nebija iespējams ātrumā pa granti braukt. Nejauši draugs uzaicināja pagājušajā gadā uz otro posmu, kas bija Jelgavā. Tur es arī aizbraucu un sāku piedalīties (pirmajā sacīkstē otrā vieta – aut.). Iepatikās un es nobraucu atlikušos četrus posmus („Vasaras kausa” sezonas kopvērtējumā pirmā vieta” – aut.). Par cik šogad sacensībām jau čempionāta statuss bija, tad tika nolemts nopietnāk piedalīties pilnā sacensību skaitā. Paldies par atbalstu jāsaka „Fuchs” eļļām. Gribētu uzteikt konkurentus, kuri neļauj atslābt. Pēkšņi kāds „izšauj” posmā, neparedzēti ātrāk nobrauc. Pēdējā posmā arī varēja redzēt, ka bez treniņa un sagatavošanās nevar nobraukt pa priekšu (pēdējā posmā ceturtā vieta – aut.). Konkurence ir ļoti skarba, visi ļoti nopietni tam pieiet. Nekad šosejā nebiju braucis, arī ar slikiem nekad nebiju braucis. Man bija interesanti tam visam pieiet, bija daudz jauna – riepu spiedieni, riepu izvēle, vajadzēja zināmā mērā arī trajektorijas paskatīties.”
Tomēr sezonas sākums tev izdevās iespaidīgs – četras uzvaras pirmajos četros posmos.
„Bija it kā pārsvars, bet es arī pietiekoši nopietni gatavojos uz visiem posmiem. Tiklīdz bija kaut kāds atslābums, piemēram, pēdējā posmā bez treniņa un attiecīgu riepu izvēles, nebija rezultāta. Pavisam negaidīti Smiltenē „izšāva” Slišāns, kur es paliku otrais. Tas bija negaidīti, jo pirms tam bija man ļoti stabils pārsvars. Zināju to un speciāli netrenējos un nemeklēju ātrākus laikus. Konkurenti spiež visu laiku progresēt. Ja paskatās statistiku, šogad mēs visās trasēs braucam nesalīdzināmi ātrāk par pagājušā gada laikiem. Konkurenti visu laiku elpo pakausī un liek braukt ātrāk. Esmu par to ļoti priecīgs, jo tas neļauj iesūnot. Es sen nebiju braucis sacensību režīmā, tāpēc tik vienkārši tas nav.”
Iepriekš ar sekmēm startēji augstākajā autokrosa līmenī – „Divīzijā 1″. Vai vari salīdzināt šīs divas disciplīnas?
„Varbūt īsti korekti nebūtu salīdzināt to autokrosu, kur esmu braucis un vasaras sprintu, jo te tomēr ir amatieru sacensības. Autokrosā ir pavisam cita tehnika, izmaksas un braukšana. Šī ir salīdzinoši demokrātiska disciplīna, kur var braukt ar salīdzinoši nelieliem līdzekļiem.”
Kā vērtē vasaras autosprinta nozīmi Latvijas autosportā?
„Ļoti pozitīvi. Šī ir viena no demokrātiskākajām autosporta disciplīnām, kas šobrīd ir Latvijā. Man liekas, ka vienīgā, kur var braukt ar tīrāko ielas mašīnu. Pārējās disciplīnās, ja grib braukt daudzmaz ātri, ar ielas mašīnu vairs nevar. Arī ziemas sprintā un supersprintā. Tas ir iemesls, kāpēc nepiedalos tur, jo man speciāli tam mašīna nav paredzēta, jo trases ir pietiekoši skarbas daudz kur. Autosporta ābece ir kartings, bet vasaras sprints varētu būt, ja izlaiž kartingu. Vai nākamais pēc kartinga solis, ja no kartinga neiet kaut kur uzreiz tālāk. Ideāla iespēja jaunajiem mācīties braukt priekš šosejas, arī rallijā ir asfalta „dopi”.”
Vai plāno autosporta sacīkstēs startēt arī nākamajā sezonā?
„Vēl nav zināms konkrēti par nākošo sezonu, ko un kā braukšu, bet vispār ir doma. Tuvākā vai tālākā nākotnē varbūt varētu krosā atgriezties un braukt Divizījā 1.”
Mareks Matvejevs („BMW M3″), klases līdz 2500 kub.cm. čempions:
„Gatavoju sezonai „Opel Corsa”, bet pievīla motors – uz stenda izbeidzās. Pirmo posmu, pateicoties pastāvīgam kompanjonam Harijam Blicavam, izbraucu ar 2 litru atmosfērisko „Subaru Impreza”. Viens punkts arī ir punkts (12. vieta – aut.), šoreiz gan tas galīgi neko neizsaka (pārsvars pār tuvāko sekotāju ir 32 punkti – aut.). Tad atkal radās problēmas ar „Corsa” dzinēju, nodega virzulis. Pavērās iespēja startēt ar paziņas Oskara Krastiņa „BMW M3″, viņam arī radās interese pamēģināt. Tieši viņam gribētu teikt vislielāko paldies! Bija iespēja ar šo mašīnu tikt uz pirmo posmu, bet viņa bija pajaukta un tāpēc nesanāca. Tad es kaut kā Oskaram ieminējos, ka viņam ir reāla mašīna, ar kuru var braukt pa pirmo. Un, izrādījās, ka nenotrāpīju garām (jau pirmajā sacīkstē Smiltenē ar šo mašīnu tika izcīnīta pārliecinoša uzvara – aut.). Protams, liels paldies tiem, kas mani atbalstīja un arī tiem, kas neatbalstīja (smejas – aut.).”
Tavā klasē bija ļoti sīva konkurence, pirmajos četros posmos bija dažādi uzvarētāji.
„Konkurenci varēja just, īpaši jau „trijniekos” (pirmajā posmā „333″ trasē – aut.), tur visi sabrauca ļoti tuvu. Es gan domāju, ka varētu reāli pakonkurēt ar šo mašīnu. Konkurence bija laba visas sezonas laikā.”
Kādi plāni nākamajai sezonai?
„Vajadzētu „Opel Corsa” uz nākamo sezonu pabeigt. Vai arī startēšu ar šo pašu mašīnu, tas atkarīgs no finansēm. Vēl ļoti interesē supersprints, bet tad tikai pilnpiedziņas automašīnu vajag.”
Jānis Skujiņš („BMW 318iS”), klases līdz 1800 kub.cm. čempions:
“Šosezon es gāju uz čempiona titulu. Gribējās vēl šādus tādus uzlabojumus mašīnai veikt, bet šosezon nekas nesanāca vēl. Un to jutu, jo praktiski divus gadus tehnika ir vienādā līmenī un sāk just, ka citi arī nesēž uz vietas un nāk klāt. Uz nākošo gadu gan, lai varētu konkurēt, ir kaut kas jādara, bet šī sezona izvērtās laba.”
Izskatījās, ka tavs pārsvars pār sāncenšiem sarūk ar katru sacīksti?
„Bija divas tādas sacensības, kur pirmajā braucienā nobraucu ne pirmais un tad man bija jāatspēlējas. Varbūt paveicās, bet abas reizes izdevās. Šodien (pēdējā posmā Madonā – aut.) gan ne – otro braucienu es nobraucu labāk, biju nedaudz priekšā Daugaviņam, bet drusciņ par maz, lai apsteigtu viņu trešo reizi (ātrāks šoreiz bija ari Vilnis Haferbergs – aut.). Uz nākamo sezonu vajadzīgas jaunas riepas, jāpiedomā vēl par piekari. Un arī motorā vajadzētu ielīst un apskatīties, kas tur notiek, jo, salīdzinot ar to, kā bija divus gadus atpakaļ, šogad ir par 15 zirgspēkiem vājāks motors palicis (ap 160 Zs – aut.).”
Šobrīd Latvijā attīstās daudz dažādu autosporta disciplīnu, bet tu esi palicis vasaras autosprinta piekritējs.
„Man asfalts ir tā kā tuvāks. Gribētos jau braukt Nacionālajā klasē autošosejā, bet tur izmaksas ir daudz lielākās, kā arī daudz vairāk laika tas prasa, ir jābūt iekšā. Vasaras autosprints ir demokrātiskāks. Lai gan tehniskais līmenis un arī meistarības līmenis arī te ir krietni audzis un ir augsts, bet tomēr izmaksas uz vienu sacensību salīdzinoši ir zemākas. Gribētu pateikt paldies saviem atbalstītājiem – „Gabol” somām un „Fuchs” eļļām.”