Ventspilnieku ekipāža izcīna piekto vietu 24 stundu sacensībās Francijā

Foto: Iveta Kaminska, autoeuro.lv

Sestdien 10. septembrī Francijā jau 24 reizi tika dots starts sacensībām “24 Heures Tout Terrain de France”, kurās dalību ņēma ventspilnieku ekipāža Igors Skoks/ Rūdolfs Skoks/ Arvis Piķis (komanda “Tempo 24H”), braucot ar automobili Mitsubishi Pajero. 60 komandu konkurencē Latvijas komanda izcīnīja augsto 5. vietu absolūtajā vērtējumā.

Jau 12 gadus pēc kārtas uz 24 stundu sacensībām Francijā dodas Latvijas autosportisti. 11-to reizi tajās dalību ņēma ventspilnieks Igors Skoks, kurš pēdējos sešus gadu startē kopā vienā ekipāžā ar dēlu Rūdolfu Skoku un Arvi Piķi, mehāniķa Agra Piķa dēlu.

Šogad sacensību trase bija izveidota jaunā vietā, kas atradās vairāk kā 100 kilometru attālumā no Parīzes. Ja iepriekšējos 23 gadus startējušajiem sportistiem bija priekšrocības, jo katrs līkums trasē viņiem jau bija zināms, tad šogad viss bija jāapgūst pilnīgi no jauna.

Sestdienas rītā notika viena apļa kvalifikācijas brauciens, kurā Igors Skoks izcīnīja 15.starta vietu. Pulksten 15:00 tika dots starts visām automašīnām vienlaicīgi. Kļūmes dēļ organizatori latviešiem bija snieguši nepareizu informāciju, tādēļ pirmajam pilotam Igoram Skokam nācās startēt kā vienam no pēdējiem, izbraucot no remonta zonas tikai tad, kad trasē jau bija devušās visas automašīnas. Pēc stundas, kad Igors bija veicis astoņus apļus, latviešu ekipāža atradās jau 11. vietā un turpināja tuvoties priekšā braucošajiem konkurentiem.

Laiks bija saulains, brīžiem termometra stabiņš pacēlās līdz pat +30 grādiem. Trase bija sausa un putekļaina, tāpēc tā nepārtraukti tika laistīta, bet līdz ar to arī kļuva slidena un vietām bīstama. Kad sportisti trasē bija pavadījuši stundu un 20 minūtes, neveiksmīgi iebraucot negatīvajā līkumā, sagriezās un kūleni uzmeta ekipāža ar 57. numuru. Mašīna uzliesmoja un aizdegās. Sacensība tika apturēta apmēram uz 40 minūtēm.

Aizritot trešajai stundai, ventspilnieku ekipāža bija nostabilizējusies septītajā vietā. Turpmākās 16 stundas, mainoties pilotiem Igoram Skokam, Rūdolfam Skokam un Arvim Piķim ne vēlāk kā pēc 2 stundām un 30 minūtēm, kā to nosaka 24 stundu sacensību nolikums Francijā, latviešu komanda “Tempo 24H” rezultātu tabulā saglabāja sesto vai septīto vietu. Viņu vadītā automašīna “Mitsubishi Pajero” trasē turējās labi, vienīgās problēmas bija ātri dilstošās riepas, kuras nācās mainīt gandrīz katrā trešajā vai ceturtajā pilotu maiņas laikā, bet gaisa filtru bija jāmaina katru reizi.

“Ceļa segumu klāja sīki akmentiņi, līdz ar to ļoti dila riepas. Trase bija ātra ar daudziem asiem līkumiem. Šis apvidus ir pauguraināks, ko organizatori veiksmīgi izmantoja, lai sacensības padarītu interesantākas un neļautu atslābināties, it sevišķi braucot lejā no kalna, kur apakšā sekoja ass kreisais līkums. Mūsu mašīna ir smagāka, līkumos apdzenam, bet garajās taisnēs viņu būvētajām bagija tipa mašīnām ir priekšrocības. Pakāpties uz augstāku vietu ir neiespējami, ja sākšu vairāk riskēt, varu kļūdīties un sasist mašīnu. Vienīgi, ja kļūdās kāds no konkurentiem,” komentēja Arvis Piķis.

Kad līdz finišam bija atlikušas četras stundas, Rūdolfs Skoks bija apsteidzis vēl vienu konkurentu un sasniedzis jau piekto pozīciju. Pēc brīža kūleni uzmeta otrajā vietā esošais bagijs (Nr.13) un latviešu ekipāža pakāpās uz ceturto vietu. Tā kā ventspilniekiem vēl bija jāveic degvielas uzpilde, kas pēc noteikumiem nedrīkstēja būt īsāka kā piecas minūtes, kā arī priekšā bija vēl viena obligātā pilotu maiņa, saglabāt ceturto vietu komandai neizdevās. Izturības sacensībās “24 Heures Tout Terrain de France” Igors Skoks finišu sasniedza ar 187 nobrauktiem apļiem (vienāds apļu skaits ar 4. vietu) un Latvijas komanda ierindojās piektajā vietā, kas ir augstākais sasniegums sešu gadu laikā ventspilnieku ekipāžai Igors Skoks/ Rūdolfs Skoks/ Arvis Piķis, braucot ar automašīnu Mitsubishi Pajero. Pēc 24 stundu brauciena finišu sasniedza 42 ekipāžas.

Igors Skoks: “Braukt nebija viegli, jo putekļu dēļ redzamība un elpošana bija apgrūtināta, plus vēl diena bija ļoti karsta. Augsto rezultātu sasniedzām pateicoties mūsu iegūtajai pieredzei šajās sacensībās, pilotu meistarībai un pareizajai braukšanas taktikai, kā arī mehāniķiem Agrim Piķim un Gunāram Briedim, sagatavojot automašīnu Mitsubishi Pajero. Šajā trasē bija daudz viltīgu līkumu un tādas vietas, kur mazākā kļūda vai nevajadzīgs risks varēja mainīt rezultātu. Vienā nelielā līkumā sešiem pilotiem tas beidzās ar kūleni!… Augstāku vietu sasniegt ar šo automašīnu, manuprāt, ir ļoti grūti. Jāņem vērā, ka šoreiz remontdarbi mums vispār nebija, ja neskaita riepu maiņu.”

“Visā sacensības laikā mani apdzina tikai četras reizes, bet arī es apdzinu līderus. Domāju, ka mēs te varam cīnīties par godalgotajām vietām. Līdz šim tas vēl nav izdevies, un tāpēc ir uz ko tiekties,” atzina Rūdolfs Skoks.

Pirmo vietu, atkārtojot 2008. gada sasniegumu, otro reizi izcīnīja pagājušā gada sudraba medaļas ieguvēji, ekipāža ar 22. numuru – A.Andrade/ C.Duple/ Y.Morize/ T.Morize (komanda “Andrade Competition”) ar automašīnu “AC Nissan”, otrajā vietā 2011., 2012., 2013. un 2015. gada uzvarētāji – T.Charbonnier/ P.Pinchedez/ J.Beziat/ D.Bastouilh (“Aventure 82”) – 190 apļi (auto marka “MMP Rallye Raid”), trešajā vietā – H.Moilet/ A.Galland/ N.Gibon (“Off Road Concept”) – 189 apļi (“MGR Nissan”).

Informācijai: Augstākais latviešu sasniegums sacensībās “24 Heures Tout Terrain de France” 12 gadu laikā ir ceturtā vieta 2008. gadā, kuru izcīnīja ekipāža Igors Skoks/ Māris Saukāns/ Agris Piķis un 2015. gadā to atkārtoja ekipāža Māris Neikšāns/ Jānis Berķis/ Nauris Berķis.

Informāciju sagatavoja:
Iveta Kaminska,
Komandas “Tempo 24H” menedžere