“Kamaz” komanda Dakaras rallijā vairs nestartēs

Foto: Dakar.com

Krievijas smago auto ražotāja “Kamaz” sacīkšu komanda ir atteikusies pakļauties Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām, kas nozīmē, ka 2023. gada Dakaras rallijā piedalīties nevarēs.

Lai varētu startēt FIA pārraudzītajās autosporta sacensībās, krievu un baltkrievu sportistiem ir jāparaksta dokuments, kurā tie apliecina nestartēšanu zem savas valsts karoga, kā arī Krievijas īstenotā kara nosodīšanu un solidarizēšanos ar Ukrainu. Daži to ir izdarījuši, piemēram, Nikolajs Grjazins, kurš turpina dalību rallija sacensībās Eiropā.

“Kamaz-master” komanda jau kopš deviņdesmitajiem gadiem bijusi daļa no Dakaras rallija, smago mašīnu klasē uzvarot 19 reizes. Ņemot vērā, ka FIA prasībām tā nepiekrīt, nākamā gada janvārī Saūda Arābijā gaidāmajās sacīkstēs uz starta tā nedosies.

“Kamaz” rīcība ir loģiska. Rūpnīca daļēji pieder Krievijas valdības paspārnē esošajam konglomerātam “Rostec”, turklāt “Kamaz” nodarbojas arī ar militāro transportlīdzekļu ražošanu, ko okupanti izmanto asiņainajos noziegumos pret Ukrainu. Jau divas dienas pēc kara sākšanās “Kamaz” rūpnīca tika iekļauta sankcijām pakļauto uzņēmumu sarakstā, tāpat sadarbību ar to nekavējās pārtraukt Vācijas autoražotājs “Daimler”.

“Kamaz-master” komanda šogad piedzīvojusi lielas finansiālas grūtības, kā dēļ pat pārdošanā nonākuši vairāki sacīkšu spēkrati, ar ko izcīnītas uzvaras Dakaras rallijā. Austriešu kompānija “Red Bull” pārtraukusi daudzus gadus ilgušo sadarbību, bet vietā nācis Krievijai piederošais naftas uzņēmums “Gazprom”, kas tagad ir komandas galvenais sponsors. Vienība turpina startēt Krievijas rallijreida čempionātā.

Tāpat startēt negatavojas Baltkrievijas rūpnīcas MAZ komanda “MAZ-SPORTavto”, kas arī vienmēr ir starp favorītēm. FIA dokumentu atteicies parakstīt arī Sergejs Karjakins, kurš vēl 2017. gadā uzvarēja kvadriciklu klasē. Arī viņš “Dakaras” sacensībās vairs nepiedalīsies.

Izmantotie resursi:
www.usasports.news