Jānis Naglis ātrākais rallijā – karuselī Bauskā

Info: žurnāls “AutoEuro”
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Foto no sacensībām.

Sestdien, 3.februārī „Mūsas” sporta kompleksā Bauskā tika atklāta sacensību sezona apvidus automašīnām, kur notika Latvijas rallija-karuseļa čempionāta 1. posms ar nosaukumu „Vadoņa kauss”. Ar pārliecinošu pārsvaru visos braucienos uzvarēja Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors (“RE Autoklubs”), izcīnot pirmo vietu gan T1 grupā, gan absolūtajā vērtējumā. Arī N1 grupā pārliecinoši pārāks par citiem bija Guntars Laugalis/ Māris Deklaus, kurš absolūtajā vērtējumā ierindojās 2. vietā. Lai iegūtu 1. vietu nacionālajā klasē pietika ar to, ja ekipāža piedalījās visos trīs braucienos, kas arī izdevās tikai Ilmāram Kuzmanim/ Ģirtam Kuzmanim, bet “amatieru” grupā “pogas visiem izgrieza” meiteņu ekipāža Gita Laugale/ Santa Daukste.

Karuseļrallija sacensības „Mūsas” trasē jau kļuvušas par tradīciju. Sacensībām savu dalību šoreiz pieteica 25 ekipāžas. Sīva konkurence solīja izvērsties gan T1, gan N1 grupās. T1 grupā, lai gan dalībnieku ekipāžas bija tikai četras, tomēr no katras varēja sagaidīt pārsteigumu. Bija skaidrs, ka sīvākā cīņa būs starp Jāni Nagli/ Jāni Nagli junioru, kuri trasē devās ar spēcīgo automašīnu Mitsubishi Pajero un Igoru Skoku/ Agri Piķi (“Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī”), kuri šoreiz vēl nebrauca ar jauno “OSCaru”, bet gan ar mašīnu, kas bija rūdījusies gan Dakāras maratonrallijā, gan 24 stundu sacensībās Francijā un Portugālē. Padoties negrasījās arī Andris Feldmanis/Krists Feldmanis, kuri sacensību trasē pirmoreiz devās ar savu “OSCaru”. Ievērojama “mačošanās” bija gaidāma arī N1 grupā starp pagājušās sezonas uzvarētāju Guntaru Laugali/ Māri Deklaus, kuram diezin vai padoties grasījās pagājušā gada šīs trases uzvarētājs absolūtajā vērtējumā Raivis Zeltiņš. Sīvs konkurents izrādīties varēja arī Jānis Auziņš un bijušais rallija braucējs Aldis Vilcāns.

Pirmā brauciena otrajā aplī J. Nagļa ekipāža uzrādīja šī brauciena labāko apļa laiku 3:08,50. Diemžēl I. Skoka vadītajai automašīnai parādījās “vecā vaina”, kas sevi bija pieteikusi jau Francijā – problēma ar stūres pastiprinātāju. Mehāniķi centās problēmu ātri atrisināt, nomainīja siksnu un ekipāža varēja turpināt cīņu. Diemžēl remonta zonā tika pazaudētas vairāk kā astoņas minūtes, kas ir gandrīz trīs apļi. Lai arī ekipāža, veicot sesto apli, uzrādīja šī brauciena otro labāko laiku – 3:09,79, tomēr braucienā viņi bija atkrituši vairs tikai uz 14. vietu (T1 grupā 3.vieta). Trešais ātrākais laiks izdevās Vladislava Bergmaņa/Dmitrija Savicka ekipāžai 3:16,65, tomēr braucienā viņi palika 3. vietā (N1 grupā 2. vieta) aiz G. Laugaļa ekipāžas (starpība 35,06 sekundes), kurš braucot stabili, bet ātri, braucienā uzrādīja 2.labāko laiku (N1 grupā 1.vieta). A. Feldmanis brauca netrakojot, testējot un pārbaudot “OSCaru”, viņam 4. labākais laiks (T1 grupā 2.vieta). Negaidīti lēns bija Raivis Zeltiņš un arī Jānis Auziņš, kuri laikam vēl nebija pietiekoši labi sagatavojušies sezonai. Pirmais brauciens liktenīgs bija divām ekipāžām – A. Ķimenim/A. Grigalim (T1 grupa) un R. Jermolajevam/ D. Stankevičam (N grupa), kuri atbilstoši veica astoņus un deviņus apļus.

Otrā brauciena laikā trase bija jau piebraukta un iepazīta, tāpēc ātrums varēja būt vēl lielāks. Arī šajā braucienā J.Nagļa ekipāža uzrādīja labāko laiku ne tikai braucienā, bet arī ātrāko apļa laiku sacensībās 3:03,25. Četrus apļus viņš veica ar ātrumu, kas nebija pa spēkam nevienai no ekipāžām. Ļoti labi un stabili brauca Igors Skoks (labākais apļa laiks 3:07,55, otrā ātrākā ekipāža), kuram gan nācās pacīnīties un apdzīt daudzus braucējus, jo startu viņš uzsāka no zemās 14. vietas. T1 grupā un otrajā braucienā viņam izdevās izcīnīt 2. vietu, atpaliekot no J. Nagļa vairāk kā par 39 sekundēm. G.Laugalis, izbraucot trasi bez soda punktiem, ierindojās trešajā vietā (N1 grupā 1.vieta), tā nostabilizējot savu pozicīju N1 grupā un attālinoties no tuvākā konkurenta V. Bergmaņa (braucienā 5. vieta, N1 grupā 3.vieta). Sasparojies beidzot bija arī Raivis Zeltiņš, kurš braucienā uzrādīja ceturto labāko laiku (N1 grupā 2.vieta). Pēc diviem braucieniem T1 grupā savu otro vietu joprojām saglabāja A.Feldmanis, lai gan I. Skoks otrajā braucienā bija pietuvojies par 1 minūti un 22,33 sekundēm, tomēr starpība bija ievērojami liela – 5 minūtes un 22,07 sekundes. Sīvākā cīņa trešajā braucienā varēja izvērsties par trešo vietu N1 grupā, uz kuru pretendēja pat četras ekipāžas. Trešo vietu N1 grupā divu braucienu summā tobrīd ieņēma Andris Gailis/ Andris Andrejevs, kuriem uz pēdām mina Kristaps Ķirsons/ Oskars Kļava un Jānis Auziņš/ Guntis Pulčs. Nedrīkstēja aizmirst arī par Raivi Zeltiņu. Diemžēl no cīņas nācās izstāties vienam no stiprākajiem konkurentiem N1 grupā Aldim Vilcānam, kurš otro braucienu tā arī nepabeidza. No trešā brauciena bija jāatsakās arī braucējiem A. Ice/A. Sproģis, jo mašīnai bija “izbeidzies” motors.

Trešajā braucienā sportistiem bija jāpārvar iepriekš izdauzītās bedres un trase bija kļuvusi jau ievērojami slidena un dubļaina. Visas mašīnas ātri vien nokrāsojās vienādi brūnā krāsā un visgrūtāk bija atšķirt abus “OSCarus”, jo redzami nebija ne numuri, ne paši braucēji. No cīņas nācās atteikties trim ekipāžām I. Skokam, kura mašīnai radās problēmas ar ģeneratoru, I. Kuzmanim un G. Bremzem. Nepārprotami pārāks par visiem atkal bija J. Naglis, kurš braucienu veica par 1 minūti un 41,45 sekundēm ātrāk kā tuvākais braucējs G. Laugalis(N1 grupā 1. vieta). Attiecīgi arī absolūtajā vērtējumā abas ekipāžas ieņēma 1. un 2. vietu. Trešo vietu braucienā un arī absolūtajā vērtējumā noturēja A. Feldmanis(T1 grupā 2. vieta). Šajā braucienā ātrumu beidzot bija sajutuši R. Zeltiņš un J.Auziņš, kuri atiecīgi finišēja kā ceturtie un piektie (N1 grupā trešajā braucienā 2.un 3.vieta). Lai arī trešais brauciens tik labi neizdevās V.Bergmanim (7. vieta braucienā, 5. vieta N1 grupā), tomēr viņš spēja noturēt 2. vietu trīs braucienu summā. Trešo vietu N1 grupā, apsteidzot K. Ķirsonu par 4,12 sekundēm, izdevās izcīnīt Jānim Auziņam. N klases braucēji sarindojās attiecīgi pēc tā, kā viņi bija izstājušies sacensībās no braucieniem. 1.vietā I. Kuzmanis, 2. – A.Ice, bet 3. – R. Jermolajevs.

Sacensībās stiprākā un veiksmīgākā šoreiz izrādījās komanda “Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī”(I. Skoks/ A. Piķis un R. Zeltiņš/ M. Tūters) aiz sevis atstājot ātrākos braucējus no “RE Autoklubs” komandas (J. Naglis/ J. Naglis juniors un A. Vilcāns/ A. Masteiko).

Amatieru jeb standartautomašīnu klasē notika divi braucieni īsākā un ne tik sarežģītā trasē. Tas gan nenozīmē, ka cīņa bija mazāka. Vissīvākā konkurence izvērtās starp ekipāžām Gitu Laugali/ Santu Dauksti un Māri Vilcānu/ Dairu Vilcāni. Ja pirmajā braucienā uzvarēja meiteņu ekipāža, tad otrajā sevi pierādīja Māris. Tomēr kopsummā G. Laugales laiks izrādījās labāks un kopvērtējumā uzvara tika iegūta ar 22,26 sekunžu pārsvaru. Trešajā vietā aiz Māra Vilcāna ierindojās Voldemārs Freivalds, kura rezultāts bija sliktāks par 1 minūti un 23,79 sekundēm.

Tradicionāli, ka sacensību laikā notiek Izaicinājuma kauss, kurā spēkiem mērojas arī „Kluba 5×5″ braucēji pret Latvijas 4×4 čempionātu dalībniekiem. Iepriekšējās trīs reizes triumfējuši „Kluba 5×5″ braucēji, bet šoreiz viņiem nācās piekāpties. Izaicinājums ir mests, kurš stiprāks, to rādīs nākošās sacensības.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *