Ekstroms gatavs veltīt nākamos 15 gadus, lai uzvarētu Dakarā

Foto: Ford Performance

Kādreizējais autošosejas un rallijkrosa čempions Matiass Ekstroms atzinis, ka gatavs dalībai Dakaras rallijā veltīt vēl 15 gadus, ja tik ilgs laiks būs nepieciešams, lai izcīnītu uzvaru pasaulē prestižākajās rallijreida sacensībās.

2004. un 2007. gadā Ekstroms kļuva par Vācijas salonautomobiļu čempionāta (DTM) uzvarētāju, bet vēlāk pievērsās rallijkrosam, 2016. gadā kļūstot par “World RX” pasaules čempionu. Visus šos panākumus izdevās sasniegt ar “Audi” atbalstu.

Pirms nākamā gada Dakaras rallija Ekstroms pievienojies “Ford” jaunajam projektam un startēs ar “Raptor” automašīnu. Pašlaik Ekstromam ir 46 gadi, bet viņš atzinis, ka gatavs startēt vēl nākamo pusotru desmitgadi, lai uzvarētu.

“Es centīšos aizvadīt perfekto Dakaru, tas ir mans sapnis,” sacīja Ekstroms. “Cīnīšos tikmēr, kamēr uzvarēšu. Vai tas prasīs vienu, divus, desmit vai 15 gadus, tas nav svarīgi. Es turpināšu startēt, kamēr kļūšu par uzvarētāju.”

Dakaras rallijā Ekstroms debitēja 2021. gadā T3 vieglo prototipu klasē, bet 2022. gadā pārgāja uz automobiļu kategoriju, kur trīs gadus pavadīja “Audi” rūpnīcas sastāvā. Lai gan viņam katru no šiem trim gadiem izdevās uzvarēt vismaz kādā ātrumposmā, augstāk par devīto vietu dažādu tehnisku problēmu dēļ finišā ierindoties nav sanācis.

Ekstroms kā piemēru min savu komandas biedru Karlosu Sainsu, kurš šogad uzvarēja Dakarā, būdams jau 61 gadu vecs.

“Līdz ar to, teorētiski, man ir atlikuši 15 gadi, ko braukt,” saka Ekstroms. “Karloss ir daudz vecāks par mani. Jāskatās, vai tad aizvien vēl būšu ātrs, bet vēl man ir 15 iespējas. Ja uzvarēšu ātrāk, varu atgriezties uz starta, bet garantēju, ka neiešu pēc Stefana Petransela 14 uzvaru rekorda. Tas ir pārāk tālu, bet uzvarēt vienreiz būtu lieliski priekš manis.”

Sportists atzīst, ka gaidāmajā Dakarā gatavojas braukt ar pilnu atdevi: “Visi brauc ar pilnu jaudu. Ātrums vadošajām ekipāžām ir līdzīgs un runa ir par to, kurš pirmais atkritīs. Vadošā grupa kļūs arvien mazāka un mazāka. Ja uz atpūtas dienu būsim šajā grupā, cerams, varam sasniegt kaut ko labu. Vajag izdzīvot sacensību pirmajā daļā un tad atpūtas dienā savest kārtībā mašīnu. Sevišķi gaidu rallija otro daļu.”

“Ford Performance” rūpnīca Dakarā startēs sadarbībā ar “M-Sport”, bet, atšķirībā no pasaules rallija čempionāta, sniedz projektam pilnu atbalstu. Komandā brauks Ekstroms, Sainss, kurš arī pievienojies no “Audi”, tāpat Nani Roma un Mičs Gantrijs juniors, kurš šogad guva otro vietu “Challenger T3” vieglo prototipu klasē, bet šogad jau startēs vadošajā automobiļu klasē “Ultimate T1+”.

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *