Roberts Vītols: “Parādījām, ka varam būt ātri gan pazīstamās, gan pilnīgi jaunās trasēs”

Foto: rallyx.se
Pēc izcīnītajām uzvarām abos pirmajos “RallX North” rallijkrosa seriāla posmos, kas norisinājās Rīgā, šomēnes notikušās sacensības Somijā latviešu pilotam Robertam Vītolam neizvērsās veiksmīgas. “KymiRing” trasē finālā tika pārsista riepa, kas liedza ierindoties augstāk par sesto vietu. Neskatoties uz to, “Supercar Lites” klases kopvērtējumā sportists saglabā līderpozīciju, šobrīd atrodoties astoņus punktus priekšā tuvākajam sekotājam Lukasam Andersonam no Zviedrijas.
“Supercar Lites” klasē Vītols debiju piedzīvoja vien aprīļa beigās un līdz šim vienmēr bija starp līderiem. Arī Somijā braucējs bija gatavs cīņai par pjedestālu, bet šoreiz veiksme nebija sabiedrotā.
“No punktu viedokļa rezultāts, protams, nav tāds, kādu vēlējāmies, bet paša pārliecību tas neietekmēja,” pēc sacensībām atzina Vītols. “Kopumā esmu apmierināts ar paveikto Somijā. Man šī klase vēl ir jauna, trase bija pilnīgi nepazīstama, bet mēs parādījām ātrumu jau no pirmajiem apļiem – biju ātrākais pirmajā treniņā, otrajā treniņā biju otrais, pat pieļaujot dažas kļūdas. Tas pierāda, ka spējam ātri pielāgoties dažādiem apstākļiem.”
“KymiRing” trase pārsteidza ne tikai ar savu neparasto konfigurāciju, bet arī ar pret tehniku nesaudzīgajiem grants sektoriem.
“Trases konfigurācija bija ļoti baudāma – īpaši grants sekcijas,” sacīja Vītols. “Šai trasei ir milzīgs potenciāls kļūt par īstenu rallijkrosa klasiku, ja vien segums kļūs vienmērīgāks. Dziļās rises piespieda pilnībā uzticēties mašīnai – katrā aplī bija risks salauzt tehniku vai pārdurt riepu. Tas man “Supercar Lites” klasē bija kas pilnīgi jauns. Ar aizmugurē izvietotu dzinēju un ātrumkārbu auto vadās pavisam citādi nekā “Supercar” vai “Super1600″ klases mašīnas.”
Vītols turpina: “Tas bija tikai mans trešais posms šajā klasē, kamēr citi jau brauc otro vai pat trešo sezonu. Protams, vēl neesam uz maksimuma, bet tas arī dod cerību – mums vēl ir kur augt. Pusfinālā atkal redzējām, cik cieša ir konkurence – četras mašīnas finišēja vienas sekundes ietvaros! Finālā bija labs starts, labs temps, pat ātrākais pirmais sektors. Bet, izejot no Džokera otrajā aplī, trāpīju bedrē un pārdūru riepu. Tajā brīdī sapratu – viss. Tomēr arī tas bija vērtīgs mācību brīdis. Šis bija vēl viens posms, kurā pierādījām, ka varam būt konkurētspējīgi uz jebkāda seguma – gan pazīstamās, gan pilnīgi jaunās trasēs. Tas ir milzīgs pluss.”
Atlikušajā sezonas daļā Vītols liks uzsvaru uz stabilitāti – īpaši čempionāta kopvērtējumā, kur katrs punkts var būt izšķirošs.
“Stabilitāte noteikti ir viena no manām stiprajām pusēm,” viņš saka. “Pat ja trase nav pazīstama vai īsti man nav piemērota, spēju nodrošināt labu rezultātu – kā redzējām “KymiRing”. “RallyX” ir ārkārtīgi konkurētspējīgs čempionāts – ātrums ir liels, konkurence spēcīga. Domāju, līdzjutēji bieži nenovērtē, cik sīva ir cīņa. Tagad skatāmies uz priekšu – kāds būs temps nākamajā posmā, kādi būs pretinieki. Redzēsim!”
Jau šajā nedēļas nogalē, 28. un 29. jūnijā, tiks aizvadīts “RallyX North” ceturtais un piektais posms, kuri norisināsies Zviedrijas pilsētā Ēlvsbīnē, “Höghedens Motorstadion” trasē.
Kopvērtējums pirms 4. posma:
Izmantotie resursi:
www.rallyx.se