Arī “World RX” otrajā dienā Rīgā uzvaru svin Kristofersons
Foto: Dace Janova, 4rati.lv
Mainīgos laikapstākļos, saules stariem mijoties ar lietusgāzēm, svētdien Biķernieku trasē notikumiem bagātās sacensībās par Ferratum World RX of Rīga-Latvia dubultposma otrās dienas uzvarētāju, atkārtojot sestdienas panākumu, kļuva Johans Kristofersons. FIA Eiropas čempionāta Euro RX1 ieskaitē Jānis Baumanis un Ronalds Baldiņš sasniedza pusfinālu, kamēr Roberts Vītols savā pasaules čempionāta debijā RX2e ieskaitē pēc tehniska defekta palika ceturtais.
World RX
Apliecinot pasaules čempionāta ciešo konkurenci arī otrajā sacensību dienā spēkošanās par SuperPole izvērtās ļoti saspringta. Sestdienas fināla uzvarētājs Johans Kristofersons tikai ar 0,057 sekunžu rezervi pārspēja Timiju Hansenu, kamēr trešais ātrākais šoreiz Ole Kristians Veibijs.
Neilgi pirms kvalifikācijas virs Biķernieku trases nolija īss, taču spēcīgs lietus, padarot trases segumu slapju un slidenu. Šie apstākļi gan netraucēja Johanam Kristofersonam izcīnīt pārliecinošu uzvaru savā braucienā. Tikmēr komandas biedrs Ole Kristians Veibijs pašā pēdējā pagriezienā izmantoja Niklasa Gronholma neprecizitāti, lai finišā aizsprauktos somu pilotam garām. Arī trešā Volkswagen mašīna sāka dienu ambiciozi – Gustavs Bergstroms startā pieveica brāļus Hansenus, kuri ar ātruma pārsvaru zaudēja daudz laika. Otrajā aplī Bergstroms saslīdēja un izsēja visas iegūtās priekšrocības. Brīvā trasē Timijs Hansens uzvarēja savā braucienā, taču summā tas deva tikai ceturto labāko rezultātu.
Sestdienas otrās vietas ieguvējam Kevinam Hansenam otrā kvalifikācija beidzās, vēl nesasniedzot pirmo pagriezienu pēc kontakta ar Oli Kristianu Veibiju. Norvēģu braucējs, palicis bez galvenā konkurenta, uzvarēja savā braucienā. Otrajā braucienā temps bija ievērojami ātrāks. Neraugoties uz Bergstroma lielisko startu un Kristofersona ātrumu trasē, virsroku šoreiz guva Timijs Hansens.
Līdz šim ne pārāk sekmīgu nedēļas nogali Niklass Gronholms centās ievirzīt veiksmīgākā gultnē. Prieki par atrašanos progresa kārtas līderpozīcijā nebija gari – tehniskas problēmas gandrīz vienlaikus piemeklēja gan Gronholmu, gan Timiju Hansenu. Tas atstāja tālejošas sekas, jo Hansenam pusfinālā nācās startēt no ārmalas. Johans Kristofersons bez problēmām finišēja pirmais, kamēr Hansens, līdzīgi kā dienu iepriekš, iesprūda aiz Gustava Bergstroma, tiekot garām vien ar džokera palīdzību. Otrajā pusfinālā Veibijs uztriecās Kevinam Hansenam, liekot zviedru sportista mašīnai sagriezties. Tas gan netraucēja Hansenam finišēt trešajā vietā aiz Veibija un Gronholma, izraujot vietu finālā.
Dienas izšķirošajā braucienā, trasei žūstot, starts ārmalā deva lielākas priekšrocības. Pirmajā aplī vadības groži nonāca Kevina Hansena rokās. Viņa vecākais brālis Timijs, kā arī Johans Kristofersons sekoja cieši aizmugurē. Timijs kā pirmais no līderu trijotnes devās džokerī jau pirmajā aplī. Taktika gan nedeva cerēto rezultātu. Kristofersons samazināja Kevina Hansena pārsvaru un, veicot savu džokeri pēdējā aplī, finiša taisnē izbrauca tikai 0,285 sekundes priekšā Kevinam Hansenam. Johans Kristofersons kļuva par pirmo braucēju, kurš FIA pasaules rallijkrosa čempionātā uzvarējis divus finālus vienā nedēļas nogalē. Ole Kristians Veibijs pamanījās iespraukties priekšā Timijam Hansenam, bet Niklass Gronholms finišēja piektais.
“Laikapstākļi šonedēļ bija ļoti izaicinoši, tie visu laiku mainījās. Bija svarīgi pielāgoties tiem, bet galvenais, ka man izdevās uzrādīt labus apļu laikus, kad to vajadzēja visvairāk. Tā kā mašīnām ir vienādi jaudas agregāti, svarīgi sastrādāties komandas iekšienē, kā arī kopā ar komandas biedriem, inženieriem, īpaši šādos laikapstākļos. Skatītāji iedod papildus enerģiju. Rīga man vienmēr būs īpaša, jo šeit izcīnīju savu pirmo titulu. Ir patīkami šeit atgriezties, jo Latvijas fani ir ļoti kaislīgi,” pēc uzvaras prieku par paveikto neslēpa Johans Kristofersons.
Euro RX1
Noslēdzošajā kvalifikācijas braucienā Eiropas čempionāta Euro RX1 ieskaitē Antons Marklunds apliecināja savu sezonas līdera statusu, ar izcilu startu nodrošinot uzvaru braucienā. Tikmēr tieši pirmajos metros Jānis Baumanis zaudēja vairākas pozīcijas. Brauciena laikā izdevās atgūties un kopējā ieskaitē sasniegt piekto vietu, vienu pozīciju virs otra Latvijas pārstāvja Ronalda Baldiņa, kurš savu braucienu veica turoties aiz Sondres Evjena.
Progresa kārtā abi sezonas līderi Antons Marklunds un Jānis Baumanis nonāca vienā braucienā. Šoreiz mājiniekam nācās atzīt zviedra pārākumu, tomēr ar stabilu braucienu bez manāmām kļūdām finišs sasniegts divas sekundes tālāk. Ronaldam Baldiņam no ārmalas neizdevās apsteigt konkurentus, tomēr pacietīga džokera atlikšana uz priekšpēdējo apli ļāva braucienā finišēt otrajam aiz Evjena.
Pusfināli nebija žēlīgi pret pašmāju braucējiem. Piedzīvojis kontaktu ar Enzo Idi, Ronalds Baldiņš pirmajā pagriezienā nonāca drošības joslā un pazaudēja vērtīgas sekundes. Līdz pēdējam aplim izdevās noķert trešajā pozīcijā esošo veterānu Tamasu Karai, taču ungārs pozīciju noturēja. Jānis Baumanis savā pusfināla braucienā nonāca līdera godā, bet automašīnas interkūlera defekts lika pēdējos apļus nobraukt ļoti lēnā tempā, kā rezultātā fināls Latvijas braucējiem gāja secen.
Abu pusfinālu uzvarētāji Sondre Evjens un Antons Marklunds izmantoja iekšmalas priekšrocības, lai nonāktu fināla vadošajās pozīcijās. Neliela grūstīšanās trasē beidzās par labu Evjenam. Pēc otrās vietas izcīnīšanas iepriekšējā posmā Hellas trasē, šoreiz Sondrem izdevās tikt uz pjedestāla augstākā pakāpiena. Atstājis Mikko Ikonenu un Sivertu Svardalu aiz muguras, trešais finišēja beļģis Enzo Ide.
“Fināla starts bija galvenā panākuma atslēga. Apsteigt Antonu Marklundu tajā bija svarīgi, jo viņš bija ļoti ātrs. Visu braucienu viņš sēdēja man astē, bet ar labu džokeri izdevās noturēties līdz galam. Man vienmēr ir paticis sacensties Rīgā. Šeit izcīnīju savu pirmo rallijkrosa uzvaru, pirmo Euro RX1 pjedestālu un tagad arī pirmo Euro RX1 uzvaru. Acīmredzot, trase atbilst manam braukšanas stilam,” pēc uzvaras fināla notikumus komentē Sondre Evjens.
“Pusfinālā pirmie trīs apļi bija labi, taču tad sāka zust jauda. Izrādījās, ka interkūleris ir pamatīgi pārsists. Vismaz prieks par startiem. Lai arī viens no tiem neizdevās, pārējos viss bija kārtībā. Ātrums trasē tāpat vēl pietrūka, bet vismaz atradām pāris desmitdaļas no sestdienas uz svētdienu, par ko arī neliels prieks. Noslēgums sagādāja lielu vilšanos, bet varbūt labāk, ka tas pusfinālā nevis finālā. Fanu atbalsts bija vienkārši fenomenāls. Paldies organizatoriem par perfekti noorganizēto gonku un visām aktivitātēm trasē un ārpus trases!” par dienas notikumiem emocijās dalās Jānis Baumanis.
“Visu sezonu veiksmes putni no mums ir aizlidojuši.. Ātrums netrūka, ko apliecina arī apļu laiki, bet veiksmes gan. Pēdējā startā sanāca neveiksmīga saķeršanās, bet tāds ir rallijkross. Negribēju nevienam dot ceļu, neatkarīgi, vai tas ir vai nav mans komandas biedrs. Mēs atbraucām sacensties, šoreiz mums nepaveicās. Mašīnai uz otro dienu neko nemainījām, vienkārši braucām, baudījām un klausījāmies, ko saka inženieri, centāmies pilnveidot braukšanu. Kopumā esam apmierināti, ņemot vērā, cik daudz esmu braucis ar šo auto. Ar katru apli kļuvām arvien ātrāki. Motokrosistiem šādi laikapstākļi nav nekas nepierasts, tas tikai padarīja visu pasākumu interesantāku,” pēc sacensībām stāsta Ronalds Baldiņš.
RX2e
Pasaules čempionāta RX2e ieskaitē Latvijas skatītāju uzmanība bija vērsta Roberta Vītola virzienā. Problēmas, paātrinoties no starta līnijas, nostādīja Vītolu iedzinējos. Jau atkal temps ļāva noķert priekšā esošos braucējus, tomēr apdzīšana izrādījās ļoti sarežģīts uzdevums. Ar atšķirīgu taktiku Roberts apsteidza Pablo Suaresu un kopējā ieskaitē sasniedza piekto labāko rezultātu. Tāpat kā pirmajā sacensību dienā, labāko rezultātu uzrādīja zviedrs Izaks Sjokvists.
Pirmo divu posmu uzvarētājs Viktors Vrankss progresa brauciena finišu sasniedza ar aizlauztu aizmugurējo riteni. Mehāniķiem izdevās saremontēt mašīnu, lai piedalītos pusfinālā, tomēr sekas bija jūtamas. Pusfināla finišs sasniegts priekšā vienīgi avāriju piedzīvojušajam Pablo Suaresam, tomēr šoreiz ar to pietika iekļūšanai finālā. Savā RX2e debijā finālā iekļuva arī mājinieks Vītols.
Fināla startā Roberts Vītols nonāca trešajā pozīcijā, taču pēc konkurentu došanās džokera aplī latviešu sportista priekšā bija brīva trase. Cerētā trofeja tomēr palika neaizsniegta, kad pēc tramplīna Vītola mašīnu piemeklēja tehniskas problēmas. Rezultātā finišs sasniegts ceturtajā vietā. Satriecošs manevrs ļāva Patrikam O’Donavanam pieveikt Izaku Sjokvistu un gūt savu pirmo uzvaru. Turpat cieši aiz Sjokvista trešais palika kopvērtējuma līderis Viktors Vrankss.
“Tikai kādas piecas sekundes pēc finiša sāku noticēt, ka tiešām esmu uzvarējis. Ļoti labi nostrādājām ar džokera stratēģiju, mēģinājām nosargāt pozīciju. Atgriežoties trasē, man bija sīva cīņa ar Sjokvistu, atlikušajos apļos nācās pamatīgi iesvīst. Esmu ļoti, ļoti priecīgs. Viena no labākajām dienām manā mūžā! Šogad visi ir ļoti tuvu viens otram, tādēļ es izbaudu sacensības trasē,” pēc savas pirmās uzvaras RX2e ieskaitē pavēstīja Patriks O’Donavans.
“Ātrums bija labs, bet, piezemējoties pēc lielā tramplīna, mašīna uzmeta brīdinājuma signālu. Kaut kas ‘sagāja uz īso’, lai gan tramplīnā lecu tāpat kā iepriekš. Restartēju mašīnu, taču viss jau bija nokavēts. Esmu priecīgs, ka pēc tik lielas pauzes, es varēju iekāpt mašīnā un uzrādīt tik labus laikus. Vēl nejutos par simts procentiem savā ādā sacīkšu ritmā, tomēr mēs visu laiku bijām labā līmenī. Kvalifikācijās mazliet pietrūka apstākļu sakritības, lai būtu vēl augstāk. Arī finālā šādos mainīgos laikapstākļos mēs bijām ātri un stabili,” pēc piedzīvojumiem bagātas nedēļas nogales norāda Roberts Vītols.