Latvijai četri Baltijas čempiona tituli

Info: Viesturs Saukāns
Foto: Kārlis Kupruks

Sestdien, 26.septembrī, Swedbank kartodromā Kandavā noslēdzās Latvijas un Baltijas kartinga sezona. Pēdējā posmā Latvijas pārstāvjiem trīs uzvaras, bet četri mūsu valsts pārstāvji kļuva par Baltijas čempioniem. Tika noskaidroti arī Latvijas čempioni. Sacensībās astoņās ieskaites klasēs piedalījās 59 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Baltkrievijas.

Pašā mazākajā Micro klasē, kurā brauc sportisti vecumā no 6 līdz 10 gadiem, sacensībās sīva cīņa notika starp igauņiem Kristoferu Vālmu un Janu Adrianu Joirgu un mūsu Valteru Zviedri (Steinerts RT). Zviedris jau priekšlaicīgi bija izcīnījis Latvijas čempiona titulu, taču Baltijas ieskaitē viņu apsteigt vēl varēja abi igauņi. Visi trīs vadošie sportisti abos braucienos savā starpā cīnījās no pirmā līdz pēdējam aplim. Priekšfinālā uzvarēja Vālma, bet finālā Joirgs, Valters abas reizes palika trešajā vietā, taču ar to pietika, lai Baltijas kausa kopvērtējumā par vienu punktu pārspētu Joirgu. Japiezīmē, ka Zviedrim abos braucienos ātrākais apļa laiks. Ceturto vietu izcīnīja Mihails Budovskis (BO Oil Racing Team), aiz viņa Veronika Golovačova (Autosporta Centrs). Ceturtā vieta Budovskim Latvijas čempionātu ļāva pabeigt otrajā vietā, par deviņiem punktiem apsteidzot Veroniku.

Raket klasē Latvijas čempionāts nenotiek, tāpēc sacensībās mūsu sportisti nepiedalījās. Abos braucienos uzvarēja Baltijas kausa līderis igaunis Karls Soidla un godam izcīnīja Baltijas čempiona titulu.

Rotax Mini Max klasē (sportisti no 10 līdz 14 gadu vecumam) lielo intrigu starp mūsu Mārtiņu Steinertu (Steinerts RT) un igauni Kairo Kivi (Kika Motorsport) lielā mērā atrisinaja iepriekšējās sacīkstes finālbrauciena pēdējā apļa pirmais līkums, kad Kivi izvirzījās vadībā, bet Steinerts palika ārpus trases. Bija jānotiek brīnumam vai līdzīgam incidentam, lai Streinerts otro gadu pēc kārtas kļūtu par čempionu šajā klasē. Brīnumi nenotika – Steinerts uzvarēja abus braucienus, bet Kivi droši un gudri nosargāja savu otro pozīcīju, lieki neriskēdams iesaistīties cīņās ar Mārtiņu, un kļuva par Latvijas čempionu. Abos braucienos trešo vietu un stabilu trešo vietu arī sezonas kopvērtējumā izcīnīja Vadims Dzjubenko (BO Oil Racing Team). Šajā klasē Baltijas kauss netika izcīnīts.

Rotax Max Junior klasē (sportisti vecumā no 12 līdz 16 gadiem) lielisku sezonu aizvadīja Reinis Nitišs (Kika Motorsport). Pirmo gadu startējot šajā klasē, Reinis jau pirmajā sacīkstē maijā pārspēja titulēto un pieredzējušo igauni Āvo Talvaru, bet sezonas laikā šo panākumu vairākas reizes atkārtoja un jau priekšlaicīgi kļuva par Latvijas čempionu, no troņa gāzot Talvaru. Baltijas troņa iekarošana pēdējā posmā drīzāk bija formalitāte, ko Reinis izpildija godam – uzvaras un ātrākie apļi visos braucienos, sākot jau ar rīta brīvajiem treniņiem. Abos braucienos aiz viņa pirmajā trijniekā finišēja igaunis Tristans Vīdas un lietuvietis Tomas Jurēvičus. Latvijas čempionātā otro vietu izcīnīja lietuvietis, trešais Talvars, bet Baltijas kausā aiz Reiņa palika igaunis Vīdas un tas pats Talvars, kurš sezonas pašās beigās pārgāja uz Rotax Max klasi.

Rotax Max klasē (sportisti vecumā no 15 gadiem) lielākā intriga bija cīņa par Latvijas čempiona titulu starp līderi Haraldu Garkakli (Luxe Racing) un Konstantīnu Calko (BO Oil Racing Team). Viņu duelī iesaistījās arī trīs igauņi – jau pieminētais Talvars, Karls Songiseps un Mario Haugas. Pēdējie divi un vēl lietuvietis Mats Kiznis vēl nebija teikuši gala vārdu Baltijas kausā, kur līderis arī bija Garkaklis. Talvars pārliecinoši uzvarēja abus braucienus, priekšfinālā aiz sevis atstājot abus titula pretendentus Garkakli un Calko, bet Songiseps un Haugas izstājās. Visam bija jāizšķiras finālā. Uzvaru kā varēja gaidīt izcīnīja Talvars, Calko finišēja otrais, aiz viņa Haugas, bet Garkaklis ceturtais, kas Haraldam ļauj kopvērtējumā par 1 (!) punktu pārspēt Konstantīnu un kļūt par Latvijas čempionu, kam pievienots arī Baltijas čempiona nosaukums. Trešais Latvijā Renārs Ēķis (Steinerts RT)

Rotax Max DD2 (braucēji vecumā no 16 līdz 32 gadiem) klasē abus braucienus uzvarēja lietuvietis Kevins Grahoļskis, bet mūsu ātrāko braucēju Henriju Grūbi (Steinerts RT) vajāja tehniskas problēmas, kas priekšfinālā viņam ļāva ierindoties ceturtajā, bet finālā ļoti grūtā cīņā ar Oskaru Saltumu (Autosporta Centrs) būt otrajam. Neskatoties uz to Henrijs atkal kļuva par šīs klases Latvijas čempionu, bet Baltijā triumfēja Grahoļskis. Ar katru sacīksti arvien ātrāks kļūst Oskars Saltums, kurš jau kā līdzīgs ar līdzīgu spēj cīnīties ar varenajiem Grahoļski un Grūbi. Oskars sezonu noslēdza ar trešo vietu Kandavā, Latvijas čempionāta kopvērtējumā arī palika trešais, bet Baltijā kļuva par vicečempionu. Otrais Latvijā palika Jānis Gasparovičs (Autosporta Centrs).

Rotax Max Masters DD2 klasē (sportisti vecumā no 32 gadiem) šogad nestartēja pērnā gada Latvijas un Baltijas čempions Gvido Stalidzāns, viņa prombūtnē titulus abos čempionātos izcīnīja lietuvietis Jurijs Stepenins, bet Kandavā uzvarēja viņa tautietis Vitālijs Gudzenko.

Līdzīga intriga ka Rotax Max klasē bija arī KZ2 (sprtisti vecumā no 16 gadiem), kur abus līderus Raivo Luhsi (Luxe Racing) un Mārtiņu Lapiņu (Kika Motorsport) šķīra vien pieci punkti. Tomēr Luhses pārliecinošais sniegums Kandavā, uzvarot abus braucienus, neatstāja ne mazakās cerības Lapiņam. Luhse kļuva par čempionu gan Latvijā, gan Baltijā, bet Lapiņš abās ieskaitēs otrais.

Komandām uzvaru Kandavā izcīnīja Kika Motorsport (Mārtiņš Lapiņš, Reinis Nitišs un Kairo Kivi) un pārliecinoši nosargāja savas līderpozīcijas arī kopvērtējumā kļūstot par šobrīd labāko kartinga komandu Latvijā. Otrie posmā un kopvērtējumā čempionu sīvākie sāncenši Steinerts RT (Mārtiņš Steinerts, Valters Zviedris, Henrijs Grūbe), trešie posmā un kopvērtējumā Luxe Racing (Haralds Garkaklis, Raivo Luhse un Ingu Beļakovs).

2009.gada sezonā latvieši lieliski sevi parādīja Baltijas līmenī, uzvarot četrās no sešām klasēm, kurās mūsējie piedalās, turklāt varēja būt vēl labāk, ja savu karjeru kartingā nebūtu pārtraucis labākais braucējs Rotax Max Masters DD2 klasē Gvido Stalidzāns un ja finansiālas un tehniskas problēmas nevajātu Henriju Grūbi Rotax Max DD2 klasē. Divi Baltijas čempioni lietuviešiem, bet igauņiem tikai viens.

Informācija par sacensībām www.kartings.org

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *