Bīstamajā ‘Raganas katla’ driftā dominē juniori un meistari

Foto: Andris Smilšarājs

Tikai vienreiz gadā- drifts notiek Biķernieku trases “Raganas Katlā”, sacensības, kurām piemīt  īpaša maģija, meža vidus, nav zonas internetam, visi driftu skatās kopīgi, retā reize, kad fani saplūst ar braucējiem un komandām, savstarpējā komunikācijā un sacensību baudīšanā, Raganas katla drifts ir maģiskākais drifts gadā, un arī šogad tas pierādījās.

7.- 8. septembrī vienā no bīstamākajām drifta trasē Eiropā uz starta stājās 46 Semi Pro sportisti un 24 Pro klases sportisti. Sacensības iesākās ar treniņiem, kur lielai daļai braucēju šī bija pirmā reize uz atjaunotā Raganas katla seguma, kas prasīja mazliet savādākus regulējumus un pielāgošanos. Ja PRO klase aizvadīja, tā teikt, salīdzinoši bez elpu aizraujošiem mirkļiem treniņus, tad par Semi Pro klasi to teikt nevarēja. Raganas katls kļūdas nepiedod, ja tu kļūdies trases sākumā, tas citreiz pat jāsaka, ka labāk līdz galam neturpināt mēģināt. Pēc treniņiem tika aizvadīti kvalifikācijas braucieni, kaut šeit sportisti trasē dodas pa vienam, stress un adrenalīns dara savu, un lai gan šķiet, ka treniņos braucējs bijis stabils, tad sākoties kvalifikācijai viss var mainīties. PRO klasē no 24 sportistiem izdevās pie punktiem tikt tikai 18 braucējiem, bet atlikušajiem 6 sacensības beidzās jau sestdienas vakarā, starp tiem šoreiz neviens latvietis, par ko, protams patiess prieks latviešu līdzjutējiem, bet, protams tas reizē arī nozīmēja, ka tandēmi noteikti būs latviešiem vienam pret otru jau pirmajos pāros. Pro kvalifikācijā labākais lietuvietis Gediminas Levickas, kurš ejot uz “pilnu banku” visu , vai neko, savā otrajā braucienā uzstādīja augstāko kvalifikācijas rezultātu- 94 punkti, salīdzinot ar pirmo braucienu, kas bija tikai 71 punkts, šis tiešām bija tas moments, kad risks atmaksājās. Noteikti jāpiemin, ka risks ne vienmēr atmaksājas, tieši mēģinot uzstādīt labāko rezultātu savā otrajā piegājienā igaunis Graigs Merillo piedzīvoja vienu no dienas smagākajām avārijām, kārtīgi padrupinot Raganas Katla vaļņus.

Sem Pro klasē pretēji labāka situācija, ja treniņos viss izskatījās mazliet šaubīgāk, tad uz kvalifikāciju izskatījās, ka sportisti bija mazliet saņēmušies. Pirmais kvalifikācijas aplis aizritēja bez avārijām, bet sākoties otrajam aplim atkal adrenalīns darīja savu, un gandrīz katrs piektais dzīvojās pa katla vaļņiem vai riepu blokiem. Šoreiz vissmagāko avāriju piedzīvoja Ronalds Šaltens, arī mēģinot uzlabot savu otrā brauciena rezultātu, diemžēl nesekmīgi, sportista auto tika pamatīgi bojāts, un kaut vai sportists bija kvalificējies tandēmiem, nākamajā dienā viņš uz starta neizgāja, jo auto tik viegli salabot nevarēs. Šeit noteikti novēlam sportistam ātru auto salabošanu, lai jau oktobrī izietu uz starta lielajā sezonas finālā. Vēl viens interesants fakts, kas reti tā notiek, bet arī Semi Pro kvalifikācijas uzvarētājs ieguva 94 punktus, abām klasēs vienāds punktu skaits labākajai kvalifikācijai. Šoreiz labākais Semi pro kvalifikācijā juniors Mārtiņš Immermanis, kas ir viņa šīs sezonas labākais sniegums, un arī pirmais pjedestāls, par ko arī apsveicam. Semi Pro no 46 sportistiem kopā punktus ieguva 38 sportisti, kur teorijā varēja dot iespēju braukt TOP48 tandēmus, bet tomēr pēc ilgām diskusijām, tika lemts palikt pie standarta TOP32 saistībā ar trases specifiku.

Svētdiena, galvenā sacensību diena, fantastisks laiks, driftam labvēlīgs laiks, saule, līdzjutēji, atmosfēra un , protams, drifts, šoreiz viss bija tā kā tam bija jābūt skaistās sacensībās.

Diena iesākās ar pro klase treniņiem, kur smagu avāriju piedzīvoja kvalifikācijas uzvarētājs Levickas, bet spēja savu auto saremontēt uz tandēmiem, un, treniņos uz starta neizgāja vairākkārtējais Baltijas čempions Jānis Jurka, kuram šī bija atgriešanās uz starta. Jānis sestdienas treniņos demonstrēja ļoti labu sniegumu, jau visi bija sailgojušies pēc viņa drifta stila, tomēr svētdien auto pateica, ka cīņa šoreiz beidzas īsti nesākoties, arī šeit novēlam sportistam auto salabošanu, lai Jāni pilnvērtīgi (nepilnu) redzētu uz starta sezonas noslēgumā. Pro klase brauca TOP32 tandēmu egli, kas tika veidota, lai visi kvalifikācijā ieguvušie sportisti iegūtu iespēju braukt tandēmus. Pirmā cīņa Aleksandram Vlasovam, starp citu, kuru apsveicam ar atgriešanos pēc smagās avārijas DMEC Rīgas posmā, pret Tomu Jankovski, šoreiz pārāks Toms. Latviešu tandēmā Jānis Bērziņš pret Raivi Alkšāru, šoreiz labāks Jānis. Pēc diviem TOP32 braucieniem nu bija pilns TOP16, un cīņas solījās būt drastiskas, katram savs mērķis, sezonas piektais posms, un konkurenti viens par otru spēcīgāki. Gediminas Levickas uzvar Jankovski, Bērziņs Rolands automātiski tiek TOP8, jo Jurka nestartē tehnisku iemeslu dēļ, Kroģeris šoreiz ar minimālu kļūdu piekāpjas agresīvajam Merillo, kuram pēc smagās avārijas sestdienā auto pa nakti lika kopā Latvijas komanda “Drifta Darbnīca”, Bluša pirmais tandēms pret lietuvieti Vindžigelski rezultējas ar pārbraucienu, bet tā rezultātā uzvar Blušs. Otrajā egles pusē Burkovam, kas ir pašreizējais Baltijas līderis, pretī Jānis Bērziņš, kurš savu auto salika tikai piektdienas vakarā, nezinot vai vispār startēs, un Jānis apstādina Burkovu no tālākās cīņas šajā posmā, mazliet dodot vēl iespēju citiem cīnīties par Baltijas titulu 2024, Edmunds Bērziņš, kuram arī šīs bija pirmās sacensības šogad piekāpjas igaunim Karel Piiroja, Strelkovs uzvar Vaidu, kurš cīnījās ar tehniku visu nedēļas nogali, un lietuvietis Donatas uzvar igauni Viinapuu. TOP8 solīja vēl skarbākas cīņas, un to jau redzējām pirmajā tandēmā. Rolands Bērziņš pret Gediminas Levickas, iespējams dienas apspriestākais tandēms par rezultātu, Rolands demonstrēja ļoti skaistu vadošo braucienu, kas varbūt nebija tik labs no lietuvieša puses, bet atkal sekojošais brauciens no Rolanda puses nebija tas viņa labākais sniegums, un , lai vai vizuāli , uzmetot zemi pa gaisu lietuvietis izbrauca ārpus trases, kur šķita ka tādejādi viņam būs 0 par braucienu, veicot izpēti un izvērtējot visus video, arī FPV dronu video, varēja redzēt, ka lietuvietis izbrauc ārpus trases tikai ar 1 riteni, par ko ir tikai mīnus punkti, nevis 0 punkti , ja tie būtu divi riteņi, tāpēc šoreiz uzvar Levickas. Nākamajā pārī Blušs pret Merillo, uzvar Blušs, kurš ir tik ātrs šajā trasē, kā neviens cits, igaunis Piiroja uzvar Jāni Bērziņu, un lietuvietis Macpreikša uzvar igauni Strelkovu. TOP4 PRO klasē divi lietuvieši , viens latvietis un viens igaunis. Cīņas skarbas, katrs vēlas pjedestālu bīstamajā Raganas katlā, bet šoreiz tas izdodas lietuvietim Donatas Macpreikšas, aiz sevis atstājot komandas biedru Gediminas Levickas, bet trešais Kristaps Blušs, un starp citu viņam tikai otrā reize, kad brauc Raganas katlā, un abās sacensībās bijis uz pjedestāla, palikusi tikai 1.vieta neiekarota, to atstāsim tad nākamajam gadam, mēs ceram. Kāpēc meistaru pjedestāls- jo visi viņi brauc ilgus gadus, tā teikt drifteri ar paprāvu drifta pieredzi.

SEMI PRO klase, pilns TOP32, visi noskaņoti agresīvi, visi grib uzvarēt, te par čempionāta sezonas punktiem cīnās ne tikai latvieši, bet arī igauņi, kopvērtējums ir tik svarīgs kā vēl nekad, jo tomēr pirmspēdējais sezonas posms. Milzīgs prieks par visiem Latvijas sportistiem, kuriem šī bija pirmā reize Raganas katlā, noteikti vēlamies uzteikt visus Street , kuri ir pārnākuši uz Semi Pro. Viens no interesantākajiem Semi Pro momentiem bija mirklis, kad divi Semi Pro aizlienēja mašīnas no Pro, un sakrita tā, ka viņiem bija tieši jābrauc vienam pret otru. Henriks Dulbinskis aizņēmās Jāņa Bērziņa PRO klases auto, bet Mārtiņš Bērziņs sava brāļa Rolanda Bērziņa auto, un Semi Pro redzējām tandēmu, bet ar PRO mašīnām. Līdz TOP8 latviešu sportisti visi bija tikuši jau galā ar visiem lietuviešim un igauņiem, cīņā atstājot tikai vienu lietuvieti un vienu igauni, kuriem bija jābrauc vienam pret otru, un tas jau nozīmēja, ka latvieši būs uz pjedestāla. TOP8 Immermanis uzveica Dulbinski, kurš brauca ar aizlienēto Jāņa Bērziņa auto, un uzveica tikai ar pārbraucienu, tātad Dulbinskis viegli pielāgojās svešam auto, Šteinbergs pieveica Martinsonu, kuram šis bija debijas gada labākais sniegums un šādā sarežģīta trasē, Baumanis pieveica savu vienu no lielākajiem sezonas konkurentiem Maļinovski, bet igauņu juniors Altmets, lietuvieti Kolosovas. TOP4- trīs juniori, un Šteinbergs, bet reizē arī 3 debitanti semi pro klasē, un, lai viss būtu vēl interesantāk visi četri viņi Raganas katlā brauca pirmo reizi sacensībās, interesantas sakritības. Šoreiz labākie visi 3 juniori, šādi bijis vēl nebija, kad , ja nav atsevišķi junioru tandēmi, ka visi uz pjedestāla dzer bērnu šampanieti, bet šoreiz tā notika. Pirmais- Daniels Baumanis, kas ir viņa jau ceturtā uzvara pēc kārtas no  pieciem posmiem, kas ir vēl nebijis sniegums Latvijā, viņam sekoja šoreiz viņa komandas biedrs Mārtiņš Immermanis, kurš arī ieguva pirmo vietu kvalifikācijā, un Mārtiņam pirmais pjedestāls kā Semi Pro braucējam, un trešais juniors- igaunis Artūrs Altmets, kurš ir viens no  lielākajiem Daniela konkurentiem Baltijas Semi Pro  ieskaitē, jo viņu starpā ir tikai 20 punkti, bet labāko šim čempionātam noskaidros tikai  5.-6. oktobrī Biķernieku lielajā trasē.

Paldies visiem apmeklētājiem , ka bijāt kopā ar mums, visiem sportistiem, komandām, fantastiski  aizvadītas sacensības, motor galvu cienīga atmosfēra, un noteikti  nedēļas nogale ko atcerēties, bet  varam teikt vienu, Raganas katlu  garām laist nevar, un jau nespējam sagaidīt 2025 gada sacensības.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *