Organizatori atceļ ātruma kontroli
Juris Dargēvičs, www.f1.lv
Foto: janisvinters.lv
Jau ziņojām, ka šodien Lisabonā “JV Moto Team Riga” motocikli, kā arī pavadošais transports, stājās tehniskās un administratīvās komisijas priekšā. Kā portālu “DELFI” informēja komandas menedžeris Jānis Gaigals, nekāda aizķeršanās netika piedzīvota, tomēr process bijis ļoti garš un ildzis aptuveni astoņas stundas.
Galvenais pārsteigums visiem dalībniekiem bija šodien sniegtais paziņojums, ka 2007. gada Dakāras maratonā motocikliem tomēr netiks uzlikti ātruma ierobežojumi. Atgādinām, ka sākotnēji tika plānots drošības dēļ pieļaujamo maksimālo ātrumu samazināt līdz 160 kilometriem stundā. Šādi notikumu pavērsieni nospēlē par labu “KTM” rūpnīcas komandām, kuru jaunie motocikli ir apgādāti ar ievērojami jaudīgākiem dzinējiem.
“Katra Dakāra nāk ar brīnumiem un pārsteigumiem un arī šoreiz nebija nekāds izņēmums,” atklāja Gaigals. “Šodien noskaidrojās, ka motocikliem nebūs ātruma ierobežojumu, kā tas tika paredzēts iepriekš. Kā izrādās, decembra vidū kāda orgkomiteja esot pieņēmusi lēmumu gluži vienkārši atcelt šo noteikumu punktu.”
Negaidītais pavērsiens Rīgas komandai ir sāpīgs, jo tehnika tika gatavota, pamatojoties uz iepriekš dotajām norādēm. Ja “JV Moto Team Riga” būtu ātrāk informēti par šīm izmaiņām, komandas motociklu dzinēji tiktu pilnveidoti tāpat kā citus gadus, tomēr tagad par maksimālā ātruma palielināšanu pat netika domāts.
“Divus gadus tika runāts par drošības paaugstināšanu, ko varētu panākt tieši ar ātruma ierobežošanu,” turpināja Gaigals. “Līdz ar to arī motocikli tiek būvēti atbilstoši šiem noteikumiem. Pašlaik situācija tāda, ka “KTM” komandas brauc ar jauniem ražojumiem, kuru dzinēju jauda un maksimālais ātrums ir lielāks nekā pārējiem sacensību dalībniekiem. Tas nozīmē, ka “KTM” šāds lēmums ir izdevīgs”
Gaigals nenoliedza iespējamību, ka tā ir bijusi apzināta organizatoru rīcība, jo visiem ir skaidrs, ka divu nedēļu laikā nav iespējams pilnvērtīgi sagatavot tehniku atbilstoši jaunajām prasībām, pat ja par noteikumu maiņu būtu paziņots uzreiz pēc grozījumu pieņemšanas.
Kā vienīgo argumentu Dakāras rallijreida organizatori min faktu, ka ātruma ierobežojumi tikai vairāk novērstu braucēju no koncentrēšanās, jo viņuprāt motociklisti vairāk uzmanības ātrajos posmos veltītu GPS un spidometra kontrolei, nevis skatītos uz ceļu. Tas, protams, ir absurds, jo ātruma kontrolēšanai speciāli tika iepirkti gaismas un skaņas signāli, kas maksāja zināmu naudas summu un no organizatoru puses turklāt vēl bija obligāta prasība.
Lai nu kā, Jānis un Einārs Vinteri, tāpat kā visi pārējie dalībnieki, dosies tuksnesī par spīti šiem jaunumiem, bet šovakar vēl mūsu komandai paredzēta vizīte Latvijas vēstniecībā. Rīt aktīvi notiks pēdējā sagatavošanās ceļam, jo jau sestdien pulksten 6:30 no rīta pēc vietējā laika tiks dots maratona starts.
Šobrīd Lisabonas apkārtnē valda sauss un saulains laiks, bet gaisa temperatūra dienā mēdz sasniegt pat 15 grādus pēc Celsija. Tāpēc paredzams, ka sacīkšu Eiropas daļas ātrumposmi, atšķirībā no pagājušā gada, visticamāk, notiks pa sausiem ceļiem.