Latviju Dakārā pārstāvēs piecas ekipāžas
Info: dakar.com
Foto: rigarrt.lv
Arī šogad Dakāras rallijā automašīnu klasē startēs ekipāžas no Latvijas. Prieks, ka šogad to skaits ir audzis, jo šogad Dakāras tuksnesī mēs redzēsim jau piecas automašīnas no Latvijas.
Rīgas rallijreida komandas sastāvā uz starta izies Māris Saukāns/Didzis Zariņs, Jānis Āzis/Ainārs Princis, kā arī Andris Feldmanis/Krists Feldmanis, kuriem šis būs pirmais starts Dakārā. Kamēr Saukāna un Prinča ekipāžas pilotēs jaunākās paaudzes „oskarus”, tikmēr Feldmaņi brauks ar iepriekšējo modeli. Ar katru gadu mūsu ekipāžām rezultāti ir labāki, kur pēdējā gadā Dambja ekipāža finišēja jau 26.vietā, bet Āža ekipāža 33.vietā.
Bez šiem pilotiem Latviju vēl pārstāvēs „RE Autoklubs” komanda. Tajā brauks Jānis Naglis/Agris Pētersons un Aldis Vilcāns/Artūrs Masteiko, kuriem šī būs pirmā Dakāra. Naglis brauks ar „Mitsubishi” automašīnu, bet Vilcāns izmantos „Toyota” automobili.
Ja runājam par Dakāras rallija līderiem, tad šeit noteikti ir jāmin „Mitsubishi” komanda, kura pagājušajā gadā izcīnīja pirmās divas vietas. Uzvarēja Stefans Petransels, bet otrajā vietā, zaudējot tikai septiņas minūtes, palika Luks Alfāns. „Mitsubishi” komandas piloti par saviem galvenajiem konkurentiem uzskata „Volkswagen” komandas braucējus Milleru (ceturtā vieta pagājušajā gadā), Suozu (septītā vieta) un Sainsu (devītā vieta).
„Mūsu galvenie konkurenti būs „Volkswagen”, kuriem ir ļoti ātras mašīnas. Ja paskatāmies uz pagājušo gadu, tad mēs neuzvarējām nevienā ātrumposmā, taču finišā ieņēmām pirmo un otro vietu,” saka Alfāns.
Trešais pagājušajā gadā bija „Schlesser Adventures” komandas braucējs Žans Luī Šlesērs, kurš pirms šī gada Dakāras rallija starta paziņoja, ka viņu apmierinās tikai pirmā vieta.
„Ir skaidrs tas, ka man šogad vajadzēs riskēt nedaudz vairāk nekā iepriekšējā gadā, jo mani interesē tikai pirmā vieta,” saka Šlesērs. Tāpat pie favorītiem noteikti ir jāmin divkārtējais Dakāras rallija dalībnieks, kā arī divkārtējais pasaules rallija čempions Karloss Sainss, kurš, lai arī pagājušajā gadā uzvarēja piecos atsevišķos ātrumposmos, beigās palika devītais. „Mani šogad neinteresē uzvaras atsevišķos ātrumposmos, bet gan uzvara Dakāras rallija kopvērtējumā,” pārliecinoši saka Sainss. Tāpat noteikti nevar aizmirst „Mitsubishi” komandas braucēju Hiroši Masuoku, kurš pagājušajā gadā beigās palika piektajā vietā.
Lai arī mūsu sportisti vēl nekad nav iebraukuši pirmajā desmitniekā, kāds no viņiem noteikti klusībā cer, ka veiksmes gadījumā tas var izdoties. Protams, no mūsu debitantiem nevar jau pirmajā gadā prasīt augstus rezultātus, taču gribētos novēlēt visiem mūsu dalībniekiem izturību un veiksmi šajā grūtajā un smagajā rallijā.