Čagins mēģinās revanšēties
Info: dakar.com; marathonrally.com
Foto: kamazmaster.ru
Arī smago automašīnu konkurencē šogad solās būt sīva un grūta cīņa. Pagājušajā gadā uzvarēja holandietis Hans Steisijs, bet Vladimirs Čagins piedzīvoja avāriju, tāpēc šogad krievu ekipāža cer atkarot titulu.
Šogad Dakāras rallijam smago automašīnu ieskaitē pieteicās ap 100 ekipāžām, taču vēl nav zināms, vai visas izies tehnisko komisiju. Kā jau katru gadu ir ierasts, tad arī šogad par uzvaru cīnīsies Krievijas komanda ar Vladimiru Čaginu priekšgalā. Čaginam šogad ir laba izdevība uzvarēt un noķert leģendāro Dakāras rallija braucēju Karelu Lopraisu, kurš savas karjeras laikā sešas reizes ir uzvarējis šajā prestižajā bezceļu rallijā.
Atgādināsim, ka pagājušajā gadā, būdams jau sacensību līderis, „Kamaz” pilots Vladimirs Čagins sacensību pirmajā daļā piedzīvoja diezgan iespaidīgu avāriju un izstājās. Neskatoties uz pagājušajā gadā piedzīvoto neveiksmi, komanda ir noskaņojusies optimistiski un gatava cīņai.
„Es negribu atkārtot pagājušā gada avāriju,” iesāk Čagins. „Pirms starta esam mierīgi. Sportistiem bieži savas karjeras laikā nākas pieļaut kļūdas un atrasties grūtās situācijās. Uzskatu, ka Dakārā 50 % no uzvaras ir sagatavošanās pirms rallija, bet otra puse ir komandas darbs – stratēģijas izvēle, koordinēšana un darbs bivokā.”
Jāatzīmē, ka būtiskas izmaiņas šogad ir piedzīvojis pats „Kamaz” modelis. Šogad Čagina ekipāža brauks ar uzlaboto „KAMAZ-4326 VK”. Šai automašīnai dzinējs ir pārvietots par 400 milimetriem uz aizmuguri, bet braucēju kabīne – par 200 milimetriem. Mašīnai būs papildus radiatori, ventilatori, gaisa savācēji un citas dzesēšanas sistēmas. Arī riteņi tagad atrodas daudz tuvāk bamperiem, kas garantē labāku manevrētspēju.
Pateicoties Čagina pagājušā gada neveiksmei, par uzvarētāju smago automašīnu klasē tika kronēts holandietis Hans Steisijs. Arī Steisija „MAN” šogad ir piedzīvojusi būtiskus uzlabojumus. „MAN” automašīnas būs aprīkota ar 500 ZS lielu jaudu, kas var sasniegt līdz pat 150 km/h lielu ātrumu.
„Ja mēs nefinišēsim, tad tas būs ļoti bēdīgi. Ja godīgi, tad mums uzlaboto mašīnu vēl tā pa īstam nav izdevies patestēt, tā kā sanāks vien to testēt pašā Dakāras rallijā. Tas, ka mēs vienmēr esam virsotnē, parāda, cik mēs tomēr esam stipri.”
Tāpat noteikti jāpiemin Mardejeva, Lopraisa un Van Ginkela ekipāžas, kuras negrasās tā vienkārši padoties. Protams, „uz papīra” un pēc pieredzes neapšaubāms līderis skaitās Čagins, taču šeit viss ir atkarīgs no veiksmes un tehnikas. Pagājušajā gadā Čaginu piemeklēja neveiksme, tāpēc redzēsim, vai komanda spēs saņemties un nokļūt atkal virsotnē, vai nē.