Baumanis trešais “Euro RX1” pēdējā posmā un sezonas kopvērtējumā
Foto: Red Bull Content Pool
Par Benelux World RX of Spa-Francorchamps FIA pasaules rallijkrosa čempionātā kļuvis Johans Kristofersons. Tikmēr Eiropas čempionātā Euro RX1 ieskaitē par 2021. gada sezonas čempionu kļuva Andreass Bakeruds. Savukārt viņa komandas biedrs latvietis Jānis Baumanis Beļģijā sasniedza trešo vietu gan posmā, gan sezonas kopvērtējumā.
Pirmo sacensību dienu Jānis Baumanis noslēdza 11. vietā. Lai gan pirmajā braucienā tika apliecināts ESMotorsport komandas sagatavotās Škoda Fabia ātrums, latviešu sportists iestrēga aiz Renē Minniha. Finišā abas mašīnas iebrauca gandrīz blakus viena otrai, tomēr Minnihs nosargāja uzvaru braucienā.
Otrais brauciens Baumanim beidzās jau pēc dažiem pagriezieniem. Startējis no ārmalas, Jānis pakāpās līdz otrajai pozīcijai, kad kontakts ar Minnihu sabojāja viņa mašīnas aizmugurējo balstiekārtu, kā rezultātā Baumanis palika trases malā.
Svētdiena tika uzsākta apņēmīgi – Baumanis dominēja savā braucienā un kopējā ieskaitē piekāpās vienīgi Bakerudam, kurš šodien atzīmē savu 30. dzimšanas dienu. Pēdējais kvalifikācijas brauciens ESMotorsport komandai nebija tik veiksmīgs – Bakerudam neizdevās uzvarēt visās četrās kārtās, jo pēdējā braucienā Džonatans Paijē sasniedza labāku rezultātu, kamēr Baumanis palika septītais.
Jānim Baumanim ar to bija pietiekami, lai iekļūtu pusfinālā, kuru uzsākt no otrās starta rindas. Pēc pirmā pagrieziena Baumanis iekārtojās ceturtajā vietā, taču veica pāris labus apdzīšanas manevrus un tika līdz otrajai vietā finišā.
Finālā abi titula kandidāti Andreass Bakeruds un Fabiens Paijē stājās blakus viens otram pirmajā rindā. Bakerudam padevās labāks starts par francūzi, bet Baumanis iekārtojās trešajā pozīcijā. Lai gan Paijē turējās cieši aiz Bakeruda, vadošais trio saglabāja savas pozīcijas. Bakeruds tādējādi kļuva par Eiropas rallijkrosa čempionu Euro RX1 ieskaitē, par 4 punktiem pārspējot Paijē. Tikmēr lieliska sezonas pēdējā diena sniedza Baumanim trešo vietu arī čempionāta kopvērtējumā.
Sacensības pasaules čempionātā iesākās jaudīgi, jo jau pirmajā braucienā satikās pēdējo trīs posmu uzvarētāji. Startā Johans Kristofersons cīkstējās ar Niklasu Gronholmu. Somu sportistam nācās atzīt ne tikai trīskārtējā pasaules čempiona pārākumu, bet piekāpties arī Timijam Hansenam. Neraugoties uz uzvaru braucienā, kopējā ieskaitē Kristofersons palika otrais, jo lielisku tempu ar Renault Mégane demonstrēja Kevins Abrings.
Otrais brauciens Abringam neizdevās. Pēc kontakta ar Kevinu Hansenu, Abrings sagriezās sāniski, daļēji aizsedzot ceļu pārējiem braucējiem. Notikušais netraucēja Kristofersonam uzrādīt labāko rezultātu četru apļu summā un noslēgt dienu kā līderim. Bez kontakta otrajā kvalifikācijā neiztika arī vecākais no brāļiem Hanseniem. Pirmā apļa grūstīšanās starp Timiju Hansenu un Niklasu Gronholmu noslēdzās visai ātri, jo Gronholmam nepietika vieta trases ārmalā – viņa vadītais auto ietriecās riepu izveidotajās drošības barjerās un finišu nesasniedza.
Gronholma neveiksme ļāva trešajā kārtā startēt ar lēnākiem konkurentiem. Pasaules rallija čempiona Markusa Gronholma dēls izmantoja šo izdevību, uzrādot labāko rezultātu. Kristofersons šoreiz piekāpās abiem brāļiem Hanseniem, taču saglabāja pirmo vietu trīs braucienu summā.
Lai gan Gronholmam savus galvenos konkurentus izdevās pieveikt arī pēdējā braucienā, kopējā ieskaitē nepārspēts palika Kevins Abrings. Četru braucienu summā Abrings un Kristofersons guva vienādu skaitu punktu, taču nīderlandietis tika klasificēts kā kvalifikācijas uzvarētājs, pateicoties panākumiem divās kārtās, kamēr Kristofersons uzvarēja tikai vienu.
Pamatīgu drāmu sagādāja pusfinālu braucieni. Pirmajā no tiem Kevins Abrings izmantoja “pole position” priekšrocības un nonāca brauciena vadībā. Neliels trieciens no aizmugurē esošā Timija Hansena lika Abringa mašīnai sagriezties, kā rezultātā cerības uz finālu bija zudušas. Finālā iekļuva abi brāļi Hanseni, kā arī Antons Marklunds, kurš izmantoja Timo Šeidera auto tehniskās ķibeles.
Otrajā pusfinālā abi Ferratum World RX of Rīga uzvarētāji Johans Kristofersons un Niklass Gronholms nesadalīja trasi jau pirmajos pagriezienos. Tā rezultātā Gronholms pazaudēja ļoti daudz laika, atkrita uz pēdējo vietu un līdz finišam augstāk par ceturto vietu nespēja tikt. Kristofersons izcīnīja uzvaru braucienā, bet finālā iekļuva arī Kristians Sabo un Enzo Ide.
Tiesneši Timijam Hansenam piešķīra 5 sekunžu sodu, līdz ar to finālu viņš uzsāka no pēdējās rindas, kamēr blakus Kristofersonam priekšā stājās Timija brālis Kevins. Šoreiz gan Kristofersonu trasē nebija iespējams apturēt. Viņš izcīnīja savu otro uzvaru šosezon. Uz pjedestāla kāpa arī Kevins Hansens un Kristians Sabo, kuram trešā vieta ir karjeras labākais sasniegums pasaules čempionātā.
“Šis ir ļoti labs rezultāts. Guvām priekšrocības no tā, ka trases grants segums atšķīrās no tā, ko pieredzējām šeit pirms diviem gadiem. Trasē jutāmies ļoti komfortabli! Esmu ļoti priecīgs, ka izdevās uzvarēt pusfinālā un finālā, protams, biju cerējis izcīnīt arī 16 punktus kvalifikācijā, bet šis ir lielisks iznākums gan mums, gan čempionāta cīņas saasināšanā. Man pašam pārskrēja skudriņas, kad Hansens uzvarēja braucienu ceturtajā kvalifikācijā, jo tribīnes vienkārši uguņoja. Ceru, ka viņi piedzīvoja ko līdzīgu arī finālā pēc manas uzvaras,” pēc izcīnītās uzvaras izteicās Johans Kristofersons.
Timijs Hansens saglabājis vadību čempionāta kopvērtējumā ar 151 punktu, taču no otrā vietā esošā Johana Kristofersona viņu šķir tikai 12 punkti. Vēl 3 punktus tālāk ir Kevins Hansens.
Gijoms de Ridērs parūpējās par prieka brīžiem vietējiem beļģu faniem. Mājinieks aizraujošā fināla duelī pēc spraigas kontaktcīņas pieveica savu sezonas galveno sāncensi Jessi Kallio cīņā par uzvaru elektromobiļu RX2e ieskaitē.
Volland Racing braucēju duelī Eiropas čempionātā priekšpiedziņas automašīnām Euro RX3 ieskaitē panākumu guva kopvērtējuma līderis Jurijs Beļevskis. Par viņa galveno sāncensi šajā posmā kļuva krievs Marats Kņazjevs. Rūtoto finiša karogu tomēr pirmais sasniedza Beļevskis, sperot vēl vienu soli tuvāk titulam.
Lai gan Euro RX1 ieskaitē sezona jau beigusies, pasaules čempionātā skatītājus gaida vēl trīs posmi. Bez atelpas brīža 16. un 17. oktobrī rallijkrosa elite dosies uz Montalegres trasi Portugālē, bet čempions tiks noskaidrots 27. un 28. novembrī Nirburgringā, Vācijā, gaidāmajā dubultposmā.