Latvieši dodas ceļā uz Gambiju
Info: delfi.lv
Kamēr vieni motoru sporta entuziasti gatavojas Dakaras piedzīvojumam, bariņš latviešu nedomā stāvēt malā un gadu mijā plāno piedalīties amatieru rallijā Plimuta – Bandžula. Šis izmaksu ziņā krietni pievilcīgākais pasākums ir kļuvis par tradīciju un katru gadu pulcē arvien lielāku dalībnieku skaitu no Latvijas.
Par to, kas īsti ir Plimutas – Bandžulas rallijs, ziņojām jau iepriekšējos gados, tomēr īsumā atgādināsim šīs sacīkstes jēgu un noteikumus. Šis piedzīvojumu brauciens ir paredzēts amatieriem, nevis profesionāliem sportistiem un tajā piedalās cilvēki, kas vai nu nevar vai nevēlas tērēt milzīgus finansiālos līdzekļus. Sacensību galvenais mērķis ir tikt līdz finišam Gambijā un maršruts ved pa salīdzinoši vieglāk pārvaramu apvidu nekā savulaik Dakaras rallijmaratonā.
Par to, cik ļoti vienkāršas šīs sacīkstes ir tehniskajā ziņā, liecina izveidotais brauciena nolikums. Tas paredz, ka vienas ekipāžas automašīnas cena nedrīkst pārsniegt 100 Lielbritānijas mārciņas (aptuveni 100 lati), savukārt sagatavošanās procesā nedrīkst tērēt vairāk par 15 mārciņām.
“Plymouth-Banjul Challenge” noteikumi
1. Auto iegādes vērtība nedrīkst pārsniegt 100 Lielbritānijas mārciņas (aptuveni 100 lati);
2. Auto sagatavošanai nedrīkst tērēt vairāk kā 15 mārciņas;
3. Dalībniekiem nav pieejams nekāds atbalsts distancē (nekādu mediķu, ugunsdzēsēju, helikopteru un tā tālāk – katrs pats atbild par savu rīcību);
4. Auto jābūt ar stūri kreisajā pusē;
5. Distances galā auto pārdod izsolē un iegūto naudu ziedo labdarībai;
6. Visus noteikumus, izņemotceturto unpiekto, drīkst pārkāpt.
Atbilstoši organizatoru izstrādātajiem noteikumiem, pēc finiša automobiļi ir jānodod izsolē, kur tie tiek pārdoti, bet nauda ziedota labdarībai. Reglaments paredz, ka pirmos trīs noteikumus drīkst pārkāpt, tomēr, kas attiecas uz auto cenu, reti kurš vēlēsies braukt ar dārgu sporta auto, zinot, ka finišā tas būs jāatdod citiem…
Lai gan par oficiālo starta vietu tiek atzīta Plimutas pilsēta Lielbritānijā, reālais starts notiks vien Gibraltārā, kur kopā savācas komandas no ASV, Austrālijas, kā arī dažādām Eiropas valstīm. Pēc tam visi dodas uz Maroku, šķērso Rietumsahāru, Mauritāniju un Senegālu, bet finišē Gambijā. Kopumā jāveic apmēram 6000 kilometri, kas ved gan pa šoseju, gan tuksnesi, gan arī okeāna piekrasti.
Pirmo reizi šāds piedzīvojumu brauciens tika rīkots 2003. gadā, kad divi vīri no Lielbritānijas nolēma rīkot alternatīvas sacīkstes Parīzes – Dakāras rallijmaratonam. Pēc gada braucienā piedalījās 120 spēkrati un jau no pirmajām sacensībām “Plymouth-Banjul Challenge” maratonā startē arī latvieši.
Nekādas laika kontroles šajā sacīkstē netiek ņemtas vērā, taču zinot to, ar kādām mašīnām vairums dalībnieku mēro ceļu cauri Eiropai līdz Āfrikas vidienei, jau tā ir garantēts pietiekami daudz uztraukumu, remontu un galvassāpju. Faktiski uzdevums ir ar vecajiem automobiļiem nokļūt galapunktā un pēc tam iespaidu pilniem ar lidmašīnu lidot atpakaļ uz Eiropu.
Līdz ar latviešu startiem Dakarā, interese par Āfriku mūsu valstī ir pieaugusi nesalīdzināmi strauji un daudzi līdzjutēji ir atraduši veidu kā par daudz mazāku samaksu izbaudīt Melnā kontinenta burvību. Ik gadu dalībnieku saraksts ar latviešiem pieaug un šajā reizē “Plymouth – Banjul Challenge” brauks desmit ekipāžas no Latvijas. Dažās no tām startēs divi, bet dažās arī trīs entuziasti. Daži no iepriekš pieteiktajiem dalībniekiem dažādu iemeslu, tostarp nestabilās situācijas dēļ Āfrikā, ir mainījuši savus plānus. Citi piedzīvojumā dosies neoficiāli.
Sacensību sākums plānots 2008. gada 20. decembrī Plimutā, bet jau ap Ziemassvētkiem komandas ieradīsies skaistajā Marokas pilsētā Marakešā. Runājot par veicamo maršrutu, objektīvi būtu sākt skaitīt no Gibraltāra jūras šauruma, jo tieši tur kopā savāksies piedzīvojumu meklētāji no visas Eiropas un pat aizokeāna zemēm – došanās uz Lielbritāniju nav obligāts nosacījums. Trīs nedēļu laikā dalībnieki no Latvijas šķērsos Lietuvas, Polijas, Čehijas, Francijas, Itālijas, Spānijas, Marokas, Rietumsahāras, Mauritānijas, Senegālas un Gambijas teritorijas.
Plimutas – Bandžulas latviešu dalībnieku saraksts
Grupa | Braucēji | Mašīna | Numurs |
Mad Soul Runners (www.thesilkroadchallenge.com) | |||
1 | Jānis Bokāns Rūdolfs Krēsliņš |
Honda Civic 1.5I (1985) | T9111 |
BARSHI | |||
7 | Rolands Bartusevics Almands Bartusevics |
? | T9702 |
The Pompiers (www.thepompiers.webs.com) | |||
7 | Gints Alberings Dzintars Plūme |
Vaz 2108 (1985) | T9708 |
Zigis 76 (www.zigis76.lv) | |||
7 | Māris Balodis Arnis Balodis |
VW Passat (1991) | T9740 |
Jave Adventure Team I | |||
8 | Edgars Janovs Jānis Gaibišelis |
Vaz 2163 (1983) | T9804 |
Jave Adventure Team II | |||
8 | Aigars Jakovs Vilnis Zirdziņš |
Vaz 2105 (1982) | T9805 |
The Dukes of Kurland (dukes.basement.lv) | |||
8 | Eduards Tiltiņš Roberts Ansons Edijs Valcis |
Audi 100 Avant Quattro (1986) |
T9813 |
Kurlanders Team | |||
8 | Ainars Kuskis Agris Svars |
Vaz 2161 (1988) | T9830 |
Desertlion I | |||
8 | Ainis Dābols Aivars Birkavs |
Vaz 2163 (1985) | T9840 |
Desertlion II | |||
8 | Valdis Vanags Raits Kite |
Vaz 2163 (1989) | T9839 |