Blušs neatstāj cerības pārējiem
Info: www.srt.lv
Foto: A.Brakmanis
Skatīt A.Brakmaņa foto no sacensībām
Ar Kristapa Bluša dubultuzvaru noslēdzās SABI kausa otrais posms autošosejā. Blušs pārliecinoši uzvarēja pirmajā braucienā un otrā braucienā pēdējā aplī spēja tikt garām arī ilgstošajam otrā brauciena līderim Agrim Petrovskim. Neiztika arī bez vairākiem incidentiem sacīkstes gaitā.
Sacensībām bija pieteicies rekordliels dalībnieku skaits – 27. Tomēr Vadims Vihņēvičs startēja ārpus ieskaites, tāpēc par punktiem „SABI” kausā cīnījās 26 braucēji. „SABI” kausa otrajā posmā debitēja uzreiz vairāki braucēji – Jānis Grīnbergs, „SRT” komandas mehāniķis šoreiz sēdās pie BMW 320 stūres un izbaudīja sacīksti. Tāpat bija divi jaunpienācēji ar „VW Golf II” automobiļiem – Miķelis Stengrevics – ar pērnā gada čempiona Normunda Šubecka mašīnu, – un Jānis Krastiņš. Savu debiju sacīkstēs piedzīvoja arī Mārtiņa Popes „VW New Beetle”. Tiesa gan nevienam no debitantiem neizdevās uzreiz parādīt galvu reibinošu sniegumu, šī bija vairāk kā iepazīšanās un iesildīšanās sacīkste.
Pirmā brauciena pirmo starta vietu bija izlozējis Ingus Pantelis, bet otro Sabīna Kukute. Jau pirmā apļa sākumā Pantelis sadursmē pamatīgi sabojā sava auto priekšdaļu, tomēr spēj turpināt sacīksti. Brauciena sākums rit kā ierasti līdz notiek masveida nekārtības pie „slāpētājiem”, kas ir izvietoti pirms moto trases taisnes mežā, slāpētēju uzdevums ir samazināt mašīnu ātrumus taisnē, lai samazinātu iespēju lielā ātrumā avarēt. Šīs avārijas izdevās novērst, taču braucēji pirmajā aplī nespēja sadalīt trasi pie „slāpētājiem”, kas ir izveidoti no riepām, kā rezultātā šie slāpētāji tika izgrūstīti, izjaucot trasi, rezultāts – sarkanie karogi trasē un brauciens pārtraukts. Atkārtotajā startā gan Pantelis, gan Kukute saglabā savas pozīcijas, toties uz trešo pozīciju ir pakāpies Ducmanis. Atkārtotā brauciena pirmajā aplī Vihņēvičs saduras ar Misjūnu, plīst Misjūna aizmugurējā riepa un tehniskas problēmas arī Vihņēvičam. Pantelis vadībā noturējās tikai daļu pirmā apļa, līdz apstājās trases malā – tehniskas problēmas. Līdz ar to vadībā atradās vienīgā dāma Latvijas autošosejā! Tomēr pēc pāris apļiem viņu apdzīt spēja „HGK” komandas dalībnieks Blušs, kurš pirms tam jau bija izrēķinājies ar pārējiem konkurentiem, neapšaubāmi labs sniegums, startējot no sešpadsmitās starta vietas. Blušs ar katru apli palielināja pārsvaru un pārliecinoši uzvarēja. Pāragrs starts tiek fiksēts Vitālijam Kalmi un pēc pāris apļiem viņš izpilda „stop and go” procedūru”, atkrītot stipri aizmugurē. Labu un stabilu sniegumu demonstrēja Uldis Timaks sacīkstes vidusdaļā apdzenot Kukuti un izvirzoties otrajā pozīcijām, viņam startā bija tikai 22. pozīcija. Apli pēc apļa Kukutei tuvojās Ducmanis („AMB”) un pāris apļus pirms finiša viņam arī izdevās apdzīt, atstājot Kukuti tūlīt aiz goda pjedestāla, taču tas tik un tā ir lielisks starts.Veiksmīgi sacīkstes sākums bija izvērties „srt.lv” pilotiem Jānim Kārkliņam un Agrim Petrovskim, taču abus piemeklēja arī vienāda liksta – problēmas ar ātrumkārbu – abu mašīnām bija radušās tehniskas problēmas ar ātrumkārbu, bija palicis vairs tikai ceturtais ātrums. Gan Kārkliņš, gan Petrovskis atdeva pozīcijas konkurentiem, Kārkliņam finišā astotā vieta, bet Petrovskis nefinišēja. Neiztur arī Anda Meilanda „golfa” motors. Stabilu un arī ātru braukšanu rādīja Aldis Fokrots, finišējot piektais. Apdzenot 16 konkurentus līdz sestai vietai aizcīnījās „HGK” komandas pilots Gvido Elksnis, kuram kādā sadursmē tika izlocīts mašīnas izpūtējs un auto vairs negāja kā cerēts. Arvien labāk ar jauno mašīnu aprod Armands Keišs, šoreiz septītā vieta. Mocoties ar tehnikas problēmām, astotais braucienu noslēdz Kārkliņš. Devītajā vietā finišēja Indulis Rukuts, kurš startēja ar Loča Seat „Ibiza” auto un kurš startēja tikai no 24. pozīcijas startā. Pirmo desmitnieku noslēdza Didzis Pope no „Eastnautic.com” komandas.
Otrajam braucienam bija cits scenārijs, taču ar identisku sākumu – pirmajā aplī atkal ir pa maz vietas „slāpētājos” un sarkanie karogi trasē. Šoreiz par vainīgo tiesneši atzīst Jāni Vanku, sodot viņu ar startēšanu no boksiem atkārtotajā startā. Startu „izceļ” Elksnis un „elkonī” iebrauc un arī izbrauc kā pirmais. Viņam seko Petrovskis, kuram fantastisks starts no sestās vietas uz otro. Pēc pirmā apļa jau ir iezīmējusies vadošo grupa – Elksnis, Petrovskis, Timaks, Kārkliņš un… Blušs. Otrajā aplī Petrovskis tiek garām Elksnim, to pašu mēģina Kārkliņš „katlos”, taču bremzē pa vēlu, saslīd, aizskar Elksni, kurš arī sagriežas. Kārkliņš izstājas, Elksnis nespēj ātri piedarbināt mašīnu un zaudē daudzas pozīcijas. Šo situāciju izmanto Blušs, izvirzoties otrajā vietā, aiz viņa uzreiz Timaks. Ceturtajā pozīcijā ilgāku laiku turas Rukuts, taču viņam nākas piekāpties gan Kalmi, gan arī Didzim Popem. Līderu duets Petrovskis un Blušs pamazām atraujas no Timaka, kuram radās tehniskas problēmas un kurš arī līdz ar to nekur nesteidzās, jo aiz viņa norisinājās cīņas par pozīcijām un konkurenti nespēja pietuvoties. Blušs pacietīgi līdz pat pēdējam aplim spieda uz nerviem un gaidīja Petrovska kļūdu un, var teikt, ka arī sagaidīja izejā no „elkoņa” viņš spēja attīstīt lielāku izejas ātrumu un nākamajā līkumā jau bija iekšmalā un priekšā Petrovskim, pēdējais metās atspēlēties, cerot ātrāk iziet „slāpētājus” un vēlāk apdzīt, taču pārlieku lielā vēlme lika kļūdīties, tika aizskartas „slāpētāja” riepas, sagriešanās un droša otrā pozīcija finišā. Trešais sacīksti pabeidza Timaks. Ceturtais finišēja Kalmi ar BMW E36 automobili, tās viņam bija tikai otrās sacīkstes un pirmās tieši Biķerniekos. Piektais bija Pope, kas spēja apdzīt gan Rukutu, gan Keišu, kuri finišēja attiecīgi sestajā un septītajā pozīcijā. Astotais droši finišēja Gints Zeiļa. Tikpat droši devītais bija Ingus Pantelis, bet pirmo desmitnieku noslēdza Gvido Elksnis.
Kristapa Bluša dubultuzvara ļāva viņam izvirzīties vadībā „SABI” kausa ieskaitē ar 90 punktiem. Otrajā un trešajā vietā „srt.lv” piloti – otrais Agris Petrovskis ar 71 punktu, trešais Jānis Kārkliņš ar 66 punktiem.
Braucēju viedokļi par aizvadīto sacīksti:
Kristaps Blušs: „Viens no galvenajiem uzvaras iemesliem ir mašīnas jaunās paaudzes motors. Sacīkstē centos braukt uzmanīgi, neiekļūstot kādā sadursmē, jo grūstīšanās un pārlieku agresīvā cīņa ne vienmēr attaisnojas, vairāk var zaudēt nekā iegūt. Petrovskim tiku garām labāk izbraucot „elkoni” – spēju attīstīt lielāku ātrumu un tikt iekšmalā. Viņš vēlāk kļūdījās „slāpētājos” un atlika nobraukt atlikušo apļa daļu līdz galam. „Slāpētāji man likās interesants ievedums. Diemžēl ir sanācis tā, ka nākamajā posmā, visticamāk, nestartēšu.”
Uldis Timaks: „Sacīkste, protams, izdevusies. Paveicās, ka otrajā braucienam bija vēl viens starts, jo pirmajam nokavēju izbraukšanu un nāktos startēt no boksiem, atkārtotajā startā jau biju savā starta pozīcijā. Otrajā braucienā radās nelielas problēmas ar tehniku un līderiem nevarēju turēt līdzi, bet nebija arī kur skriet, biju pietiekami atrāvies un varēju droši finišēt.”
Agris Petrovskis: „Kopumā veiksmīga sacīkste, bet varēja būt labāk. Pirmajā braucienā radās problēmas ar ātrumkārbu – palika tikai ceturtais ātrums. Uz otro braucienu mehāniķi salaboja un biju atkal gatavs cīnīties. Otrais brauciens bija ļoti labs, tiesa vislaik aizmugurā vajadzēja uzmanīties no Bluša un pēdējā apļa „elkonī” nesanāca tik labs izejas ātrums un viņš paguva ielīst iekšmalā.”
Gvido Elksnis: „Sacīkste neizvērtās gluži veiksmīga. Pirmajā braucienā kāds man ieskrēja aizmugurē un izlocīja mašīnas izpūtēju, mašīna vairs negāja kā cerēts pēc tam. Otrajā braucienā abas reizes sanāca labs starts un spēju izvirzīties vadībā, taču man garām tika Petrovskis. Bet pēc tam Kārkliņš ieskrēja, sanāca saslīdēt, un noslāpa mašīna. Nevarēju ilgi to „dabūt pie dziesmas”, kad beidzot spēju, tad jau daudz kas bija zaudēts. Runājot par „slāpētājiem”, manuprāt tie īsti nebija vajadzīgi, lai pazeminātu ātrumu taisnē, kas normālos apstākļos ir apmēram 5km/h augstāks kā starta/finiša taisnē, mērķis bija novērst sadursmes, taču „slāpētāju” dēļ sanāca to vēl vairāk. Uz nākamo posmu jāveic nopietni tehniskie uzlabojumi gan piekarē, gan arī bremzēs. Uz nākamo posmu ar komandas biedra Bluša mašīnu startēs Harijs Šķupelis, cīnīsimies, krāsim punktus komandai.”
Jānis Kārkliņš: „Šodien nebija mana diena.. Pirmā brauciena vidū palika vairs tikai ceturtais ātrums, un cerības par augstām vietām nācās atmest un piekāpties dažiem sāncēnšiem. Otrajā braucienā padevās labs starts. Cīņā ar Elksni bremzēju pa vēlu, ietriecos viņā un izstāšanās. Tikai un vienīgi mana kļūda.”
Nākamā sacīkste jau pēc nedēļas 7. jūlijā, kad notiks trešais „SABI” kausa posms.