1000km Grand Prix Rigasacensībās – latvieši trešie

Info: Līga Bulmeistere
Foto: Aigars Tīdmanis, Go4Speed.lv

Grand Prix Riga1000km uzvar lietuvieši, latviešiem bronza

Sestdien ar vakara tumsu un pēcpasākuma ballīti „Ātruma cilts” hallē, noslēdzies autosporta izturības maratons “1000km Grand Prix Riga”. Pasākuma mērķis komandas un auto izturības pārbaude autosporta komandām ar uzdevumu- pirmajam un pēc iespējas ātrāk pārvarēt 1000km atzīmi jeb 273 Biķernieku trases apļus.

Divdesmit komandu konkurencē uzvaras laurus Biķeniekos plūca lietuviešu komanda „Rimo” .Otro vietu absolūtajā vērtējumā izcīnīja beļģi no „KS Motorsport”, bet trešajā vietā uz pjedestāla kāpa latviešu autobraucēji- Kristaps Blušs, Uldis Timaks,Mārtiņš Kalniņš, Egons Lapiņš no „HGK Motorsport” komandas.

Lietuvieši cīnās ar dīzeļiem, citi ar turpat boksos būvētu dzinēju

Ja „parasta” sacensības posma laikā cīņas režīmā jācīnās 24 apļus, tad šoreiz, lai stātos uz pjedestāla augšējā pakāpiena, jāiztur bija 273 apļu nepārtraukts maratons visas dienas garumā. Lai cik profesionāli sagatavoti būtu komandu auto piloti, no sacensībām, tehnisku iemeslu dēļ, nācās izstāties triju komandu ekipāžām. Neticamas lietas turpat Biķernieku tehniskā parka boksu zonā paveica AJmotorsports mehāniķi. Jau pēc pirmajiem nobrauktajiem 10 apļiem „noklapēja” komandas GolfII dzinējs, bet turpat tehniskajā parkā triju stundu laikā tika uzbūvēts un ielikts cits, ar ko komanda arī veiksmīgi finišēja, pārvarot nepieciešamos četrdesmit procentus, kas nepieciešami rezultāta kvalifikācijai.

Jau pašā sacensību sākumā, skatītāju acij neievērots nepalika spilgti dzeltenais Alfa Romeo Mito ar dīzeļmotora radīto melno dūmu mākoni aizmugurē. Kaut gan pašā sākumā Mito biežā uzturēšanās boksos neradīja uzticību šī auto spējām, motors tika pieregulēts un lēnā garā, bez dižiem ātruma rekordiem, auto veiksmīgi sagaidīja uz trases sacensību beigas. Dīzeļdegvielas salīdzinoši zemais patēriņš sevi attaisnoja, abiem ar dīzeļdzinējiem aprīkotajiem lietuviešu auto, retāk apmeklējot boksus, lai uzpildītu degvielu.

No F-1 līdz mopēdam

Lai autosporta lieliem un maziem līdzjutējiem diena būtu tiešām ar autosportu piesātināta, organizatori bija parūpējušies par 1000km braucienam paralēlām atpūtas alternatīvām. Jau deviņos no rīta aizsākās rekordu stunda, kurā līdzšinējos trases rekordus centās pārspēt VAZ, Volga, VW Golf, Cosworth Sierra un Formula Estonia15M. Īpašas ovācijas tribīnēs uzvirmoja, kad trases taisnē parādījās zviedru autosportista Jūhana Rajamaki pilotētā 2004.gada “Renault” komandas Pirmā formula (F-1). Neiepazīta trases konfigurācija, vietām mitrs segums vai cits iemesls, bet galarezultātā Rajamaki nācās doties mājās, ne tikai nepārspējot līdzšinējo Haralda Šlēgelmilha ātrākā apļa rekordu, bet pat atpaliekot no tā par vairāk kā trijām sekundēm.

Visu pasākuma dienu, lielu un mazu motoru dziesma pierūcināja rallijkrosa trasi- auto „daiļslidošanas” paraugdemonstrējumi drifta šovā, rallija šovs, rallijkrosa mini sacensības- īsti motoru svētki. Īpašu interesi izpelnījās „Zelta mopēda” sacensība, kur skatītāji tika pārsteigti ne tikai ar dalībnieku masveidību, bet arī ar krāšņo dalībnieku „ekipējumu”- sākot ar cilvēku uz mopēda suņa maskā un beidzot ar aktīvo braucēju rozā zeķubiksēs.

Autošosejas sezona 2010 vēl nav galā! Motoru rūkoņa, tagadnes un pagātnes autosporta noslēpumainības dvesma un nerimstošs cīņas gars! Nāc, un esi liecinieks šīs sezonas pēdējam lielākajam autošosejas festivālam Dzintara Volga 2010, kas divu dienu garumā — 18. un 19. septembrī norisināsies Biķernieku kompleksajā sporta bāzē.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *