Pirmais 2015. gada Latvijas autokrosa čempions – Bogens

Foto: publicitātes

Nedēļas nogalē Vecpils autotrasē aizvadītais Latvijas autokrosa čempionāta ceturtais – priekšpēdējais – posms saasinājis cīņu seriāla klašu kopvērtējumā. Lai arī pastāvēja iespēja Vecpilī noskaidrot jau trīs priekšlaicīgi sasniegtus čempiontitulu ieguvējus, vienīgais ar uzdevumu tika galā 1600 klases braucējs Rūdolfs Bogens (Cēsis, Mexa/Melatlux Racing Team).

Tuvu čempiontituliem jau posmu pirms finiša bija Bogens, kā arī Open klases līderis Jānis Borševskis (Mārupe, Autocross.lv Autokrosa komanda) un VAZ Klasika vadošais braucējs Arnis Odiņš (Naukšēni, SteelTech/Autocross.lv). Tomēr Borševskim un Odiņam neizdevās sasniegt cerētos rezultātus tehnisku problēmu dēļ. Pēdējā posmā Smiltenē, kas notiks 23. augustā, jānoskaidro uzvarēti 2000 Super, Open, VAZ Klasika, B600 un Mini bagiju klasē.

Bogens 1600 klasē bija pārliecinošs: lai arī kopvērtējuma tuvākie sekotāji Raimonds Mūrnieks (Pope) un Kaspars Silenieks (Kuldīga) allaž sekoja līderim, ne brīdi Rūdolfa pozīcijas nebija apdraudētas. Arī fināls pērnā gada bronzas medaļnieka izpildījumā bija perfekts: uzvara, kas devusi punktu skaitu, kuru neviens no konkurentiem vairs nevar pārspēt. Bogens – Latvijas čempions!

Ceļā uz uzvaru bija arī VAZ līderis Arnis Odiņš. Kontrolēti aizvadījis kvalifikācijas braucienus, Odiņš izvirzījās līderpozīcijā arī finālā. Šķita, ka uzvara un līdz ar to arī čempiona tituls jau rokā, kad degvielas sūkņa defekts apturēja Odiņa lidojumu: izstāšanās. Uzvaru guva Kalvis Tēts (Cesvaine), kurš gan pat pēc šī panākuma vairs nevar apsteigt Odiņu kopvērtējumā. Toties svarīgu panākumu guva Edijs Zimza (Valmiera) – otrā vieta saglabā viņa izredzes uz uzvaru kopvērtējumā. Tiesa, Odiņam pat Zimzas uzvaras gadījumā pietiek ar septīto vietu pēdējā posmā, lai tomēr kļūtu par čempionu.

Open klasē Jāņa Borševska uzdevums bija finišēt sacīkstē priekšā Agrim Bredikam (SteelTech/Autocross.lv) un Intam Jeršovam (Autocross.lv Autokrosa komanda). Jeršovs bija spiests pats atteikties no cīņas tehnisku problēmu dēļ. Čempiontitula likteni bija jāizšķir Borševska un Bredika duelī. Brediks uzvarēja fināla startā, bet Borševskis uzsāka pakaļdzīšanos. Taču tā drīz pārtrūka Jāņa mašīnas riepas plīsuma dēļ. Kopvērtējuma līderis izstājās, Brediks guva maksimālo punktu skaitu. Tas nozīmē, ka uz pēdējo posmu starp Jāni un Agri tikai četru punktu starpība. Ja Brediks uzvar Smiltenē, Borševskis nedrīkst palikt ārpus trijnieka!

Uz pjedestāla Open klasē Vecpilī nokļuva arī Jānis Kozlovskis (Ogre, SK Ogre) un Eduards Iesalnieks (Valka), kurš cīņas gaitā tika garām Jānim Dreimanim (Jūrmala).

Negaidīta drāma arī B600 bagiju klasē. Sezonas līderi klasē bija Beate Klipa (Lielvārde, LMT Autosporta Akadēmija) un Kaspars Meņģelis (Tukums). Starp abiem tika gaidīts duelis, kas noteikts kopvērtējuma situāciju pirms izšķirošā posma. Ja Meņģelis kvalifikācijas braucienus aizvadīja līderu pulkā, tad Klipas diena bija neveiksmju sērija jau no pirmā brauciena. Tendences turpinājās arī finālā – tieši Beates avārijas dēļ fināls tika apturēts, kas deva iespēju Meņģelim atkārtotajā startā izcīnīt pamatīgu punktu pārsvaru pār konkurenti. Tomēr kļūda arī Meņģeļa braucienā – pret valni nolauzta piekare atstāja Kasparu skatītājos fināla vidū. Čempionāta kontekstā pirms pēdējā posma Klipai un Meņģelim vienāds punktu skaits. Tomēr abu neveiksmi izmantoja Valters Zīverts (Gramzda), kurš, guvis otro vietu, pārsteidzoši nonācis kopvērtējuma vadībā, par diviem punktiem apsteidzot abus galvenos favorītus. Kurš Smiltenē no trijotnes pirmais, tas čempions!

Pirmo uzvaru B600 klasē Vecpilī sasniedza Jānis Geisters (Bukulti), aiz sevis atstājot Zīvertu. Trešais finiša līniju pārbrauca Renārs Vinokurovs (Liepāja), taču viņa rezultāts tika anulēts apdzīšanas dzelteno karogu zonā dēļ. Līdz ar to trešo pozīciju guva Liene Sproģe (Tukums).

Tikmēr pretēju pavērsienu ieguva 2000 Super klase. Tā šogad šķita visneprognozējamākā daudzo vienlīdzīgo sportistu dēļ. Kvalifikācijā dominēja sezonas vicelīderis Rihards Dainis (Cēsis, Mexa/Melatlux Racing Team). Viņš šķita favorīts arī finālā. Riharda uzvara nozīmētu arī līdera maiņu kopvērtējumā, jo viņu no līdera Aināra Kenigsberga (Saldus) šķīra tikai viens punkts. Tomēr fināla scenārijs izmainījās pirmajā metrā pēc starta – Daiņa mašīnai notrūka pusass. Apjukumu pēc starta izmantoja Ainārs Kenigsbergs, izraujoties līderpozīcijā un noturot to līdz finišam. Aināra otrā uzvara pēc kārtas nozīmē, ka viņa pārsvars kopvērtējumā pār tuvāko sekotāju Daini izaudzis līdz 15 punktiem no pēdējā posmā iegūstamiem 16. Kenigsbergs – gandrīz čempions.

Mini bagiju klasē sīvā cīņā vēl vienu uzvaru guva Krišs Miķelis Aploks, nonākot tuvu Latvijas čempiona titulam. Otrā Vecpilī bija Monta Henilāne, trešais – lietuvietis Normants Lepšis.

Latvijas autokrosa čempionāta pēdējais posms norisināsies 23. augustā Smiltenē, Tepera trasē.

Informāciju sagatavoja:
Viesturs Saukāns,

LAF Preses dienesta vadītājs

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *