Pēc aizraujoša starta Latvijas autokrosa čempionāts turpinās ar otro posmu

Foto: reinisfoto.net
Nedēļas nogalē Lietuvā, Pluņģē notiks Latvijas autokrosa čempionāta otrais posms – jau nedēļu pēc seriāla starta Brenguļos. Intriga pirmajā posmā ir sapīta, vērosim turpinājumu!
Brenguļu posms tik tiešām sarūpēja negaidītus pavērsienus visās klasēs. Ja kādā no ieskaitēm nenotika kāds konkrēts izšķirošs incidents, to nosedza sportiska cīņa vai neprognozēts sacensību iznākums. Tātad čempionāts spēj sagādāt intrigu visos līmeņos.
2000 Super klasē uzvarētājs “atkal Gabrāns” – šajā gadījumā pie panākuma tika aizpērnais čempions Ivo Gabrāns. Taču iznākums neuzrāda, ka cīņā klasē būtu bijusi vienkārša. Gan vēlākais uzvarētājs, gan pagājušā gada čempions Miks Gabrāns piedzīvoja problēmas kvalifikācijas braucienos, no kurām Miks tā arī neatkopās līdz pat finālam. Tas nozīmē, ka šogad klasē intrigas varētu būt vairāk nekā varētu iztēloties. Līdzjutējiem bija bažas, ka brāļi Gabrāni “kā ies, tā aizies”, labākajā gadījumā sagādājot vēl vienu interesantu savstarpējo dueli. Tomēr esošais čempions jau ir iedzinējos… Viņu lielākais drauds? Šķiet, Sandris Vigulis, noteiktos apstākļos arī Viesturs Plētiens. Pārējie, no kuriem tiek gaidīts progress, pašlaik sevi vēl nepiesaka uzvarām. Starp citu, arvien pārliecinošāk izskatās brāļu Gabrānu tēvs Guntars Gabrāns, kurš startē ar leģendāro Ritvara Kārkliņa Opel Astra – viņš tik tiešām ir sajūsmā par mašīnas kvalitāti, tik atzīst, ka jāpierod pie jaunās tehnikas.
1600 klasē spilgtākais notikums bija fināla abi mēģinājumi, kā arī Linarda Jasona izcilais sniegums un nonākšana pussoļa attālumā no pjedestāla. Jasons jau no pirmās kvalifikācijas pieteica sevi panākumiem. Pirmajā finālā viņš bija apļa attālumā no otrās vietas, tāpat, kā ceļā pēc pārsteidzošas pirmās uzvaras bija lietuvietis Eriks Narbuts. Taču klases vecmeistari sakārtoja lietas pēc cita scenārija: Pēteris Āboliņš apmeta kūleni un palika stāvam ļoti bīstamā vietā un leņķī, kā rezultātā braucienu bija jāaptur. Atkārtots starts bija iespēja labot kļūdu Kasparam Sileniekam, kurš pirmajā finālā sagriezās, būdams līderpozīcijā. Silenieks pirmais, tikmēr Ģirts Kuzmanis pēc otrā starta sagrieza Narbutu, bet Jasona mašīnai motora defekts… Rezultātā aiz Silenieka Jānis Nagla un Mārtiņš Meļķis. Tas viss nozīmē – klasē var būt tik ļoti dažādas pjedestālu kombinācijas!
Xtreme klases galvenais secinājums – aizdomas, ka Junior Xtreme čempions Roberts Čākurs varētu būt bīstams visiem konkurentiem arī Xtreme klasē, apstiprinājās. Neapšaubāmi ātrs un šobrīd šķiet – ātrākais. Pārējās pozīcijās – viss tas pats, ko vērojām pērn: Jānis Bogdasarovs stabili ražo pjedestāla pozīcijas, bet citi braucēji maina pozīcijas braucienu no brauciena.
Junior Xtreme klasē spilgtāko sniegumu demonstrēja Emīls Mirošņiks, tiekot galā ar ļoti saspringtu cīņu visu braucienu garumā. Šķiet, nebūs viena vai divu izteiktu līderu, posmu no posma rezultāti mainīsies, ko apstiprinās (vai apgāzīs) Pluņģes posms šajā nedēļā. Mirošņiks, Jānis Kozlovskis, Agņus Pilipavičs, Klāvs Žvagins, Marsels Romanovskis, gan jau vēl kāds veidos pārsteigumu virpuli…
VAZ Klasika ieskaitē apburošais sastāvs sevi pilnībā attaisnoja – jaunie un vecie medaļnieki un čempioni padarīja lietas neprognozējamas. Pašlaik nav saprotams, vai Arnis Odiņš tik tiešām ir klasē visātrākais, vai Brenguļos vienkārši izmantoja stratēģisko situāciju savā labā. Ļoti ātrs ir Jānis Logins, ļoti ātrs – Edijs Zimza. Pagaidām šie šķiet galvenie panākumu dalītāji.
Open klasē galveno izrādi sarūpēja Jeršovu ģimene. Un mazāk ar apļu rekordiem, vairāk ar dažāda rakstura piedzīvojumiem, kuros visi trīs – Ints, Kitija un Marks – pamanījās iedzīvoties. Šķiet, čempions Ints Jeršovs joprojām ir mežonīgi ātrs un visiem bīstams, taču finālu vistīrāk, visstabilāk aizvadīja Uldis Megnis, sasniedzot pelnītu uzvaru. Klasē būs interesanti, turklāt sezonas laikā, jau sākot ar Pluņģi, būs papildinājumi. Tiesa, sastāvs sezonas laikā var būt nestabils un var nākties cīnīties arī par kvorumu. Pluņģei nav pieteikti Brenguļos startējušie Mareks Aseriņš un Eduards Iesalnieks, par laimi, ir trīs citi, kuru Valmierā nebija – Jānis Bogens un Folkreiss 4WD audzēkņi Atis Priedoliņš un pērnās sezonas uzvarētājs Dzintars Filipsons. Bet, ja viņu nebūtu…
B1600 bagijos līderu sastāvs šobrīd veidojas uzskatāms – Intars Grandāns, Aleksandrs Ņikitins, kā arī Mikus Neško, kurš finālā šķita braucam uz visu banku un riska robežas. Pagaidām nesaprotams ir bijušā klases līdera Māra Riekstiņa ātrums jaunajā sezonā – Brenguļu posms neizdevās stabils un uzskatāms. Klases risks – Neško var kļūt neuzvarams.
Bērnu Mini klases, gan 160, gan 200, uzrāda pirmos līderus. Abās ieskaitēs startējošais Gustavs Korņējevs būs nopietns spēks. 1600 klasē Olivers Vilhelms un Kārlis Mardoks bija lieliski. Tāpat 200 klasē startējošie Markuss Žvagins, Markuss Makarovs, Hugo Laime… Šajās klasēs sezona būs interesanta.
Pluņģē darbībā būs abas CrossCar klases – jaunās kategorijas, kuras ar laiku var kļūt par čempionāta bagiju braukšanas nākotni, kad Xtreme līdzšinējā tehnika novecos un tās uzturēšana paliks neracionāla. Pagaidām junioru versijā tikai viena dalībniece Patrīcija Neikšāne. Viņai piebiedrojas daži Junior Xtreme braucēji. Pluņģē pieaugušo klases sastāvu veidos Ervins un Justs Grenči un Māris Neikšāns, kas jau izskatās pēc interesantas izrādes dienas garumā.
Pluņģes sastāvs no Brenguļiem atšķirsies, jo dažs no latviešiem uz ārzemēm nebrauks, bet pretī stāsies vairāki vietējie braucēji. Interesanta dažādība sezonas kontekstā!
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv