IKE Racing kauss Dambim, Dūcim un saimniekam Krūmiņam!
Foto: R.Volonts www.v4motors.lv
Sporta kompleksā 333 ar latviešu uzvarām noslēdzies IKE Racing rallijkrosa kauss. D-1 klasē uzvaru guva Jānis Dūcis, 2000 Super klasē uzvarēja Kaspars Dambis, bet šokējošu uzvaru Open kategorijā pēdējā aplī izrāva sacensību rīkotājs Ilgonis Krūmiņš.
D-1 klasē rezultātus nedēļas nogalē diktēja Alda Zēberga automašīnas tehnisko defektu sērija – ventspilnieks elektrības un citu problēmu dēļ pat nekvalificējās finālam. Tā kā izstājās arī lietuvietis Vitaljus Plastinins, A fināla sešiniekā iekļuva visi rallija braucēji. Visai saprotams, ka labākais no viņiem bija ar Mitsubishi Lancer Evo VIII startējošais Jānis Dūcis, kurš ir minirallija stiprākās klases (pilnpiedziņas turbo) pēdējo trīs gadu čempions. Otrā vieta tika rallija braucējam Klāvam Grimzem, trešais – bijušais krosa braucējs, pēdējā laikā minirallija speciālists Ervīns Ērglis.
2000 Super klasē nedēļas nogales labākais braucējs izrādījās Kaspars Dambis – perfekta riepu izvēle un nekļūdīga braukšana (liekas, vienīgais, kurš sacīksti aizvadīja bez acīmredzamām kļūdām) atnesa jaunajam Latvijas čempionam pelnītu uzvaru. Vēl viens, kurš maksimāli izvairījās no problēmām, bija Jānis Nagla, ar 1600 klases ne visspēcīgāko mašīnu sasniedzot neticamu otro vietu 25 dalībnieku konkurencē. Uz pjedestāla kāpa arī Ulvis Bujāns, kurš pretendēja uz uzvaru, taču piedzīvoja kārtējo pusass defektu, paliekot trases malā. Arī pārējie finālisti izstājās – lieliski startējušais Mārtiņš Porietis kapitulēja jau pirmā apļa sākumā, bet Oļģerts Vērmanis juniors un Jānis Aleksejevs sacīksti noslēdza pēc kreiso priekšējo riteņu lūzuma.
Open klasē finālā tika divi norvēģi – galvenais favorīts Rūne Engesvols un Tovs Kāsins, kā arī lietuvietis Žilvins Reiss un mūsējie – Juris Kuļikovskis, Andris Dambis un Ilgonis Krūmiņš. Taču arī šajā sešiniekā liels atbirums – motora defekta dēļ uz starta neizbrauca Kāsins, pirmā apļa sākumā ātrumkārbu salauza Engesvols, bet gabaliņu tālāk ar baltiem dūmiem noslēdzās Kuļikovska brauciens. Reiss stabili sagrāba trešo vietu, tik pat droši, cik leģendārākais no Dambjiem līderpozīciju. Krūmiņš – noskrējies un balsi pazaudējis, starp braucieniem veicot sacīkstes rīkotāja pienākumus – brīžiem brauca vairāk blakus trasei nekā pa to. Taču visas Ilgoņa kļūdas dzēsās priekšpēdējā apļa pēdējos metros, kad nedaudz saslīdēja Dambja automobilis: Krūms situāciju garām nelaida un pēdējā apļa pirmajā līkumā jau bija blakus Andrim, izejā – priekšā Dambim. Ilgonis noturēja uzvaru līdz finišam un saņēma apsveikumus no katra – pēc lieliskās sacensības nevienam nebija šīs uzvaras žēl!
Pēc finiša Krūmiņš pateicās savai komandai, kas pielika visas pūles, lai sacīkste notiktu, tāpat galvenajiem atbalstītājiem Scania, Cramo, CAT un citiem. Daudzi prognozē, ka šī sacīkste ir jauns rallijkrosa sākums Latvijā.