Autokrosā varētu būt papildus klases, B6000 smagie bagiji tomēr nepazudīs

Foto: Olafs Ezertēvs

Vasaras autokrosa sezona tuvojas, sacensību kalendāri un klases zināmas, viss šķietami skaidrs. Tomēr šogad iespējami atsevišķi netipiski risinājumi, kas varētu būt papildu intriga līdzjutējiem un sportistiem.

Papildu salonauto klases

Pastāv iespēja, ka vismaz divos Latvijas čempionāta posmos pievienosies klases, kuras nav mūsu seriāla ieskaitē. Veidojot sacensību kalendārus, uz brīdi parādījās versija, ka Bauskas un Pluņģes posmos varētu vienlaicīgi norisināties gan Latvijas, gan Lietuvas autokrosa čempionāta ieskaites sacensības. Plāns nerealizējās, Lietuvas pusei veidojot atsevišķu kalendāru ar savām sacensībām. Kaimiņzemē ar čempionātu neklājas viegli, pēc 2024. gada krīzes tiek meklēti dažādi risinājumi nacionālā līmeņa seriāla aizvadīšanai.

Taču braucēju daļai doma paspēkoties vienā nedēļas nogalē ar latviešiem šķitusi ļoti pievilcīga. Līdz ar to saņemts priekšlikums, ka Pluņģes, Mūsas un varbūt arī Pilskalnu posmos mūsu seriālam varētu pievienoties kausa izcīņas klases – pilnpiedziņa, kā arī aizmugures piedziņa līdz 2000 kub. cm. 4WD varētu pulcēt vidēji astoņus dalībniekus, bet RWD skaits varētu būt ap 14.

Šāds risinājums, pirmkārt, būtu interesants papildinājums skatītājiem. Otrkārt, minētie posmi jau sākotnēji paredzēti kā divu dienu pasākumi, līdz ar to papildu dalībnieki būtu labs atbalsts sacensību rīkotājiem. Divu vai pusotras dienas posmi organizatoriem līdz šim nav bijuši līdz galam parocīgi, jo, pat, ja sestdienā jāaizvada vien daži braucieni, tie ievērojami sadārdzina posma norisi.

B6000 tomēr varētu būt!

Pagājušā gada Latvijas kauss B6000 smagajiem bagijiem nebija gluži veiksmes stāsts, jo no pieciem posmiem tikai divos – Pilskalnos un Smiltenē – klases dalībnieki bija uz starta. Tas lika domāt, ka klases laiks vismaz Latvijas mērogā ir beidzies. Tomēr šķiet, ka arī šogad B6000 varētu būt uz starta, vismaz atsevišķās sacīkstēs.

Pamatu optimismam raisa notikumi Igaunijā. Runā, ka kaimiņvalsts seriāla rīkotāji veikuši izmaiņas klases tehniskajos noteikumos, lai izslēgtu no spēles neapstrīdamo Igaunijas un visas Baltijas līderi Otu Kevvai, kurš nu jau pāris gadus brauc ar slaveno Lietuvā būvēto Pilipaviču bagiju. Igauņu pusei pat negribas pārmest par šo soli, jo tik izteikts līderis gadu no gada nerada lielu motivāciju pārējiem.

Tomēr situācija neaprobežojoties tikai ar šo vienu braucēju un viņa auto. Nevēlēšanos startēt savā čempionātā, un pat izņemt savas valsts licences pauduši vēl pāris igauņu braucēju. Līdz ar to viņi interesējas par iespēju startēt Latvijā – vienīgā alternatīva. Ņemot vērā, ka mūsu pusē arī ir divas līdz četras B6000 klases mašīnas, kopā saliekot varētu sanākt salīdzinoši baudāmi braucieni. Sacensību kalendāru šai klasei vēl precizēs.

Klasika kustība izraisa negaidītu interesi!

Pārceļoties uz Folkreisa nodaļu, kas visai draudzīgi mēdz savienoties ar autokrosa idejām, jāatzīmē aizmugures piedziņas, jeb RWD tēma. Par iespējamo interesi jau rakstījām, un šajās nedēļās interese apstiprinās ar daudziem epastiem un zvaniem.

Atgādinām, ka vasaras sezonā Folkreisa ietvaros darbību uzsāks atsevišķa RWD klase (ar atsevišķu fiksēto pirkšanas summu), līdzās Folkreisa pamatklasei un Folkreiss 4WD ieskaitei. Šobrīd var runāt par vismaz pirmajām četrām mašīnām pirmajā posmā Smiltenē, bet kopumā rindā uz drošības karkasu likšanu šobrīd esot aptuveni desmit auto. Ņemot vērā, ka klases galvenie nosacījumi tika definēti vien pērnā gada pašā nogalē, progress nav slikts.

Iepriekš arī rakstījām, ka vēl viens RWD formāts iespējams Krosa komisijas kausa ietvaros. Šajā seriālā, kas notiek kopā ar Folkreisu,  aizmugures piedziņa līdz šim atsevišķi netika izdalīta. Taču, tā kā RWD automašīnas vairs nav atļautas Latvijas čempionāta Open klasē, starts Krosa komisijas kausa formātā ir klasiķu iespēja izveidot un pilnveidot RWD ieskaiti, lai tā kādā brīdī atgrieztos LČ saimniecībā jau kā atsevišķa klase.

Krosa komisijas kausa RWD klasē divas versijas: automašīnām ar motora novietojumu priekšpusē benzīna motoru darba tilpums ir līdz 3000 kub. cm. Savukārt, ja motors novietots vidū/aizmugurē, kubatūra ierobežota līdz 2000 kub. cm.

Un arī par šo – krosa – versiju ir interese, jautājumus uzdod gan jauni braucēji, gan tie, kuri tēmējuši Open virzienā, tomēr atskārtuši, ka vienā pasākumā ar pilnpiedziņām grūti atrast motivāciju startēt regulāri.

Abām RWD versijām šobrīd galvenais uzdevums – no idejas tikt līdz pilniem starta laukumiem, lai šīs idejas realizētos un klases būtu dzīvotspējīgas.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *