7. janvārī Mūsas trasē plānots folkreisa ziemas sezonas sākums
Nākamā gada folkreisa cīņām galvenie elementi zināmi – gan Ziemas kausa, gan Vasaras kausa kalendāri, kā arī Tehniskie noteikumi un abu seriālu nolikumi, kas atrodami oficiālajā vietnē www.folkreiss.lv. Arī autokrosa kausa izcīņu plāni gatavi.
CERĪBAS UZ ZIEMAS KAUSU
Folkreisa 2023. gada sacensību plāni ambiciozi: pēc divām nenotikušām ziemas sezonām (laikapstākļi, Covid krīze) atkal ir plāns aizvadīt Ziemas kausa izcīņu, kam paredzēti pieci posmi. Sezonas sākums paredzēts jau janvāra sākumā. Sacīkstes notiks klasiskajās autokrosa un folkreisa trasēs – Mūsā, Vecpilī, Brenguļos, Pilskalnos un pērn veiksmīgi debitējušajā Aizkrauklē.
VASARAS KAUSS – GARĀKAIS VĒSTURĒ
Vasaras sezona plānota īpaši saspringta, jo Folkreisa Vasaras kausa uzvarētāju būs jānoskaidro septiņos posmos! Iepriekšējo reizi tik liels Vasaras kausa posmu skaits aizvadīts 2014. gadā. Faktiski arī vienīgo reizi. Folkreisa pirmsākumos, 2010. un 2011. gadā sacensību vasaras ietvaros bija vairāk (2011. gadā pat desmit), taču tobrīd folkreisā tika aizvadīts ne tikai centrālais Vasaras kauss, bet arī reģionu kausa izcīņas.
Nākamā gada kalendāra pagarinājumu diktē divi lieliski elementi – pirmkārt, folkreisa dalībnieki versiju par septiņiem posmiem savā sapulcē uztvēra ar sajūsmu. Otrkārt, vēlmi rīkot 2023. gada folkreisa sacensības izteica plašs rīkotāju pulks. Allaž ir sāpīgi kādu no organizatoriem atstāt bez iespējas rīkot sacensības, tāpēc viens no risinājumiem bija palielināt posmu skaitu. Un tomēr nākamā gada kalendārs bez lieliskās Pilskalnu autotrases. Vidsalas sacīkste – neapšaubāmi populāra sportistu vidū – koleģiāli piekrita izlaist nākamā gada cīņu, lai atgrieztos kalendārā 2024. gadā. Taču folkreiss Pilskalnos nākamgad iegriezīsies – pirmkārt, uz Ziemas kausa posmu, otrkārt, ja būs nepieciešams, Pilskalni ir pirmā rezerve, ja gadījumā kāds no vasaras posmiem nākamgad nevarētu notikt.
Ja rīkotāju skaits arī turpmākajos gados saglabāsies tik lielisks, šāds rotācijas princips tiks piemērots arī turpmāk. Jāatzīmē, ka trases palikšana ārpus sacensību kalendāra nav organizatora meistarības novērtējums – rotēšanas procesā netiek vērtēts, kura sacīkste bija labāka vai sliktāka par pārējām. Rīkotāju sastāvu nosaka iekšējā koleģialitāte, un šogad par situācijas izpratni pateicība SK Pilskalni un Mārim Līcim personīgi!
Vasaras kausa kalendārā, tātad, septiņi posmi. Sezona sāksies Smiltenē, Tepera trasē, kura atgriežas kalendārā pirmo reizi kopš 2019. gada. Smiltenes sacīkste lieliski iederas nākamā gada sezonā, jo šogad uzvaru folkreisa Vasaras kausā sasniedza viens no smilteniešiem Edgars Tralla, bet reģiona komanda Ziemeļlatvija sasniedza otro vietu komandu vērtējumā. Smiltenes pusē folkreiss uzņem apgriezienus!
Otrais posms norisināsies Kurzemē, Priekules Līgo trasē, arī trešā cīņa turpat kaimiņos – Vecpils autotrasē. Nākamais posms Latvijas pretējā pusē – seriālā atgriezīsies Ludzas Makašānu trase. Folkreiss trasē viesojās 2014. gadā, tiesa, trases konfigurācija bija pavisam citāda nekā šobrīd. Jauno versiju atsevišķi dalībnieki izmēģināja šā gada jūlijā – cīņa sarežģītājā trasē būs aizraujoša!
Sezonas nogales posmi Aizkrauklē, Mūsā un Brenguļos.
Jāatzīmē, ka visi sacensību posmi nākamgad paredzēti atsevišķi no Latvijas čempionāta cīņām – tika noskaidrots, ka augošais dalībnieku skaits abās ieskaitēs vairs neļauj sacensības kvalitatīvi ietilpināt vienā nedēļā nogalē. Tiesa, vai dalībnieku skaits turpinās augt, ņemot vērā ekonomisko situāciju, ir atsevišķs jautājums.
AUTOKROSS KOPĀ AR FOLKREISU GAN ZIEMĀ, GAN VASARĀ
Jāatzīmē, ka kopā ar folkreisu tradicionāli tiks aizvadīti arī autokrosa seriāli. Ziemā tiks rīkots autokrosa kauss visām vienas ass piedziņas krosa klasēm. Respektīvi, ziemas cīņās varēs startēt gan Latvijas autokrosa čempionāta braucēji, gan Krosa komisijas kausa stiprinieki. Ziemas specifika var sagādāt aizraujošus rezultātus – dažkārt jaudīgās automašīnas nedod cerēto pārsvaru pār šķietami vājāku tehniku.
Savukārt vasarā tiks aizvadīts Krosa komisijas autokrosa kauss – dalībniekiem, kuri ikdienā nestartē Latvijas autokrosa čempionātā vai citos augstāka ranga seriālos. Nākamgad Krosa komisijas kausā nevarēs startēt arī šā gada seriāla uzvarētājs Mairis Vigulis. Tātad ceļš atbrīvots jaunam uzvarētājam!
Tehniskajā ziņā Krosa komisijas kausa izcīņa paliek nemainīga, noteikumos fiksētas vien niansētas izmaiņas.
Abu autokrosa seriālu kalendāri ir identiski abiem folkreisa kalendāriem.
FOLKREISS TEHNISKI NEMAINĀS
Arī folkreisa Tehniskie noteikumi neparedz revolucionāras pārmaiņas, vairāk precizētas nianses. Šogad situācija prasīja precizēt izmantojamo riepu nosacījumus – tas darīts, ierobežojot protektora dimensiju izmērus. Tas gan neizslēdz nevienu no šogad izmantoto riepu modeļiem.
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv