Andris Spilva: “Ātrumposmi rallijā “Sarma” bija tiešām aizraujoši”
Foto: Dace Janova, 4rati.lv
Portāls “Rallijs.eu” piedāvā Agra Upīša / Andra Spilvas ekipāžas atskatu uz pagājušās nedēļas nogalē notikušo ralliju “Sarma 2022” no stūrmaņa skatupunkta.
Andris Spilva:
“Šajā nedēļas nogalē izmantojām iespēju (un iekrātos R16 zāģus) un piedalījāmies Latvijas rallijsprinta čempionāta pirmajā posmā Rally Sarma. Iepriekš esam braukuši arī rallija ieskaitē, taču šoreiz izvēle krita par labu rallijsprintam kā reiz dēļ tā ka garāžā vēl ir čupiņa ar R16 zāģiem, kurus izmantot rallijā sākot ar šo sezonu vairs nevar.
Šogad rallijsprintā mūsu dzeltenais Renault var startēt klasē RK9 (vienas ass piedziņas automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz 3000cc), kas nozīmē ka mūsu 2.0 litru Clio cīnās arī pret klasikas kausam būvētajiem BMW kuriem ir 3.0 litru motori. Pirms sacensībām mēs ar Agri par mērķiem vai vietām nekad nerunājam, taču šķita ka pret šiem BMW cīnīties varētu būt grūti.
Mums pašiem stāsts ar Clio aizsākās jau 2016. gadā – iegādājāmies vienu Renault ar drošības karkasu, taču diemžēl tam auto bija nepieciešamas būtiskas pārbūves lai tas atbilstu mūsdienu rallija prasībām. Veiksmīgā kārtā, neilgu laiku vēlāk tirgu parādījās sterila Clio virsbūve ar drošības karkasu, kura dzīvē trasi īsti vēl nemaz nebija redzējusi. Tad nu iegādājāmies arī to un sākām autosportistiem ierastos garos vakarus garažā, lai visu saliktu kopā. To arī izdarījām un auto debijas sacensības bija 2016. gada Liepājas rallijā. Arvien vairāk aprodot ar auto un cenšoties no tā dabūt ārā maksimumu, 2017. gada sezonā mūs vajāja tehniskas ķibeles – no četriem posmiem finšējām tikai vienā, pārējos trīs izstājāmies dēļ defektiem kas saistīti ar ātrumkārbu.
Tā turpināt protams negribējām, tāpēc uz 2018. gada sezonu tika iegādāta sekvenciālā ātrumkārba, uzliktas izturīgākas pusasis, sajūgs, stupica, un pie reizes nedaudz ielīdām arī dzinējā. 2018. gada sezona kopumā bija veiksmīga, galu galā to noslēdzām trešajā vietā klasē, taču bez zemāk redzamā kūleņa Liepājā mums bija cerības pat uz otro vietu! 2019. gada sezonu aizvadījām Igaunijā, jo tur ir lielāka konkurence – lai arī neaizvadījām sezonas pēdējo posmu, kopvērtējumā arī tur izdevās izcīnīt trešo vietu.
Auto specifikācija 2022. gada sezonai – 230zs 2.0 litru dzinējs ar VEMS vadību, Kulikovskis racing ātrumkārba, AP Racing bremzes un Proflex amortizatori.
Atgriežoties pie Rally Sarma, vispirms jau vēlamies pateikties organizatoram Jānim Sniedzānam – ātrumposmi šoreiz tiešām bija aizraujoši! Bija gan lēnas un tehniskas sekcijas, gan arī vietas kur mūsu dzeltenais Clio varēja attīstīt savu maksimālo ātrumu. Protams, kā katrā rallijā, bija arī dažas krītamās vietas, no kurām izvairīties izdevās tikai pateicoties gadu gaitā iekrātajai pieredzei.
Pierakstot pirmo ātrumposmu gan nācās nedaudz atsvaidzināt savas iemaņas, jo kopš pagājušās vasaras nebijām ne startējuši sacensībās, ne trenējušies! Attiecīgi, pārbaudot šo ātrumposmu labojumu stenogrammā bija nedaudz vairāk kā ierasts, taču kopumā mums nebija nekādu problēmu un aizvadījām lieliskas sacensības.
Jāsaka gan, ka ļoti paveicās arī ar laikapstākļiem – ja naktī pirms sacensībām nebūtu uznācis aukstums, domājam ka braucot ar 85. starta numuru līdz mums no ziemas seguma vairs nekas nebūtu atlicis, par ko piektdien pierakstu laikā arī bijām satraukušies.”
Rally Emotions video ar skatu no malas:
“Lai arī ar Agri iepriekš par mērķiem sacensībās nekad nerunājam, protams ka vienmēr jau gribas mājās atvest kādu kausiņu. Pašiem par nelielu pārsteigumu, tas izdevās arī šoreiz – sacensības noslēdzām otrajā vietā RK9 klasē!
Par mūsu turpmākajiem plāniem vēl neko ļoti precīzu pateikt nevaru, taču šogad plānojam startēt Rally Cēsis, kur centīsimies braukt rallijā ieskaitē lai varam veikt pilnu sacensību distanci. Papildu tam, noteikti gribētos startēt arī Igaunijas Louna-Eesti rallijā, kas starp mūsu reģiona rallijiem noteikti ir mans favorīts! Tad jau skatīsimies vai izdosies nostartēt arī vēl kādās sacensībās.”
Onboard video no rallijsprinta noslēdzošā ātrumposma (SS4):
Izmantotie resursi:
www.rallijs.eu