Par slēgtajām starta taisnes tribīnēm Biķernieku trasē
LAF ģenerālsekretārs,
Andris Berķis
Š.g.25.aprīlī, veicot A/S Biķernieku kompleksās sporta bāzes licencēšanu 2007. gada sezonai, Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) eksperti secināja, ka nepieciešams uzlabot skatītāju drošību vienā no tribīņu sektoriem, kas atrodas aiz starta finiša taisnes (pretī tā dēvētajam „elkoņa” līkumam).
Trases pārbaudes laikā A/S Biķernieku sporta bāzes pārstāvim Indulim Rukutam tika norādīts uz nepilnībām un nepieciešamību uzlabot sportistu un skatītāju drošību. I.Rukuts tika arī informēts, ka trases 2007. gada licencē būs piezīme par nepieciešamību uzlabot skatītāju drošību atsevišķiem sektoriem tribīnēs, kas atrodas aiz starta finiša taisnes. Arī licences sagatavošanas periodā Biķernieku kompleksās sporta bāzes pārstāvis tika atkārtoti informēts par šādu gaidāmo piezīmi izsniedzamajā licencē.
2007. gada 3. maijā Biķernieku kompleksās sporta bāzes auto un moto trasei, kas arī tiek izmantota auto sacensībām, tika izsniegta licence Latvijas un starptautiskajām sacensībām ar šādu piezīmi: „Pielikumos atzīmētos tribīņu sektorus šīs licences ietvaros var izmantot tikai, ja tās ir papildinātas ar skatītāju drošību palielinošu aizsargsietu visā to augstumā. Šī nosacījuma neievērošanas gadījumā, sacensību organizators uzņemas pilnu atbildību par šo tribīņu sektoru atvēršanu skatītājiem.”
Līdz ar to Ziemeļeiropas (NEZ) čempionāta un Latvijas Republikas čempionāta šosejā rīkotāja rīcība, pilnībā slēdzot visas tribīnes pēc starta taisnes ar norādi uz LAF drošības prasībām, ir uzskatāms par nekorektu pret sportistiem un skatītājiem. Vēl jo vairāk tāpēc, ka piezīme trases licencē attiecas uz tikai 1/3 no tribīnēm, kas uzskatāmas par nepietiekami drošām skatītājiem gadījumos, ja vienā no trases ātrākajām vietām – starta taisnes galā – notiek sporta auto sadursmes vai avārijas, kuru rezultātā tribīnēs var nonākt priekšmeti no trases.
LAF vadība arī uzsver, ka izsniegtā trases licence pilnībā apliecina Biķernieku kompleksās sporta bāzes spēju 2007. gada sezonā uzņemt vietēja un starptautiska mēroga auto šosejas sacensības, tomēr, ņemot vērā autosporta drošības specifiku un starptautiskās tendences, un pieaugošās prasības skatītāju drošības nodrošināšanai, trases pārvaldītājiem tika norādīts uz nepieciešamību uzlabot atsevišķas detaļas.
Neskatoties uz radušos situāciju, LAF pauž pārliecību, ka Ziemeļeiropas un Latvijas čempionāta šosejā rīkotāji vēlas, lai skatītāji un autosporta atbalstītāji sacensību laikā saņemtu ne tikai pozitīvas emocijas un azartu, bet arī justos droši un būtu pasargāti no liktenīgām (iespējams – pat traģiskām) nejaušībām.