‘Hyundai’ un ‘M-Sport’ paziņo par būtiskiem ‘Rally2’ mašīnu uzlabojumiem

Foto: Joao Ricardo Branco
“Hyundai Motorsport” rūpnīca prezentējusi atjauninājumus savam rallija auto “Hyundai i20 N Rally2”, ar ko nākamgad startēt pasaules un Eiropas čempionāta sacensībās. Tāpat par būtiskiem uzlabojumiem savai “Ford Fiesta rally2” mašīnai pavēstījusi “M-Sport”.
Aizvadītajā sezonā Korejas autoražotājam vairs neiesaistījās WRC2 čempionātā ar rūpnīcas komandu. “Hyundai i20 N Rally2” konkurētspēja bija manāmi kritusies, un brīžiem pat radās iespaids, ka ražotājs varētu pilnībā atteikties no “Rally2” projekta attīstības. Taču situācija ir krasi mainījusies – tagad “Hyundai” iegulda ievērojamus resursus “Rally2” paketē, kas no 2027. gada varēs sacensties ar jaunajiem WRC27 auto.
“Hyundai Motorsport” klientu nodaļa ir izstrādājusi vairākus tehniskus uzlabojumus, kas vērsti gan uz veiktspējas, gan vadāmības uzlabošanu. Katram dzinējam tiks piedāvāta individuāli pielāgota programmatūra – pēc vienreizējas pārbaudes jaunā kalibrācija palielina griezes momentu un uzlabo jaudas padevi 1.6 litru turbomotoram.
Auto aprīkots arī ar pārstrādātiem amortizatoriem, kas uzlabo stabilitāti, kā arī atjauninātiem aizmugurējiem logiem, kas nodrošina labāku ventilāciju un samazina stiklu aizsvīšanu. Uzlabojumu izstrādē piedalījās pieredzējuši piloti, tostarp Danijs Sordo, franču asfalta speciālists Eriks Kamilli un daudzkārtējais Austrijas čempions Simons Vāgners.
“Ja vēlamies saglabāt savu vietu “Rally2″ tirgū, mums ir jāturpina auto attīstīt, pretējā gadījumā mēs un mūsu klienti paliksim iepakaļ,” uzsvēra “Hyundai Motorsport” klientu nodaļas vadītājs Benuā Nožjē. “Individuālā dzinēja kalibrācija ļaus katram klientam pilnībā izmantot auto potenciālu, bet pārējie uzlabojumi dos pilotam pārliecību visos apstākļos.”
Pirms dažām dienām par “Ford Fiesta Rally2” mašīnas uzlabošanu paziņoja “M-Sport”, kas ir oficiāli homologējusi būtiski atjauninātu rallija auto, koncentrējoties uz lielāku jaudu no 1.6 litru turbomotora. Izmantojot vairāk nekā sešus homologācijas džokerus vienā piegājienā, uzlabojumi skar ne tikai dzinēju, bet arī svara samazināšanu, piekares ģeometriju, bremžu un salona dzesēšanu, kā arī elektroniku.
Lielākais ieguvums gaidāms tieši no dzinēja modifikācijām – nomainīti inžektori, virzuļi un izplūdes sadales vārpstas, kas, pēc “M-Sport” klientu programmas vadītāja Džeimsa Alinsona teiktā, dos jūtamu veiktspējas ieguvumu. Papildus ieviests vieglāks paneļu komplekts, polikarbonāta aizmugurējais stikls, jauns izplūdes kolektors, pārstrādāta priekšējā šķērssija, atjaunināta ECU programmatūra un uzlaboti grants amortizatoru iekšējie elementi.
Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com