Ožjē ar uzvaru Čīlē kļūst par WRC līderi, Solbergs izcīna WRC2 titulu

Foto: TGR WRT / McKlein
Sebastjēns Ožjē svētdien Čīles rallijā nodrošināja savu piekto WRC uzvaru šosezon un ieguva līderpozīciju pasaules čempionāta kopvērtējumā. Tikmēr WRC2 klasē uzvarēja un par čempionu priekšlaicīgi kļuva Olivers Solbergs.
“Toyota” pilota Ožjē pārsvars pār komandas biedru Elfinu Evansu finišā bija 11 sekundes, bet trešo vietu izcīnīja “Hyundai” braucējs Adriens Furmo. “Toyota” ar 103 uzvarām tagad kļuvis par visu laiku uzvarām bagātāko ražotāju WRC vēsturē, aiz muguras atstājot “Citroën”.
Ožjē uzvara sacīkstēs un pirmā vieta arī “supersvētdienas” ieskaitē ļāvusi francūzim kopvērtējumā apsteigt Evansu par diviem punktiem. Evanss šoreiz bija otrais svētdienas ieskaitē un trešais “Power Stage”, taču ar to nepietika, lai noturētos līderpozīcijā sezonas kopvērtējumā. Trešais čempionātā šobrīd ir Kalle Rovanpera, kurš jau pirmajā dienā Čīlē pieļāva kļūdu, izslīdēja, sabojāja riepu un beigās samierinājies ar sesto vietu šajā rallijā. Soms tagad no līdera atpaliek 21 punktu.
Tikmēr Ota Tanaka cerības uz titulu cieta smagu triecienu, jo igauņa “Hyundai” motoram piektdien sabojājās divi cilindri, kas viņu izslēdza no cīņas par uzvaru brīdī, kad ekipāža atradās vadībā. Viņš atgriezās trasē ar jaunu motoru, bet svētdien problēmas turpinājās. Tanaks kopvērtējumā atpaliek jau 43 punktus no Ožjē un tikai par 15 punktiem apsteidz komandas biedru Tjerī Noivilu, kurš Čīlē finišēja ceturtais.
Labāko piecinieku noslēdza soms Sami Pajari, kurš tikai par 4.4 sekundēm piekāpās Noivilam. Sesto vietu ieņēma Takamoto Katsuta, bet “M-Sport” vienīgais finišētājs bija Greguārs Munsters, ieņemot astoto vietu.
Paralēli galveno uzmanību sev piesaistīja Olivers Solbergs, kurš ar uzvaru WRC2 ieskaitē ne tikai izcīnīja devīto vietu absolūtajā vērtējumā, bet arī nodrošināja čempiona titulu. Kopā ar stūrmani Eliotu Edmundsonu zviedrs guva piekto WRC2 uzvaru sezonā un svinēja ilgi gaidīto titulu.
“Neticami, es pat nezinu, ko teikt. Liels atvieglojums, jo pērn veiksme mūs pameta. Šogad ar “Toyota” atbalstu viss beidzot nostrādāja,” priecājās Solbergs.
Solbergam šis tituls nāca pēc vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem 2023. un 2024. gadā, taču šosezon viņš bija pārliecinoši labākais – izņēmumi bija izstāšanās Somijā un neveiksme Kenijā, kur viņš iestrēga smiltīs, esot rallija vadībā. Tāpat sportists šogad izcīnīja arī pirmo WRC uzvaru karjerā “Rally1” klasē , triumfējot Igaunijas rallijā. Sezonas pēdējos trīs posmos Solbergs plāno startēt ar savu “Rally2” auto.