Mārtiņš Sesks: “Nākamie WRC posmi būs man parocīgi, bet tajos ātri ir visi”

Foto: wrc.com
Mārtiņš Sesks saglabā piesardzīgas cerības pirms gaidāmajiem WRC ātrajiem grants rallijiem Igaunijā un Somijā, atzīstot, ka šīs sacīkstes patīk daudziem pilotiem un arī daudzi citi tajās vienmēr ir ātri. Neskatoties uz pārsteidzošo sniegumu dažos posmos pērn, pēc šogad gūtās skarbās, bet vērtīgās pieredzes sportists atsakās saviem līdzjutējiem piesolīt pārāk daudz.
Ātrie grants ralliji tradicionāli ir latviešu pilota stiprā puse, ko viņš pagājušajā mēnesī apliecināja ar pārliecinošu uzvaru Eiropas rallija čempionāta posmā Polijā, gūstot pārliecinošu uzvaru pie “Rally2” auto stūres. Sesks arī demonstrēja savu varēšanu ātrajos grants posmos pagājušā gada pasaules čempionāta sacīkstēs, Polijā debiju “Rally1” klasē noslēdzot piektajā vietā. Māju posmā “Tet Rally Latvia” sportists guva divas uzvaras ātrumposmos, taču mehāniska kļūme pašā sacensību izskaņā liedza kāpt uz pjedestāla.
Neskatoties uz to, “M-Sport Ford” pilots saglabā piesardzību pirms starta WRC posmā “Delfi Rally Estonia”, kas notiks šajā nedēļas nogalē, 17.–20. jūlijā. Tomēr viņam ir pieredze no šīm sacensībām, jo pagājušajā gadā Sesks tās aizvadīja Eiropas rallija čempionāta ietvaros, startējot ar “Toyota GR Yaris Rally2”.
“Redzēsim, jo no šīs sezonas man vēl nav pamata sagaidīt ko konkrētu,” runājot par prognozēm, saka Mārtiņš Sesks. “Igaunija un Somija būtu man parocīgi posmi, bet domāju, ka arī pārējiem ātrie ralliji patīk, šie divi vienmēr bijuši ātri posmi un tur visi ir ātri. Somijā, kad pirmo reizi brauc ar “Rally1″ auto, var būt grūti saprast, kur bremzēt un kur nē. Grieķijā jāņem vērā ātrums un kā saudzēt mašīnu, bet Somijā un Igaunijā jautājums ir, kur bremzēt un kur ne.”
Sesks ir skaidri licis noprast, ka šī gada sešu/septiņu WRC posmu programma ir mācību process. 25 gadus vecajam braucējam šosezon jāstartē daudzās sacensībās, kurās viņam ir maz iepriekšējas pieredzes. No šīs programmas posmiem pirms tam pasaules čempionāta sacīkstes viņš bija aizvadījis tikai Zviedrijā, Portugālē un Sardīnijā “Rally4” klasē.
Līdz šim šīs sezonas labākais rezultāts ir sestā vieta Zviedrijas rallijā. Lai gan 2025. gads bijis izaicinājumu pilns, tas sniedz vērtīgas mācības nākotnei. Akropoles rallijs jūnija beigās bija viņa pirmais mēģinājums sacensties slavenajā un sarežģītajā raupjā grants seguma posmā. Tur ekipāža finišēja 15. vietā pēc degvielas sistēmas problēmām un vairākām citām ķibelēm.
“Šogad nekas nav bijis viegli, un šis bija vēl viens tāds rallijs,” teica Sesks. “Visa sezona mums bijusi grūta, un Akropoles rallijs bija vēl viens pārbaudījums. Ja mums būs iespēja nākamgad braukt vēlreiz, viss būs vismaz divreiz vieglāk, jo būs pieredze, no kuras mācīties. Pirmajā reizē Grieķijā mums nācās ātri mācīties, un varētu teikt, ka dažos brīžos tas pat izdevās labi. Tajos punktos, kur neizdevās tik labi, tas ir zināšanu krājums nākamajiem gadiem, un tagad vismaz zinām, kā labāk sagatavoties šim rallijam. Tas prasa daudz detalizētāku sagatavošanos nekā citi ralliji, un pieredze, ko ieguvām šogad, palīdzēs nākotnē.”
Mārtiņa Seska/Renāra Franča auto dizains Igaunijas posmam:
Izmantotie resursi:
www.wrc.com