Pēc nedēļas Brenguļu trasē startēs Latvijas autokrosa čempionāts

Foto: AX Latvia
Maija vidū Valmierā, Brenguļu autotrasē startēs Latvijas autokrosa čempionāts. Nesen aizvadīti autokrosa braucēju treniņi. Tie, kā arī pieteikumu saraksti un sarunas izceļ dažas interesantas un uzkrītošas nianses par gaidāmo sezonu.
Iepriekšējās sezonas beigās drūmi mākoņi vilkās pār Open klasi, jo čempionāta nogalē sastāvs bija jāpievelk “aiz matiem”, lai klasē visos posmos sanāktu kopvērtējuma ieskaite. Taču jau ziemā runas kļuva cerīgas, jo bija dzirdēts par jaunu mašīnu būvi un braucēju centieniem startēt 2025. gadā. Šis tas sāk materializēties. Mūsas treniņos trasē izbrauca 2023. gada pārsteidzošais debitants Artis Radionovs, sezonā izcīnot trīs uzvaras un gūstot otro vietu čempionātā. Artis sabūvējis pilnpiedziņas BMW.
Cītīgi pastrādājis arī krosa veterāns Eduards Iesalnieks, kura ekstravagantā pilnpiedziņas Toyota MR2 ieguvusi vēl nebijušu jaudu ar spēcīgu motoru. Braucējs pats izteicies, ka jābrauc citādāk, lai ar jauniegūto jaudu tiktu galā.
Tikmēr pieteikumu sarakstos jau atrodami visi trīs Jeršovi – Ints un ātrie viņa jaunieši Kitija un Marks. Šobrīd pieteikts arī Folkreisa viens no jaunās sezonas līderiem Mareks Aseriņš. Jāatzīmē, ka Marekam šī nebūs pirmā sacīkste autokrosā un Open ieskaitē: 2021. gadā viņš palīdzēja veidot kvorumu, kad klasei klājās pavisam švaki. Togad viņš startēja čempionāta pirmajā posmā Pilskalnos, gūstot otro vietu.
Kopumā Open klasē prognozēti septiņi līdz desmit braucēji. Ja šāds skaits noturas visu sezonu, tas būtu pietiekami skatāmi.
Arī 1600 salonauto klasē tiek prognozēta radošā krīze dalībnieku trūkuma dēļ. Tomēr pirmās ziņas un tendences to nerāda. Šobrīd jau pieteikušies Juris Narubins, Andris Krivenkovs, kā arī bijušais čempions Jānis Nagla, kurš pērn nogalē deva mājienu, ka gatavojas noslēgt savu garo un interesanto karjeru, tomēr šopavasar jau atkal ir dalībnieku sarakstā. Klasi varētu balstīt arī Lietuvas braucēji, kuri izrāda interesi par startu Latvijā. Pirmais jau sarakstos – Eriks Narbuts.
Intriga veidojas Xtreme klasē. No Junior Xtreme ienākošais čempions Roberts Čākurs Mūsas treniņos šķita izteikti ātrs, kas nozīmē, ka vēl bez regulārajiem klases dalībniekiem par titulu cīnīsies arī šis “debitants”. Šobrīd klasē Brenguļiem pieteikušies seši braucēji – Jānis Bogdasarovs, Guntis Salmiņš, Daniels Rašmanis, Mārtiņš Baunis, Markuss Ūtēns un Raivo Dundurs.
Junior Xtreme klases treniņi parādīja, ka sākotnējā prognoze par pieredzējušo Marsela Romanovska un Jāņa Kozlovska favorītu statusu varētu būt tuvu patiesībai, klases jaunpienācējiem būs jāpastrādā, lai atņemtu viņiem uzvaras un titulus. Marsels trasē nebija, bet Jānis demonstrēja iespaidīgu ātrumu. Bet varbūt būs kāds pārsteigums no “jaunās brigādes”?
Priecē klases dalībnieku skaits – lai gan ieskaiti pametuši izaugušie braucēji, nedēļu pirms čempionāta starta jau drošs kvorums, ar Kozlovski, Romanovski, Klāvu Žvaginu, Artūru Upīti, Evertu Gravu, Aigaru Ramani un Ritvaru Elksni ierindā, pievienojas arī Ažuols un Patriks Dungvecki. Jā, ir arī nedzirdēti vārdi, tātad ienāk jauni braucēji! Apsveicami, ka klases braucēji treniņā bija salīdzinoši kuplā skaitā – jaunieši un viņu komandas apzinās treniņu nepieciešamību rezultātu uzlabošanai.
Trenējas arī titulēti veterāni – VAZ Klasika ieskaites braucēji Edijs Zimza un Andris Krieviņš, kurš uzvarēja pērnās sezonas pēdējā posmā, gatavojas jaunajai sezonai, Krieviņa atgriešanās krosā varētu būt interesants pavērsiens klases titula dalīšanā, pērnā uzvara tikai pastiprina šīs sajūtas. Andris ir 2017. gada šīs klases vicečempions, kopumā gūstot piecas čempionāta posmu uzvaras. Kopš 2019. gada Krieviņš startē Latvijas rallijkrosa čempionāta BMW klasē – viņš bija viens no pirmajiem BMW RX3000 klases braucējiem, gūstot kopvērtējuma uzvaru klases pirmajā sezonā, vēl kausa izcīņas statusā.
Brenguļu sarakstos vēl bez minētajiem veterāniem arī Raitis Gusevs, Armands Ķēniņš un Jānis Logins, kurš jau aizvadījis vienu vasaras sezonas sacīksti, palīdzot debitēt Krosa komisijas kausa SuperKlasika ieskaitei. Tomēr minētajai intrigai pievienojas kāds īpašs elements – bijušais klases čempions Arnis Odiņš! Bez daudziem citiem tituliem un medaļām jāatzīmē Arņa VAZ Klasika Latvijas čempiontituls 2015. gadā. Togad VAZ klasē gūts arī Baltijas čempiona tituls.
Šogad izaugsmi varētu piedzīvot B1600 pilnpiedziņas bagiju klase. Šobrīd šķiet, ka stabili varētu būt seši, septiņi braucēji, bet atsevišķos posmos rindas papildinās Lietuvas braucēji, kas dalībnieku skaitu var pacelt līdz desmit. Šobrīd sarakstos Aleksandrs Ņikitins, Reinis Miglāns, Otomārs Skreija, Intars Grandāns un Kristiāns Jānis Radiņš. Ar intrigu tiek gaidīta Xtreme klases čempiona Mikus Neško debija šajā klasē. Mikus iegādājies spēcīgu Eiropas līmeņa bagiju, kuru bija plānots izmēģināt arī Bauskas treniņā. Tiesa, viens no iemontētajiem rezerves motoriem izšķīda pārāk ātri, lai novērtētu Neško sniegumu pie jaunās tehnikas stūres.
Pašlaik nedaudz buksē 2000 Super klase, kurā tiek gaidīts lielākais dalībnieku skaits, bet pieteikumi vien astoņi – brāļi Sandris un Mairis Viguļi, Vilnis Krastiņš, Ivo Gabrāns, Emīls Sirica, Raivis Anops, Dainis Krūmiņš un Aigars Kļaviņš. Tikmēr Mūsas treniņā mežonīgi ātrs šķita čempions Miks Gabrāns, noteikti viens no favorītiem arī šajā gadā.
Treniņos labs sastāvs arī abās Mini bagiju klasēs, pirmie pieteikumi Brenguļiem arī jau rokā – deviņi pieteikumi gan Mini 160 klasē, gan Mini 200 ieskaitē, abas šobrīd ir kuplākās dalībnieku skaita ziņā.
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv